Vreemde achterklep

Stel hier de overige vragen die met Twingo techniek te maken hebben.
Plaats reactie

Topic author
Fabrice
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 18 jun 2012 15:15
Actief als: particulier

Vreemde achterklep

Bericht door Fabrice »

Hallo,

zojuist mijn twingo opgehaald uit 2001 met 110.000 erop in het zwart maar loop tegen paar problemen aan wat te verwachten was voor de prijs, maar goed motorische is hij in topstaat alleen de rest is iets om achter het hoofd om te krabben maar als eerste auto is het toch een heerlijk ding.

Twingo 2001 met quickshift 5 bak (mag alleen automaat rijden)

Nu is het zo dat mijn stoelen niet meer naar voren gaan voor in te laten stappen van mensen achterin, dit komt omdat kabeltjes vanaf de hendels bovenin de stoel gewoon te slap zijn of uitgerekt. Wat is hier tegen te doen ? hele nieuwe kabel lijkt me erg ver gaan, kheb eerder wel klemmetjes gezien die je om zo'n staal draadje doet maar ja kan dat dan weer de kracht die erop komt houden ?

Tweede punt is dat mijn achterklep niet meer sluit zoals het hoort dit was bekend maar er valt me wat op. De klep light tegen de rubbers aan er niet erop onderaan en dus is het gevolg dat ik het knopje die checked of deuren dicht zijn niet ingedurkt word of uberhaupt aangeraakt. Met een irritant gepiep als gevolg dus stekkertje eruit en opgelost. Vind ik prima maar het is dus zo erg dat ik naar buiten kan kijken als ik van binnen kijk. Nu is de achterklep of gewoon te laag waardoor hij niet goed sluit of hij komt gewoon totaal niet van mijn twingo af en is dus een vreemde klep die niet past ? Dacht dat twingo niet veranderd was in 1998-2006. Dus dan zou er een erg oude klep opzitten. Maar goed hoe zuo ik dit kunnen oplossen kan niet even 1-2 iets vinden waarmee klep kan stellen om hoger te sluiten en om andere klep te halen is ook beetje vergaand aangezien deze net gespoten is, gelukkig niet door mij. btw.. achterkant heeft aardig inelkaar gezeten ooit, zal even kijken of ik morgen foto's online kan gooien.

Zijn dashboard lampjes makkelijk te vervangen trouwens ? Me dimlicht lampje sneuvelde opweg naar huis *zucht*

Tevens iemand tips waar ik op moet letten met de twingo, bekende problemen enzv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22

Re: Vreemde achterklep

Bericht door Rossy »

Maak een paar foto's van het probleem, dan kunnen we waarschijnlijk een wat duidelijker beeld krijgen wat er mis is.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Fabrice
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 18 jun 2012 15:15

Re: Vreemde achterklep

Bericht door Fabrice »

Okay ben een stapje verder. Achterkant heeft inderdaad flink in elkaar gezeten en onderkant waar de achterklep op sluit is dus niet goed uitgedeukt. Heb het inmiddels opgelost zodat hij netjes in ze slot valt en dus ook afsluit zonder open te kunnen gaan.

Ga even kijken of ik dit wil laten maken gezien er aardig wat geld mee gemoeit zal zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut