Model/uitvoering : Megane 1.4_
Bouwjaar : 1997_
Brandstof :Benzine _
Hey ik ben net nieuw op dit forum. Ik ben hier terecht gekomen nadat ik begon te zoeken naar de oplossing van mijn probleem.
Even eerst het verhaal:
Ik was vorige week op de autosnelweg aan het rijden (120 per uur ongeveer) en plots zonder enige aanleiding was mijn auto uit de versnelling geschoten zo lijkt...de motor draaide nog maar als ik gas gaf leek het alsof de auto in neutraal staat. Ik ben dan op de autosnelweg gebolt tot aan de pechstrook en hier de auto in eerste versnelling gezet maar nog steeds werkte hij niet en leek het dus alsof hij in neutraal stond...de auto uitgeschakeld en terug proberen te starten en dit lukte niet. Beginnen bellen naar het thuisfront dat ze zich mochten klaarmaken om met een trekkabel te komen...op het einde van het gesprek nog snel een poging gedaan tot starten en nu werkte de auto wel.
MAAR sindsdien trekt de auto helemaal niet meer op en kan hij ook niet meer sneller dan 115 per uur ongeveer. Ik denk wel dat een verversing van de olie moet gebeuren maar het lijkt me sterk dat dit de oorzaak zou zijn (ook al ben ik zelf niet echt een autokenner) ik wil eerst hier eens horen voor ik hem als student naar de garage stuur en mij blauw betaal aan een auto dat het misschien niet meer waard is...
Bedankt voor de hulp alvast!
Problemen Megane 1.4 1997
Forumregels
Let op: Kijk ook even bij de forum afdeling Scenic als u een Megane-Scenic rijder bent.
Let op: Kijk ook even bij de forum afdeling Scenic als u een Megane-Scenic rijder bent.
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 15 mei 2025 22:00
- Actief als: particulier
Re: Problemen Megane 1.4 1997
Een koppelingsplaat die helemaal versleten is? Of de versnellingsbak die inwendig speling heeft en de versnelling niet meer vast kan houden? Merk je verder niks met schakelen? Wellicht een motorsteun die teveel speling heeft. Een beetje garage moet dit makkelijk kunnen oplossen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 01 jul 2012 17:17
- Actief als: particulier
Re: Problemen Megane 1.4 1997
Dat kan wel eens zijn...heb de indruk dat de motor ook meer geluid maak maar ook een tikkend geluid (weet nu wel niet zeker of dit al was of er nu is van gekomen
)

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in