Piepende remmen.
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 5
- Laatste bezoek: 15 okt 2012 23:19
- Actief als: particulier
Piepende remmen.
Hallo ben sinds vorige week in het bezit van een Scenic Privilege Luxe A 2.0 16V uit 2004. Een fantastische auto, hij heeft echter wel erg piepende remmen bij het aan reken van de remmen, als je eenmaal verder het rempedaal indrukt is het piepen weg. Wat kan dit zijn.
Dealer noemde het een bekende scenic kwaal.
Alvast bedankt,
Dealer noemde het een bekende scenic kwaal.
Alvast bedankt,
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 31 mei 2025 16:48
Re: Piepende remmen.
De eerste scenic's hebben een wijziging gekregen van de remklauw, schijven, blokken, remblokhouder.
Remmen die piepen zijn over het algemeen niet goed gangbaar. Je kunt de rand in de remschijf weg schuren, en de blokken helemaal schoon maken. Ook de remblokhouder goed reinigen en dan speciaal remvet gebruiken. Dan zal het wel opgelost zijn. Het is elk geval niet een scenic kwaal... HEel veel auto's hebben hier last van.
Remmen die piepen zijn over het algemeen niet goed gangbaar. Je kunt de rand in de remschijf weg schuren, en de blokken helemaal schoon maken. Ook de remblokhouder goed reinigen en dan speciaal remvet gebruiken. Dan zal het wel opgelost zijn. Het is elk geval niet een scenic kwaal... HEel veel auto's hebben hier last van.
Hide post links |
-
@ Mechanic
Wat bedoel je met de rand afschuren, ik voel op mijn schijven geen rand, wel zou ik inderdaad alles eens schoon kunnen maken,moet ik dat doen met gewonen remmen reiniger. En het smeren met remmen vet, is dit de cupper greaase die je krijgt bij de autospeciaal zaak, heb hier nog geen specifiek remmenvet gezien.
Alvast bedankt,
Wat bedoel je met de rand afschuren, ik voel op mijn schijven geen rand, wel zou ik inderdaad alles eens schoon kunnen maken,moet ik dat doen met gewonen remmen reiniger. En het smeren met remmen vet, is dit de cupper greaase die je krijgt bij de autospeciaal zaak, heb hier nog geen specifiek remmenvet gezien.
Alvast bedankt,
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Het piepen komt idd door het niet meer goed gangbaar zijn van de blokken waardoor ze licht gaan aanlopen en er een dun glad laagje op het blok ontstaat, je kunt ook nadat de blokken goed gangbaar zijn gemaakt, wanneer je last krijgt van piepen eens goed stevig remmen, dan is het vaak voor lange tijd over. En gebruik keramisch vet op de glijvlakken van het blok ipv kopervet, dit laatste kan het ABS verstoren.
mvg
WillemS
mvg
WillemS
Hide post links |
-
@ Willem S,
Zeer bruikbare info, ga ik zeker eens proberen. Het ceramische vet zag ik ook staan bij de autospeciaalzaak.
Bedankt,
Zeer bruikbare info, ga ik zeker eens proberen. Het ceramische vet zag ik ook staan bij de autospeciaalzaak.
Bedankt,
Hide post links |
-
Hebdit weekend op internet nog wat gezocht naar dit probleem, en daar werdt op meerdere sites en fora's vertelt dat de remblokken vervangen moesten worden, voor remblokken van een ander merk, zoals ik kan zien zitten er nu Feroda remblokken op. Zou dit het ook kunnen zijn. Het waren allemaal Scenic's 2 generatie.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 31 mei 2025 16:48
Dat zijn mensen die iets van horen zeggen hebben...(meestal)
De eerste generatie heeft er inderdaad last van gehad, wijzingen doorgevoerd naar ander remklauw type maar die kom je eigenlijk niet meer tegen.
Gewoon de remschijf afschuren, er zit altijd iets van een rand in door slijtage. Goed de remblok houder reinigen en de bewegende delen invetten. Koper vet kan ook gewoon, heb nog geen problemen gehad met abs. Maar als je nog iets moet kopen zou ik ook keramisch vet adviseren. Zelf gebruiken ik een middel wat echt ontwikkeld is tegen piepen, maar dat is niet voor particulieren te verkrijgen.
Dus niet zomaar de blokken vervangen.
De eerste generatie heeft er inderdaad last van gehad, wijzingen doorgevoerd naar ander remklauw type maar die kom je eigenlijk niet meer tegen.
Gewoon de remschijf afschuren, er zit altijd iets van een rand in door slijtage. Goed de remblok houder reinigen en de bewegende delen invetten. Koper vet kan ook gewoon, heb nog geen problemen gehad met abs. Maar als je nog iets moet kopen zou ik ook keramisch vet adviseren. Zelf gebruiken ik een middel wat echt ontwikkeld is tegen piepen, maar dat is niet voor particulieren te verkrijgen.
Dus niet zomaar de blokken vervangen.
Hide post links |
-
Ik ga het proberen Mechanic, ik hou je op de hoogte.
Alvast bedankt voor de bruikbare tips.
Alvast bedankt voor de bruikbare tips.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut