Model/uitvoering :
Bouwjaar : 2005
Brandstof : Diesel
Hallo,
Ik heb een Renault Scenic uit eind 2005 en heb sinds dit weekend problemen met mijn ventilator.
Had een paar dagen geleden mijn Airco laten vullen en die het weer prima gedaan (heeft waarschijnlijk ook niets met het probleem te maken, maar ter volledigheid toch maar even genoemd)
's ochtends nog mee gereden en ventilator op Auto stand deed het normaal. Bij terugkomst deed hij helemaal niets meer.
Ben er mee naar mijn garage geweest, die kwamen tot de volgende 2 mogelijkheden.
1) Kachelweerstand kapot
2) ventilator kapot
Het probleem is alleen nu, dat voor beide het hele dashboard uit elkaar moet en om het nog leuker te maken, ze zitten allebij aan een verschillende kant. Dit heeft als gevolg, dat als het eerste niet het probleem is, dat je al een paar uur verder bent aan arbeidsloon en dan is er nog niets gefixt. De grote vraag is nu wat is logischer in deze situatie. De kachelweerstand of de ventilator zelf?
Ik moet er nog bij vertellen dat nadat er eerder dit jaar de distributieriem is vervangen de ventilator bij de hogere standen is geen brommen en trillen van stuur (niet heel erg, maar wel hoor en voelbaar). Dit aangegeven en daarvan werd gezegd, dat dit waarschijnlijk een blaadje/takje is in de ventilator. Door de moeilijke positie van de ventilator is toen aangeraden daar niets aan te doen (waarschijnlijk zou het vanzelf wel er een keer uitwaaien, is niet gebeurd, maar de klachten zijn ook niet verergerd.
Zijn er mensen die me verder kunnen helplen?
Jan-Peter
Renault Scenic 1.5 dCI (2005) ventilator kapot
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 12 mei 2025 18:02
- Actief als: particulier
Re: Renault Scenic 1.5 dCI (2005) ventilator kapot
Wat een k*t garage zeg. De kachelweerstand van de scenic II heb je er met 30minuten uitliggen en kan je deze wisselen met een andere of doormeten. Zie diverse topics hierover.
Voor de kachelmotor moet wel vrijwel het hele dashbord wijken.
Van je probleem na de riem wissel bijgeluid denk ik dat ze de paravan degemonteerd hebben en dat er een blaadje in gekomen is. Ook hier ben je met 10minuten gewoon bij en kan je met een grijper evt de blaadjes verwijderen.
laat jezelf niet voor de gek houden!
Voor de kachelmotor moet wel vrijwel het hele dashbord wijken.
Van je probleem na de riem wissel bijgeluid denk ik dat ze de paravan degemonteerd hebben en dat er een blaadje in gekomen is. Ook hier ben je met 10minuten gewoon bij en kan je met een grijper evt de blaadjes verwijderen.
laat jezelf niet voor de gek houden!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in