Dakrails op Grand Scenic

Gebruikersavatar

Topic author
Beppo
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 apr 2012 12:34
Actief als: particulier

Dakrails op Grand Scenic

Bericht door Beppo »

Ik ben van plan een Grand Scenic aan te schaffen. Volgens de foto's heeft modeljaar 2012 dakrails gemonteerd. De dealer kon me alleen niet vertellen vanaf wanneer de Grand Scenic met dakrails geleverd wordt. Is daarover bij iemand al meer bekend?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2668
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
Actief als: particulier

Re: Dakrails op Grand Scenic

Bericht door Pleiades »

Ik hoorde dat die pas in september geleverd worden.
2000 Renault Laguna 1.6 16v RXI ~ 2010-2012 ~
2006 Renault Mégane RS 225 ~ 2012-2014 ~
2006 Renault Mégane CC 2.0 Exception ~ 2014-2015 ~
2018 Renault Clio Limited TCe90 ~ 2018-2021 ~
2021 Renault Arkana Hybrid R.S. Line ~ 2021-Heden ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

bobsel
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 mar 2012 09:45
Actief als: particulier

Re: Dakrails op Grand Scenic

Bericht door bobsel »

Er werd mij destijds vermeld dat alle GS III (mj 2012) bestellingen vanaf week 14-2012 of daarna MET dakrails zouden zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MTBS
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 apr 2009 13:36

Re: Dakrails op Grand Scenic

Bericht door MTBS »

Dat van week 14 werd mij ook gezegd en daarom ging de dealer mijn auto pas bestellen na week 14 (ik wou absoluut die rails) ondanks dat ik rond week 6 al bestelde...

Vandaag van de dealer te horen gekregen dat de GS met dakrails niet in productie komt voor november-december. Flauw van Renault! Ontgoocheling alom... :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

bobsel
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 mar 2012 09:45
Actief als: particulier

Re: Dakrails op Grand Scenic

Bericht door bobsel »

ik heb nog niks gehoord hierover! ben benieuwd!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MTBS
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 apr 2009 13:36

Re: Dakrails op Grand Scenic

Bericht door MTBS »

Anders eens contact opnemen met je dealer? Mocht blijken dat het bij jou toch lukt, dan onderneem ik toch enkele stappen... :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MTBS
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 apr 2009 13:36

Re: Dakrails op Grand Scenic

Bericht door MTBS »

Vandaag definitief te horen gekregen dat het voor eind 2012 absoluut onmogelijk is om dakstaven op de GS te krijgen... Flatertje van Renault blijkbaar... De dakstaven zorgden bij crashtests voor problemen qua veiligheid en de toeleverancier ervan moet opnieuw beginnen... Dus wellicht ook voor jou geen staven bobsel?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Lupo GS 1616V
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 3
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 sep 2010 15:49
Actief als: particulier
Locatie: Dongen, NB

Re: Dakrails op Grand Scenic

Bericht door Lupo GS 1616V »

Waarom wil je zo graag handvatten op je dak hebben. De oplossing die de GS had was toch wel zo elegant. Of helemaal er af, of als "spoiler", of als dakdrager onder de schoonmoederkist.

Welknap stom als je er specifiek om vraagt het uiteindelijk toch niet kan. Ga je er nu van af zien?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MTBS
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 apr 2009 13:36

Re: Dakrails op Grand Scenic

Bericht door MTBS »

Mja, smaken verschillen (gelukkig). Ik vind de GS met de dakstaven sportiever ogen dan zonder... Ik vond het persoonlijk mooi op het bestelde zwarte metaalkleur...

http://www.thewallpapers.org/photo/5633 ... es-016.jpg

Ik ga er niet van af zien, want het blijft een pareltje van een auto. Maar ik zal mijn auto toch net iets minder mooi vinden nu.

Begrijp niet goed wat je bedoelt met "spoiler"?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Lupo GS 1616V
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 3
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 sep 2010 15:49
Actief als: particulier
Locatie: Dongen, NB

Re: Dakrails op Grand Scenic

Bericht door Lupo GS 1616V »

Op mijn scenic kan je de dwarsdragers aan het eind omgekeerd tegen elkaar aan zetten. Zo ontstaat een soort spoiler op je dak. Waanzinnig stoer, ...., en niet te vergeten, je hebt altijd de dwarsdragers bij je. Oh, is alleen op de GS.

Gelukkig verschillen de smaken. Toch heel veel succes met je nieuwe auto. het blijft evengoed een heel mooie wagen. Met of zonder!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Beppo
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 apr 2012 12:34
Actief als: particulier

Re: Dakrails op Grand Scenic

Bericht door Beppo »

Bedankt voor jullie reacties.
Mijn dealer weet inmiddels te melden dat de GS met dakrails op zijn vroegst vanaf september 2012 bestelbaar is, maar dat het nog niet door de fabriek bevestigd is. Hij verwacht daarom dat het dit jaar nog niet geleverd zal worden. Dat wordt dus modeljaar 2013.
Aangezien ik daar niet op kan wachten, heb ik nu de GS "zonder" besteld. Net als MTBS een zwarte uitvoering. Een mooi plaatje op de wallpaper :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RUUD_1
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 feb 2012 00:05
Actief als: particulier
Locatie: Tienen - België

Re: Dakrails op Grand Scenic

Bericht door RUUD_1 »

Daarstraks even bij mijn dealer in het Leuvense gepasseerd. Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om wat info rond de dakrails op de GS op te vragen. Zoals we ondertussen allen weten, kan je momenteel geen GS bestellen met dakrails. Ook zullen de dakrails achteraf - en dat vreesden we al - niet bijgeplaatst kunnen worden. Of de GS met dakrails dan beschikbaar zal zijn bij bestellingen in het najaar of vanaf begin 2013, is niet geweten. Er werd mij terloops ook gezegd dat het niet de eerste keer zou zijn dat er 'prototypes' met dakrails (cfr. GS autosalon Brussel) aan het publiek getoond worden of foto's in omloop geraken op het net van Renaults met dakrails, waarbij achteraf blijkt dat een bepaald type niet met dakrails in productie komt. Dit heeft zich volgens de magazijnier in het verleden al een paar maal voorgedaan. Alternatief - als je het niet enkel doet voor de look - zou het plaatsen van dwarsdragers kunnen zijn. Kostprijs ongeveer € 160 BTW in. Of je de GS nu mooier vindt met dakrails dan wel zonder, laat ik in het midden. Over smaken valt nu eenmaal niet te twisten ...
GS III dCi 160 Privilège Cassiopeiagrijs is mijn allereerste Renault (20/04/2012).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

leni
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 mei 2012 21:26
Actief als: particulier

Re: Dakrails op Grand Scenic

Bericht door leni »

Bij deze nog een dakrail story....excuses voor de lange tekst maar dit maakt het verhaal duidelijk,

Ik kocht midden Maart een Grand Scenic Bose, zwart, leren bekleding, nog wat opties etc bij een hele bekende dealer in Alphen aan de Rijn, aflevering is medio July. Was door alle foto's op internet en perbericht van Renault in Februari compleet in de veronderstelling dat er dakrails opzaten:

Zie ook quote van persbericht 17-2: http://www.renaultpers.nl

Bij de Grand Scénic is het front vooral in de breedte getrokken. In combinatie met de in lengterichting geplaatste dakrails geeft dit de monospace meer cachet. “De lange versie onderscheidt zich door een bredere luchtinlaat en door zijn dakrails”, aldus Jean-Philippe Texier.


Deze dakrails vind ik dan ook een belangrijk uiterlijk aspect van de nieuwe Grand Scenic, vooral in combinatie met Bose uitvoering de aluminium stripes zij en achter is het een mooie plaatje.

Wat schetst mijn verbazing na het topic hier gelezen te hebben dat er problemen zijn met de dakrails.
Dealer gebeld en hij gaf aan dat er problemen waren met crashtest t.o.v. deze dakrails en dat ze daarom niet uitgeleverd konden worden en dus dat mijn auto zonder dakrails kwamen.

Ik accepteer dit uiteraard niet, had eerst ook al hemel en aarde moeten bewegen om de Bose Sari Diamantee velgen te krijgen ipv de oude versie, echter dit kon de dealer oplossen uiteindelijk. Renault Nederland ingeschakeld en die zijn in de weer gegaan maar komen met onbevredigend antwoord en dekken zich in met e.e.a.. Wel is duidelijk geworden dat de Dealers ruimschoots op tijd op de hoogte zijn gebracht van de problemen met de dakrails door Renault NL maar de klanten zijn blijkbaar niet geïnformeerd tijdens verkoop (logisch vanuit autoverkoper perspectief gezien, maar niet fair).

Nu zijn plots op alle plaatjes in folders teksten te lezen dat dakrails niet leverbaar zijn (komen wellicht in najaar weer) en dat het een optie betreft.... Dat leek voor mijn gevoel in het voorjaar niet zo, ik ging er van uit dat op de GS de dakrails standaard was. De dakrails als optie zijn ook niet besproken door dealer tijdens verkoopgesprek terwijl we alle opties door zijn gelopen. Ik ging er uiteraard van uit dat de railsen erop zouden komen dus ook niet ter sprake gebracht.

Heb aangegeven de auto niet te willen afnemen en te wachten op de versie met dakrails (dus uitstel, geen afstel).
Dealer vindt dat ik de auto moet afnemen of anders 15%=5k! annuleringskosten moet betalen en dit wordt bij aankoop van dakrails versie eind van jaar weer afgetrokken. Maar wat voor een deal ik dan kan maken met de Dealer is dan natuurlijk onzeker en grote kans op een hele slechte na deze troubles. Echter dan sta ik wel met 5000 euro kosten annulering reeds betaald met 5-0 achter :wink:

Volgende stap nu is weer praten met de dealer en anders rechtsbijstand aan het werk zetten die overigens de kans van slagen groot acht in deze case....

Leuk is het niet allemaal als je een nieuwe bolide denkt te verwachten maar er zijn grenzen wat betreft acceptatie.
De auto wordt ook prive betaald en is geen leaseauto waar je gewoon soms zulke zaken moet slikken (ook van werkgever).

wordt vervolgd dus......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MTBS
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 apr 2009 13:36

Re: Dakrails op Grand Scenic

Bericht door MTBS »

bedankt voor je verhaal Leni !

ik ben blij te merken dat nog anderen dat "detail" van de dakrails toch kunnen appreciëren... vooral op een zwarte BOSE is het echt wel knap... had net daarom zwart boven wit verkozen eigenlijk... omdat die chrome dakrails dat zwart, samen met de deurstrips, toch een beetje konden breken...

respect voor het feit dat je wil / kan wachten tot de dakrails... ik heb het geduld niet... heb wel aan mijn dealer een "compensatie" gevraagd en hij gaat bekijken wat hij ism Renault (Belgie) kan doen...

trouwens kan er ook niet met 100% zekerheid gezegd worden dat die rails er tegen november - december zullen zijn... kan volgens mijn dealer goed zijn dat ze gewoon geen meer plaatsen op de huidige reeks GS en dat ze gaan wachten tot de nieuwe binnen een dik jaar...

dus voor mij idd een minder mooie auto dan ik gehoopt had, maar het blijft prijs/kwaliteit zeker de moeite en binnenin heb je alle nodige luxe... en dat is toch net nog iets belangrijker voor het dagelijks gebruik...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

leni
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 mei 2012 21:26
Actief als: particulier

Re: Dakrails op Grand Scenic

Bericht door leni »

Bij deze een update over mijn case m.b.t. niet aanwezige dakrails op de Grand Scenic uitvoering 2012:

- Renault Nederland vind de communicatie omtrent het dakrails gebeuren vervelend en niet erg goed verlopen maar kan/wil verder niets voor mij doen

- Dealer in Alphen a/d Rijn (Kempenaar) dwingt mij de auto af te nemen zonder dakrails of doet anders het voorstel 15% annuleringskosten te betalen waar ik er 10% van terug krijg indien later dit jaar de dakrails versie wordt aangeschaft. 5% dus sowieso kwijt, wat een 1500 euro is! De deal die je kunt voorstellen te maken wanneer dakrails beschikbaar zijn zal een hele slechte zijn met een boze dealer en 10% in zijn achterzak als joker.

- de hele case nu doorgezet naar mijn rechtsbijstand die er verder mee aan de slag gaat want dit kan ik niet zomaar accepteren.

In mijn beleving is het als volgt gegaan binnen Renault met het dakrails gebeuren op de GS:

- najaar 2011, auto wordt gepresenteerd, overal zie je promotie foto's van Grand Scenic met dakrails (zonder vind je ze niet of nauwelijks), persbericht in Februari benoemt het ook specifiek als verkoop argument dat het zo'n extra cachet aan de auto geeft. Folder rond die tijd geeft aan dat dakrailsen leverbaar zijn op de auto in voorjaar 2012.

- begin 2012, auto komt met dakrails niet door de crashtest (bevestigd door Renault), Renault past de situatie aan dat de dakrails een optie wordt met onbekende levertijd.... (kan de dakrails trouwens nergens vinden zijnde als optie in geen enkele folder of bericht.

- op folders en website staat momenteel wel expliciet gemeld dat de getoonde dakrails niet leverbaar zijn

- klanten (zoals ik) die in voorjaar besteld hebben, die gevallen zijn op het plaatje met o.a. dakrails, moeten maar gewoon de auto accepteren zoals hij komt. De dealer was echter al bij bestellen van de auto op de hoogte van dakrails problemen (volgens Renault NL) maar houdt dan wijselijk zijn mond om geen slapende honden wakker te maken.

Iemand nog nuttige input op bovenstaande?

Triest dat zo'n groot concern zo met zijn klanten omgaat en dat Renault NL en dealer niet tot een oplossing willen komen met mij als klant, nee in plaats daarvan geven ze elkaar de schuld. Laat nu desnoods wat mij betreft de rechter maar oordelen of dit zomaar kan in NL, het gaat niet om een lullig bedrag maar om een auto van bijna 35.000 euro waar je hard voor moet werken maar vooral om het gevoel dat e.e.a. niet eerlijk/netjes is verlopen en dat je dat als klant maar gewoon domweg moet accepteren.

We zullen wel zien wie hier uiteindelijk gelijk in krijgt....ik meld me weer als er noemenswaardig nieuws is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MTBS
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 apr 2009 13:36

Re: Dakrails op Grand Scenic

Bericht door MTBS »

heb er ook weinig hoop op dat Renault (Belgie) een extraatje zal willen doen voor een ontgoochelde klant... vele mensen vinden het "belachelijk" dat ik er zo mee zit, maar ik vond die dakrails nu eenmaal knap staan op een zwarte Scenic... nu heb ik een beetje spijt dat ik geen witte heb genomen... zou ook mooi geweest zijn met zwarte spiegels, zwarte velgen en zwarte panodak...

knap dat je het ziet zitten om tijd en energie (hopelijk geen geld?) in de zaak te steken... ik ben wellicht te braaf (of te lui)... :wink:

denk dat Renault (BE en NL) niets wil doen voor klanten als ons omdat dat mss wel deuren kan openen naar mensen die plots ook iets gaan "eisen" van hen...

eerlijk gezegd denk ik dat wij sowieso de klos zijn... in de kleine lettertjes staat wel zoiets als "de leverancier kan wijzigingen aanbrengen van gelijkaardige kwaliteit" of "afwijkingen zijn mogelijk indien de veiligheid niet kan worden gegarandeerd" (nav crashtests)...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Dakrails op Grand Scenic

Bericht door DHL »

Zij gaan gewoon overmacht inroepen en zeggen tegoedertrouw gehandeld te hebben. Trouwens, als ik me niet vergis, schrijven ze er steeds bij dat er altijd veranderingen kunnen zijn of zoiets. Is zo'n standaardzinnetje.
Als je iets kan bekomen zal het een commerciele geste zijn denk ik. Alhoewel, zoals hierboven vernoemd, zullen ze niet graag 'voorbeelden' gaan stellen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Beppo
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 apr 2012 12:34
Actief als: particulier

Re: Dakrails op Grand Scenic

Bericht door Beppo »

He forumvrienden,
Heb ik de GS besteld zonder dakrails, bose zwart, krijg ik nu te horen dat ook de Sari Diamantee velgen niet leverbaar zijn (of ik moet een paar maanden extra wachten). Blijft zo weinig over van het wallpaper plaatje....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MTBS
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 apr 2009 13:36

Re: Dakrails op Grand Scenic

Bericht door MTBS »

Da's wel jammer Beppo... Zou ik ook niet happy mee geweest zijn...

Van zodra ik hoorde dat er leveringsproblemen waren met de SD-velgen, heb ik mijn dealer gecontacteerd dat ik die absoluut wou hebben. Ik vind de Schuss persoonlijk minder mooi. Heb dan een maand langer moeten wachten dan voorzien...

Kan je dealer geen SD-velgen onder je auto pompen van één van zijn toonzaalmodellen ofzo?

Ik ben normaal vrijdag in het bezit van mijn zwarte GS BOSE... Besteld tweede week van februari...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

leni
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 mei 2012 21:26
Actief als: particulier

Re: Dakrails op Grand Scenic

Bericht door leni »

Had ook eerder al dat euvel met die Sari D. velgen. Heb aangegeven dat ik hem niet eens kom halen als ze er niet opzitten.
Dealer heeft mij een oplossing beloofd en die Sari D. velgen zitten er hoe dan ook op. Alle SD velgen zijn volgens de dealer vrijgemaakt voor de Megane. Scenic rijders moeten dus gewoon maar met die oude velgen touren. Ik heb nu een zwarte Bose Megane met Schutz velgen en dat is erg mooi. Op de nieuwe Scenic vind ik de SD velgen persoonlijk een mooier.

Dakrails ben ik nog steeds over bezig met dealer en rechtsbijstand. Er is door Renault een vies spelletje gespeeld.
Doen voorkomen of dakrails standaard op de GS zitten, vermelden in persbericht en in de folder (feb/mrt) aangeven dat ze leverbaar zijn in het voorjaar. En dan door die crashtest affaire de boel doen voorkomen dat het een optie is, maar goed ga het maar aantonen.... Het zijn gewoon honden die autodealers en verkopers, alles kan als je nog geen handtekening hebt gezet op de overeenkomst maar daarna krijg je ellende. Worden er dingen gemeld die niet leverbaar zijn en komen de lijken uit de kast en moet je knokken om een auto te krijgen die maar in de buurt komt waar je voor naar de showroom bent gekomen.

Ben benieuwd of MTBS zijn auto vandaag heeft opgehaald en hoe deze bevalt, wellicht stemt me dat weer wat vrolijker m.b.t. deze aankoop ;-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Dakrails op Grand Scenic

Bericht door DHL »

Heey Leni, ben zelf jarenlang verkoper bij Renault geweest.... Geloof me als ik zeg dat wij het moeten doen met de info die we van Renault krijgen. De dealer en de verkoper zal wel tegoedertrouw gehandeld hebben. Soms kunnen er zaken mislopen, maar ben er wel van overtuigd dat dit voor de dealer overmacht is. Renault anderzijds is soms beetje te enthousiast in het communiceren naar buitenuit...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MTBS
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 apr 2009 13:36

Re: Dakrails op Grand Scenic

Bericht door MTBS »

Jaja Leni, het was zover vandaag! :) Heb een link naar een eerste review gepost in het topic 'levertijden'...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Beppo
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 apr 2012 12:34
Actief als: particulier

Re: Dakrails op Grand Scenic

Bericht door Beppo »

Op het moment mijn dealer de bestelling bij de fabriek wilde plaatsen kreeg die het bericht van Renault binnen dat de dakrails bestelbaar zijn.
Vanaf heden is zijn de dakrails voor de Grand Scénic te bestellen. Na lang wachten hebben wij het fabricageakkoord ontvangen voor de dakrails op de Grand Scénic. Let op! Deze zijn niet leverbaar op de korte Scénic. De dakrails zijn te bestellen als optie vanaf het Expression niveau in de kleur Chroom satijnglans voor een prijs van €295,- (optie code is BARSAT). Het is een prachtige optie die de dynamiek van de Grand Scénic nogmaals onderstreept.
Weliswaar als optie, maar voor mij nog net op tijd. Nu nog de SD velgen.......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MTBS
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 apr 2009 13:36

Re: Dakrails op Grand Scenic

Bericht door MTBS »

Ja, ik kreeg bij afhaling van mijn GS hetzelfde te horen. Leuk nieuws voor zij die konden wachten (of zij die misschien nog kunnen bijbestellen)! Wel jammer dat ze er plots een optie van maken, terwijl dat eigenlijk initieel niet de bedoeling was.

De dealer dacht jammer genoeg dat de rails achteraf niet meer (op mijn model) konden worden geïnstalleerd (totaal ander dak)... Ik hoop er nog een beetje op, maar so be it... Heb een kleine attentie gekregen ter compensatie... :)

Succes ermee beppo ! Zal een schitterende wagen worden !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

5Alpine1980
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2012 12:02
Actief als: particulier

Re: Dakrails op Grand Scenic

Bericht door 5Alpine1980 »

Ik ben ook vanaf Januari bezig met het bestellen van een Grand Scenic Bose 1.6dCI Full Option (op Visio na).
Vanaf Februari is duidelijk, dat de dakdragers nog niet leverbaar waren.
Eerst zou het begin tweede kwartaal worden; toen ik wilde gaan bestellen in april waren de dragers niet leverbaar tot september.
De hele communicatie heb ik vooral met de after sales van Renault Nederland gedaan; het was duidelijk, dat deze steeds net iets meer wisten, dan de dealers waar ik informeerde.
Het was in april duidelijk, dat het een extra is, maar vanaf februari heb ik in prijslijsten in de omringende landen (duitsland, groot brittanie) gezien dat het een optie was van inderdaad rond de 300 euro.

Visueel is het mooier; de Grand Scenic lijkt net wat minder een busje en wat meer een stationwagon, maar voor mij was vooral de montage van dwarsdragers het voordeel. De originele dwarsdragers voor GS III voor de facelift veroorzaken deuken in het dak, wanneer niet vreselijk voorzichtig wordt gemonteerd. Een dwarsdrager op een langsdrager knal je er gewoon op zonder dat beschadigingen op het dak mogelijk zijn.

Ik heb de auto - jammer genoeg, maar ik maak er zeker geen punt van, want de communicatie is voor mij steeds duidelijk geweest - eind april besteld in het Twingo blauw. Overigens wanneer men andere velgen levert, dus niet de donkere Sari, dan maak ik daar wel een groot probleem van!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MTBS
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 apr 2009 13:36

Re: Dakrails op Grand Scenic

Bericht door MTBS »

Ik heb op mijn vorige auto's nooit een dakkoffer gebruikt omdat het nooit nodig was. Maar voor deze wagen had ik er toch op gelet dat ik er eentje met dakstaven had zodat het inderdaad simpeler zou zijn om een koffer en dwarsstaven te bevestigen.

Het oogt net dat tikkeltje mooier met die chrome details op het dak, maar het was bij mij toch ook te doen om het feit dat je inderdaad veel minder kans hebt op lakschade bij het installeren van een dakkoffer...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

MTBS
Lid
Lid
Posts in topic: 11
Berichten: 34
Lid geworden op: 12 apr 2009 13:36

Re: Dakrails op Grand Scenic

Bericht door MTBS »

Leni, ik probeer je een pb terug te sturen,maar blijkbaar heb je dat niet toegestaan in je profiel ("gebruikers kunnen mij een privé bericht sturen")...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

leni
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 mei 2012 21:26
Actief als: particulier

Re: Dakrails op Grand Scenic

Bericht door leni »

Ok, nu wel goed ingesteld ;-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

bobsel
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 3
Berichten: 21
Lid geworden op: 05 mar 2012 09:45
Actief als: particulier

Re: Dakrails op Grand Scenic

Bericht door bobsel »

Inmiddels mijn GS III opgehaald, zonder dakrails.

Het flauwe ervan vond ik echter dat de dealer deed alsof zijn neus bloede...
- het is (nu) een accesoire
- en die is niet bestelt (kijk maar naar de order)

Toen ik aan gaf dat ik geinformeerd was dat die dingen er standaard op zaten vroegen ze of ik dat in correspondentie ergens had staan... tja nee dus... was allemaal mondeling gedaan...

tja... heb er wel een nare smaak aan over gehouden... als ze nou eerlijk hadden gezegd wat er werkelijk aan de hand was...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

leni
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 5
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 mei 2012 21:26
Actief als: particulier

Re: Dakrails op Grand Scenic

Bericht door leni »

Inmiddels de Grand Scenic 7P TCE 130 Bose Noir-E met leren bekleding en Sari-D velgen maar zonder dakrails opgehaald vanmorgen. Eerste indruk is erg goed, alles klopt aan die auto vind ik zelf hij rijdt lekker en zitten leuke snufjes op (lane guide warning, achteruitkijk cam etc).

Ben na een aantal weken al gewend aan het feit dat de dakrails het niet zouden worden. Optie cancelen en wachten zou 4000 euro kosten (langere afschrijving, flink hogere prijs (BPM) van deze auto sinds 1 juli en 750 euro annulering) en dat was het me toch niet waard. Heb van de dealer een leuk bedrag aan accessoires gekregen als compensatie van de dakrails soap, hiervan koop ik een dak koffer TL480 zwart en originele dakdragers.

Het principe dat er zoveel kenmerken aan een auto kunnen veranderen door problemen binnen een fabricage proces vind ik toch uiterst merkwaardig voor zo'n grote uitgave (het is geen leasebak). Ik heb ook moeten knokken voor de Sari Diamentee velgen, die zijn ook niet meer leverbaar. Deze auto in kleur zwart of wit zonder SD velgen is gewoon een stuk minder mooi vind ik persoonlijk.

De volgende auto die ik bestel (hopelijk de compleet vernieuwde Espace over 2 jaar) daar zal ik een lijstje kenmerken noteren op de offerte van zaken die erg belangrijk zijn voor mij en waar ik op wil annuleren indien niet leverbaar. Als de dealer niet tekent dan naar de volgende dealer die het wel doet. Dat is de enige manier om het wallpaper plaatje waar je mee naar de dealer gaat ook daadwerkelijk geleverd te krijgen....

Nu gaan we genieten van het mooie weer en deze nieuwe auto!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Lupo GS 1616V
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 3
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 sep 2010 15:49
Actief als: particulier
Locatie: Dongen, NB

Re: Dakrails op Grand Scenic

Bericht door Lupo GS 1616V »

Voor Bobsel en Leni,

Veel zorgeloze kilometers in jullie fantastiche wagens!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

gerrmarr521
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2012 08:46
Actief als: particulier

Re: Dakrails op Grand Scenic

Bericht door gerrmarr521 »

Goedemorgen, met interresse het onderwerp over de dakrail van de GS gelezen daar ik van plan ben zelf ook over te gaan schakelen van de Laguna coupe (helaas wegens rugproblemen) naar de GS maar dan wel met dakrail want die staan hem geweldig goed.
Om dat te bewijzen toch maar even in mijn oude voorraad autobladen zitten snuffelen en jawel hoor Autovisie nr.5 van 1 Maart 2012 op pagina 72 + 73 laat daar nu net datgene zien wat we graag van Renault willen zien, een prachtige GS met zelfs in de redactionele tekst letterlijk weergegeven "De Grand Scenic onderscheidt zich verder door verchroomde dakrails".
Dit zal men toch niet zelf verzonnen hebben lijkt mij.

Succes allemaal en veel rijplezier ondanks alle toestanden.

GDR

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jvantwerpen
3-posting-rookie
3-posting-rookie
Posts in topic: 2
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 mei 2012 16:06
Actief als: particulier

Re: Dakrails op Grand Scenic

Bericht door jvantwerpen »

Hallo allemaal,

GS bose edc afgehaald, wel zonder dakrails en sari velgen
levertijd 12 weken.Heb er zelf een stel velgen op laten plaatsen,
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

gerrmarr521
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2012 08:46
Actief als: particulier

Re: Dakrails op Grand Scenic

Bericht door gerrmarr521 »

Hoi,
Gisteren de GS besteld met dakrails (wel €295 afrekenen en dan nog €895 voor pack lumiére ofwel open dak etc.) dus nu is het wel mogelijk. Ben zeer benieuwd hoe het gehele plaatje er uit zal zien in de kleur noir etoile, privilege met zwartrundleer/alcantara, TCe 115 motor die ik overigens nergens in de GS heb kunnen testen dus ga ik af op de positieve berichten van twee gebruikers en uit de media. Levering eind oktober dus moet nog even geduld hebben.
Overigens staan die velgen die je er zelf onder hebt laten plaatsen hem erg goed, veel plezier met de nieuwe GS.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

ANW
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 42
Lid geworden op: 06 jun 2012 19:55
Actief als: particulier

Re: Dakrails op Grand Scenic

Bericht door ANW »

@gerrmarr521
Eind oktober? Dat is heel snel!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht