Achterklepslot laat binnenlicht aangaan('00)
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 29 mei 2025 12:01
- Actief als: particulier
Achterklepslot laat binnenlicht aangaan('00)
Ik rijd nu al 1 j rond met een spokend binnenlicht.Op een kasseibaan was het weer een geflikker.Bij trekken aan de gesloten klep zag ik nu ook het binnenlicht aanspringen.Er zit speling op het slot.Of dat een slot is met 2 standen (deurslot) is weet ik niet.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
Re: Achterklepslot laat binnenlicht aangaan('00)
Als ik slot met schroevendraaier dicht doe flikkert lichtje niet(motor draait).Microswitch zal te gevoelig zijn of slot is rot.
Je kan speling slot wegregelen . Maar als je aan de gesloten achterklep trekt zal het lichtje wel terug opspringen.
Om nog wat meer te spoken,bij draaien ruit naar beneden ging het rode lampje'portier open' dikwijls ook uit.Al rijdend dan.
Je kan speling slot wegregelen . Maar als je aan de gesloten achterklep trekt zal het lichtje wel terug opspringen.
Om nog wat meer te spoken,bij draaien ruit naar beneden ging het rode lampje'portier open' dikwijls ook uit.Al rijdend dan.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
Dit laatste kan komen doordat de druk in de auto anders wordt.
Door de binnenstromende lucht welke je voelt als een verkoelend briesje wordt de klep ietsjes open gedrukt en gaat het lichtje uit.
Als ik dit zo lees kan je de slotbeugel iets verplaatsten of de aanslagrubbers iets uitdraaien maar ik denk zelf dat dit een tijdelijke oplossing is.
Een ander slot is een meer definitieve oplossing.
Antonio.
Door de binnenstromende lucht welke je voelt als een verkoelend briesje wordt de klep ietsjes open gedrukt en gaat het lichtje uit.
Als ik dit zo lees kan je de slotbeugel iets verplaatsten of de aanslagrubbers iets uitdraaien maar ik denk zelf dat dit een tijdelijke oplossing is.
Een ander slot is een meer definitieve oplossing.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Hide post links |
-
Topic author - lid
Ik heb de microswitch links om gedraaid,er is daar nog geen slijtage.Switch was ook niet heilig,uitgeblazen met contactcleaner.
Aan klep trekken geeft geen lichtjes meer binnen.
Momenteel ben ik extra licht aan het plaatsen.Zelfklevende smd ledjes,per 3 stuks afknippen.Deze morgen gekocht voor de eventuele reparatie met extra portierschakelaar aan achterklep.
Normaal plaats je een nw slot.
Aan klep trekken geeft geen lichtjes meer binnen.
Momenteel ben ik extra licht aan het plaatsen.Zelfklevende smd ledjes,per 3 stuks afknippen.Deze morgen gekocht voor de eventuele reparatie met extra portierschakelaar aan achterklep.
Normaal plaats je een nw slot.
Hide post links |
-
Topic author - lid
Ik heb er alleen 9 smd 's parallel bij geplaatst.Elektronica ????Rood,pink geven + constant.Zwart is massa maar gestuurd door de dimmer.Schema vond ik alleen van een R 19.Er moet een gewoon lampje inzitten zodat stroom niet enkelrichting is.5 W zit er in voor tegen de warmte.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut