Clio RS Nokkenassen

Alles wat met de motor van de Clio te maken heeft.
Plaats reactie

Topic author
baris
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 23 jun 2012 13:31
Actief als: particulier

Clio RS Nokkenassen

Bericht door baris »

Model/uitvoering : _ Clio RS
Bouwjaar : _2001
Brandstof : _Benzine
Beste Renault fans,

Een aantal maanden geleden is mijn distributieriem geknapt. :doh: Gelukkig was mijn onderblok nog in orde. De cilinderkop heb ik laten reviseren (niet laten vlakken). Eigenlijk is alles vervangen tot aan de nokkenas pully toe. Het enigste wat ik 2dehands heb gekocht zijn de nokkenassen. De nokkenassen waren ook van een Clio RS Sport maar dan van het bouwjaar 2002. Sinds een aantal dagen rij ik weer in mijn auto. Hij loopt nu beter dan daarvoor.

Er is nog één ding wat mij bezig houdt. :think: Dat is namelijk, wanneer ik bij het optrekken vol gas geef, trekt hij de eerste en de tweede versnelling goed door. Maar als ik vanaf zijn derde versnelling de 4500 toeren bereik hoort hij nog sneller door te schieten naar de 6 of 6500 toeren. Daar zijn die dubbelen nokkenassen voor toch :?: Ik heb het idee dat hij dat dus niet doet. Hij trekt wel door maar niet zo extreem wat hij wel hoort te doen na 4500 toeren.

Verder rijdt de clio perfect. Heeft iemand raad?? zou het aan de nokkenassen kunnen liggen? De nokkenassen waren namelijk in orde. Geen krassen of iets dergelijks.

Ik hoor graag jullie reacties

Groeten,

Baris

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 02 mei 2025 10:12
Actief als: particulier

Re: Clio RS Nokkenassen

Bericht door mechanic »

Wellicht zit er verschil in je nokkenassen. Beter dat je dit van te voren checkt gezien niet alles zomaar om te zetten is.
Heb je de auto uit laten lezen? Dubbele nokkenassen betekent meer kleppen, en dus betere verbranding omdat er meer in de motor kan en ook sneller kan worden afgevoerd. Hier hoort meestal meer motorvermogen bij, maar 8kleps motoren kunnen ook heel rap zijn.
Baseer je jou ervaringen op de eerdere motorloop voor de reparatie?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut