starter problemen
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 5
- Laatste bezoek: 19 mei 2012 21:17
- Actief als: particulier
starter problemen
ik heb een Scenic I Ph II RT 1.9DTI van jaar 2000.
als ik de contact sleutel draai start die de ene keer wel en de andere keer weer niet ondanks dat de batterij goed opgeladen is. Als de auto niet reageert hoor je ook niets (geen geklik of draaien van de starter). In het merendeel start hij eigenlijk gewoon niet. Ik vermoed dat het een startmotor probleem, is waarschijnlijk de massakabel.
Mijn vragen: Waar vind ik startmotor in het motorcompartiment / ligt het probleem ergens anders?
als ik de contact sleutel draai start die de ene keer wel en de andere keer weer niet ondanks dat de batterij goed opgeladen is. Als de auto niet reageert hoor je ook niets (geen geklik of draaien van de starter). In het merendeel start hij eigenlijk gewoon niet. Ik vermoed dat het een startmotor probleem, is waarschijnlijk de massakabel.
Mijn vragen: Waar vind ik startmotor in het motorcompartiment / ligt het probleem ergens anders?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 01 jun 2025 14:03
Re: starter problemen
Startmotor zit achterop de motor, die zie je dus niet als je onder de kap kijkt. Wat vaak voorkomt is een slechte verbinding van de massa kabel op de startmotor. Vernieuw het amp stekkertje en reinig de contacten.
Helpt dat niet, meet dan of je stroom krijgt op de startmotor.
Helpt dat niet, meet dan of je stroom krijgt op de startmotor.
Hide post links |
-
Ik dacht ook aan de massakabel maar om die te meten zou ik eerst de startmotor moeten vinden. Is die goed zichtbaar van onderen uit? Waar moet ik die juist situeren?
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Deze is alleen toegankelijk van onderen. Deze zit net boven de rechter aandrijfas.
Succes
Succes
Hide post links |
-
Uiteindelijk de auto op een brug kunnen zetten en na enig zoekwerk heb ik de starter kunnen vinden. Deze bevindt zich in het midden van de auto, achter de motor, juist boven de aandrijfas. Deze is heel moeilijk bereikbaar en zichtbaar. Om de bereikbaarheid te verhogen zou de aandrijfas moeten gedemonteerd worden.
Aan de starter zelf kon ik niets verkeerd zien, hetgeen zichtbaar was alleszins. Wat blijkt nu dat ik de ene keer zonder problemen kan starten en dan plots zonder enige aanleiding dit niet meer lukt. Als contact opgezet wordt gebeurt er helemaal niets meer, enkel is er een tikkend geluid te horen van een toestelletje terhoogte van de oliedop. Met een andere batterij en startkabels geprobeerd maar geen enkel reactie. De auto moest ik dan al duwend terug starten.
Ik vermoed daarom dat het eerder iets electronisch is dat misloopt. Misschien iets met contact dat geen signaal geeft aan de spoel van de starter.
Iemand een idee wat hier het probleem kan zijn. Kan dit probleem door een garage worden uitgelezen?
Aan de starter zelf kon ik niets verkeerd zien, hetgeen zichtbaar was alleszins. Wat blijkt nu dat ik de ene keer zonder problemen kan starten en dan plots zonder enige aanleiding dit niet meer lukt. Als contact opgezet wordt gebeurt er helemaal niets meer, enkel is er een tikkend geluid te horen van een toestelletje terhoogte van de oliedop. Met een andere batterij en startkabels geprobeerd maar geen enkel reactie. De auto moest ik dan al duwend terug starten.
Ik vermoed daarom dat het eerder iets electronisch is dat misloopt. Misschien iets met contact dat geen signaal geeft aan de spoel van de starter.
Iemand een idee wat hier het probleem kan zijn. Kan dit probleem door een garage worden uitgelezen?
Hide post links |
-
Auto binnengebracht bij garage en het blijkt dat de 4 gloeibougies stuk waren. De auto start nu gewoon normaal.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Als de 4 gloeispiralen kapot zijn kan dat niks te maken hebben met het niet reageren van de startmotor. Dus als de auto helemaal niks doet als je de sleutel omdraait heeft dat niks met de voorgloeiinstallatie te maken.....
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Waarschijnlijk zat er iets niet goed in je kontaktslot, stekker of relais, kost niet zoveel, maar ja, 4 nwe gloeibougies, da's even de portemionee openen.
Fijn dat hi jhet weer goed doet.
mvg
WillemS
Fijn dat hi jhet weer goed doet.
mvg
WillemS
Hide post links |
-
Ik vond het ook vreemd dat het aan de gloeibougies lag. Ik dacht ook onmiddellijk aan de startmotor. Kan het zijn dat de auto niets doet zolang de motor niet voldoende opgewarmd is? In ieder geval de auto doet het weer en hoop dat hij niet opnieuw die kuren vertoont.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-