Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ik wou de ruitensproeier vloeistof bijvullen van onze scenic van 2002 en ik zag de steenmarter zich heeft uitgeleefd op de bekleding aan de binnenkant van de motorkap. Voor de rest leek alles in orde, maar bij het vullen van het ruitensproeier reservoir, begon plots de ruitensproeier vloeistof onder de auto uit te lopen. Ik meende dat ik voorheen kon vullen tot ik de vloeistof zag, maar ik zie het peil nu ook zakken (wat logisch is want het stroomt onder de auto uit ).
Het vermoeden bestaat dat er iets kapot is. Het reservoir heeft toch geen overloop?
Nu zag ik dat dat reservoir nogal weggewerkt is (lees: ik zie alleen het dopje). Langs welke kant kan ik hier het beste bijkomen? Moet dit vanuit de wielkast of moet ik de roosters onder aan de voorruit gaan losschroeven? Heeft iemand andere ideeën over wat er aan de hand zou kunnen zijn?
Het moet idd via de wielkast.
Het kan zijn dat het rubbertje van het motortje op is.
Even op de krik.
Dan wiel er af.
Binnen spat scherm de-monteren.
Dan kun je via een M10 moer het reservoir los halen.
Bij jou type scenic gaat er een gele vulopening door een binnenscherm naar het reservoir, deze aansluiting lekt ook vaak.
Ook moeite waard even te controleren. Kan je meen ik als je de bevestiging moer los draait zo eruit trekken.
Daar hoort zeker een afdichting tussen te zitten, is los te koop bij de dealer. Kijk eens goed of deze niet in het reservoir gevallen is? Daar kom ik ze ook nog wel eens tegen.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik zit al een tijdje met een kapotte leiding van de ruiensproeier. Marterschade helaas.
nu leek me dit eenvoudig zelf te vervangen, en deels is dat ook gelukt voor het stuk dat zichtbaar is, alleen loopt er een deel van de leiding onder het chassis...
Laatst een megane grandtour station uit 2005 gekocht.
Niks mis met de auto en loot perfect.
Enige wat nu blijkt is dat als ik de ruitensproeier functie voor voorruit wil gebruiken er niks gebeurd en als ik die voor achter gebruik...
Na enkelzijdig opkrikken auto ivm L/R voorwiel balanceren loopt er versnbakolie uit linkerhoes.
Tussen de hoesvouwen zit een scheur (ineens;-).
Helaas paar dagen voor vakantie.