laguna break (88kw) 2003 waarop letten??

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
IceStorm
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jun 2012 21:38
Actief als: particulier

laguna break (88kw) 2003 waarop letten??

Bericht door IceStorm »

Ik heb een laguna break (88kw) van 2003 op het oog. Heeft 199000km en is een diesel 1.9. Wat zijn de zwakke punten van deze wagen of waarop moet ik extra letten? Is 2000 km geleden blanco door de keuring gekomen (technische controle of apk is dat in nederland zeker).
Hij heeft half leder interieur, airco, 6 versnellingen, airco, electrische ramen voor en achter, getinte ramen en zonnewering in achterdeuren, trekhaak, aluminium velgen. Jammergenoeg instapschade aan bestuurderszetel en hier en daar wat lakschade (krassen en linker achterwielkast moet wat bijgewerkt worden, beginnend roest)
Ik vraag me af wat de prijs is voor deze wagen, richtprijs.
Ben benieuwd naar de reacties.
Ik kom van een vw golf3 gt tdi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 16032
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: laguna break (88kw) 2003 waarop letten??

Bericht door mechanic »

Mijn mening, ( vw liefhebber ) blijf lekker die golf rijden.
De laguna II, vooral de vroegere bouwjaren zijn probleemwagens. Een diesel met deze km-stand staat over het algemeen garant voor flinke kosten. De pk6 versnellingsbak heeft dan vaak veel speling en dit merk je in de pook en evt bijgeluiden. Check de historie eens of deze al vernieuwd is ooit en ook meteen de turbo opzoeken. Lekkende koppelingscilinders ook geen uitzondering.
Wil je een goede auto, laat dan een aankoopkeuring doen. Richtprijs is erg laag, wat vragen ze ervoor? Denk dat je met 2500e een heel eind moet komen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
IceStorm
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jun 2012 21:38
Actief als: particulier

Re: laguna break (88kw) 2003 waarop letten??

Bericht door IceStorm »

Ik heb de prijs op 1850 euro gekregen. Morgen ga ik er nog eens naartoe en let ik op de opgesomde punten. Heb al proefritje achter de rug en toen is me niets opgevallen. Mijn vw zal ik niet wegdoen denk ik (heeft ondertussen ook bijna 280 000km) maar staat als nieuw en rijdt super. De laguna is eerder om de hond meer mee te kunnen nemen. Een rott gaat nu eenmaal niet zo goed in een golf.
Dus morgen letten op speling in de versnellingsbak,turbo. Maw eens goed doorrijden dus? En de speling in de versnellingsbak, bedoel je dan gewoon dat je in een soepkom roert? Heb je nog tips naar het schakelen toe om die te testen of dergelijke?
Alvast al bedankt voor je reactie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 16032
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: laguna break (88kw) 2003 waarop letten??

Bericht door mechanic »

Die prijs is zeker niet verkeerd, maar als je daarvoor een hoop ellende koopt is het wèl veel geld.
Een golf is bij 4ton nog niet versleten weet ik uit ervaring. Mn 1.9D had het eeuwige leven, klokje rond en geen enkel probleem. Mn huidige golf III met benzine motor doet het bij 2.5ton net zo goed als een nieuwe, heerlijke simpele techniek.
De speling in de versnellingsbak idd roeren in de soep, en het schakelen moet strak gaan.
Stuur moet recht staan en de auto dient goed te sporen. Check of de airco in slaat en koud wordt, is een auto met variable pomp dus kan zeker voor problemen zorgen. Links en rechts zelfde temperatuur instellen en kijken of deze ook goed koud is.
Distributieriem elke 5jaar OF 120.000km, onderhoud meen ik elke 30.000km. Let op lekkages, algehele staat onderhoud, remmen etc...

Goed kijken en testrijden kan ellende voorkomen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
IceStorm
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jun 2012 21:38
Actief als: particulier

Re: laguna break (88kw) 2003 waarop letten??

Bericht door IceStorm »

Thx! Nu weet ik waar extra op te letten morgen. En ja, golf is eigenlijk ook mijn favoriet dus die blijft lekker onder de carport staan. Ik ken een beetje van wagens maar ben een leek als het op franse wagens aankomt. Dus ben ik veel met je opmerkingen. Ben dan ook maar een vrouw hé :oops:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
IceStorm
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jun 2012 21:38
Actief als: particulier

Re: laguna break (88kw) 2003 waarop letten??

Bericht door IceStorm »

Thx voor de hulp, je hebt me van een miskoop behouden. Tik in de motor kwam denk ik door versnellingsbak want was er niet bij induwen koppelingspedaal. Bij bedrijfstemp rookte de olie ongelofelijk en het waterpeil heb ik ook enorm zien zakken. 1000 maal dank!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht