Schade aan carosserie bij oplevering nieuwe Grand Scénic

Plaatwerk, uitdeuken, lassen, lakken, kleurnummers, spuiten, bekleding etc.
Forumregels
-Vermeld het type/model(!!) Renault in de posting
-Vul svp de gevraagde gegevens aan
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
RUUD_1
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 feb 2012 00:05
Actief als: particulier
Locatie: Tienen - België

Schade aan carosserie bij oplevering nieuwe Grand Scénic

Bericht door RUUD_1 »

Model/uitvoering : GS III Privilège dCi 160 Cassiopeiagrijs KNG
Bouwjaar : 2012
Beste forumgangers. Ik ben nieuw op dit forum, daarom dat ik jullie zou willen bevragen.
20/04 ll. heb ik mijn nieuwe GS afgehaald bij de dealer. Uiteraard was ik een tevreden man. Ik heb echter een kleine lakschade aan de passagiersdeur moeten vaststellen (grootte ongeveer 0,5 x 0,5 cm, geen deuk, maar bovenste laklaag ontbreekt, vermoedelijk door inslag deur andere wagen). In de fabriek of bij de dealer is er duidelijk iets fout gegaan. Ik heb een sterk vermoeden dat ze dit bij Renault ook al hadden vastgesteld, maar dat er hierover niet werd gecommuniceerd. De wagen heeft immers toch een grondige was- en poetsbeurt gekregen. De dealer stelt voor in eerste instantie de schade te corrigeren (enkel een kleine oppervlakte te herspuiten). Als dit niet het gewenste resultaat zou geven, dan moet de ganse deur herspoten worden :cry2: Ik verwacht geen nieuwe wagen te ontvangen, zo erg is het nu ook weer niet. Maar kan je als koper in dergelijk geval niet een financiële regeling aan de dealer of aan Renault vragen? Tenslotte heb ik voor een nieuwe wagen in perfecte staat betaald. Zijn er onder jullie die ook al iets dergelijks hebben meegemaakt? En zo ja, hoe werd dit bij jullie dan wel geregeld? Laat jullie reacties maar komen, zou ik zeggen. Alvast bedankt. Doei. Ruud.
GS III dCi 160 Privilège Cassiopeiagrijs is mijn allereerste Renault (20/04/2012).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Schade aan carosserie bij oplevering nieuwe Grand Scénic

Bericht door DHL »

Een financiele tegemoetkoming zal de schade niet herstellen. Is daarom ook logisch dat de invoerder, noch de garage, hiervoor een tegemoetkoming zouden doen.

Eerst is het al eerlijk van de garagehouder dat hij de schade erkent als zijnde schade die voor de levering aanwezig was.
Normaal krijg je voldoende tijd om je nieuwe wagen te controleren bij aflevering. Idem wanneer de nieuwe wagens geleverd worden bij de dealer, dan heeft de dealer ook x tijd om de wagens te controleren. Schade die hij nadien ziet, is ten laste van de dealer... Ergens begrijpelijk denk ik, want wanneer stopt de aansprakelijkheid dan he?

Een hele kleine schade kan door de mazen van het net glippen en zo gebeurt het dat er (heel af en toe) een licht beschadigde wagen geleverd wordt aan een klant.

Ik zou, als de schade opvallend genoeg is, het voorstel van de dealer aannemen. Zijn voorstel is eerlijk. Jouw wagen is niet de enige die transportschade oploopt (geldt trouwens voor alle merken). Normaliter wordt dit hersteld voor levering en zal de klant dit nooit weten. Men kan moeilijk een wagen vernietigen omdat er hier of daar een krasje of blutsje inzit:)

Laatst werd mijn vrij dure lederen salon geleverd. Zat krasje in. Heeft men vakkundig hersteld, ik was tevreden. Ziet het niet meer. Tenzij je weet waar hersteld werd en er dan werkelijk gaat naar zoeken. Moet ik daarom een financiele tegemoetkoming eisen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 16030
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Schade aan carosserie bij oplevering nieuwe Grand Scénic

Bericht door mechanic »

Ben het met DHL eens. Je hebt een schade vrije auto betaald, als er een kleine schade aanwezig is zal je de verkopende partij de gelegenheid moeten geven het op te lossen. Dit soort kleine lakproblemen zijn prima op te lossen tegenwoordig door schade professionals. De gehele deur spuiten lijkt me ook niet nodig. Als de auto in de fabriek een kleine schade oploopt en daar netjes wordt hersteld, had je het inderdaad niet geweten en is het ook geen probleem.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Schade aan carosserie bij oplevering nieuwe Grand Scénic

Bericht door DHL »

Wil er even aan toevoegen, wisten jullie dat zelfs wagens, beschadigd door hagel volledig perfekt hersteld worden en daarna geleverd? Heb het ooit meegemaakt. Wagens zaten vol putten. Dit werd zodanig mooi hersteld dat je er achteraf niets meer van zag. Zelfs iemand die al heel wat schades moest controleren bij aflevering nieuwe wagens kon deze 'ex-schadewagens' er niet ussenuit halen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 16030
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Schade aan carosserie bij oplevering nieuwe Grand Scénic

Bericht door mechanic »

Wist je dat als de dealer een auto verkeerd besteld soms hele interieurs worden overgebouwd om aan de juiste specificaties te voldoen? Dan heb je dus een nieuwe auto waarvan alles in het interieur er al eens uit geweest is!!
Niemand die het weet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
RUUD_1
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 feb 2012 00:05
Actief als: particulier
Locatie: Tienen - België

Re: Schade aan carosserie bij oplevering nieuwe Grand Scénic

Bericht door RUUD_1 »

@ DHL en mecanic : het verheugt mij te mogen lezen dat de schade heel waarschijnlijk wel in orde kan gebracht worden (op een propere manier). Via kleine correctie of eventueel via herspuiten ganse deur. Ik zou graag absolute zekerheid willen dat je d'er achteraf niets meer van merkt (bv. kleurverschil). Dat is het belangrijkste voor mij en daar is het mij dus om te doen. Die financiële regeling waar ik het over had, heb ik ter sprake gebracht voor in het geval de herstelling niet het gewenste resultaat zou hebben. Heb begin mei een afspraak met de dealer voor reparatie. Nadien zal ik (jullie) laten weten hoe het verder afgelopen is.
GS III dCi 160 Privilège Cassiopeiagrijs is mijn allereerste Renault (20/04/2012).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Schade aan carosserie bij oplevering nieuwe Grand Scénic

Bericht door DHL »

Komt wel in orde Ruud, niet van wakker liggen. Weet wel, is niet leuk als je nieuwe wagen schade heeft, maar tegenwoordig wordt zoiets hersteld zonder dat je het nadien ziet..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Harm
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 632
Lid geworden op: 30 nov 2011 20:04
Actief als: particulier

Re: Schade aan carosserie bij oplevering nieuwe Grand Scénic

Bericht door Harm »

Er is inderdaad maar een juiste manier: de leverende dealer in de gelegenheid stellen de schade te herstellen, zodat je daarna met een perfecte auto naar huis gaat. Een financiele vergoeding is niet logisch. De dealer moet je een auto leveren die aan de afspraken/verwachtingen voldoet, is dat niet (helemaal) zo, dan moet de dealer in de gelegenheid gesteld worden het euvel op te lossen. En zeker nu de dealer dit zelf aanbiedt moet dat geen enkel probleem zijn. Gewoon doen zou ik zeggen. Zie je straks helemaal niets meer van.

Succes, groeten, Harm
Huidig: Renault Megane II Grandtour 1.6 16V Techline (2008), Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique (2013)
Ex: Renault Megane I Break 1.6 16V RXi, Renault Clio S, Renault 5 GTS
Vroeger thuis: R4, R16TL, R16TS, R16TX, R20L, R20TL, R5GTL

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
RUUD_1
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 feb 2012 00:05
Actief als: particulier
Locatie: Tienen - België

Re: Schade aan carosserie bij oplevering nieuwe Grand Scénic

Bericht door RUUD_1 »

Zonet mij GS opgehaald bij de dealer. De lakschade werd hersteld. Voor zover ik begrepen heb, werd de kleine oppervlakte geretoucheerd en werd het ganse portier volledig overspoten met een afwerkings-/vernislaag. Je merkt er inderdaad niets meer van :thumb: . De onthaalmedewerker wist mij nog te zeggen dat mijn wagen - ik rij er nu al een 14-tal dagen mee - ook al grotere schade aan hetzelfde portier had opgelopen door inslag van een deur van een andere wagen. En dat er een blutsje in de carosserie zat. Dat heeft de dealer ook ineens laten repareren. Ik heb gedurende 2 dagen een gratis vervangwagen gekregen. Meer nog, ik hoefde zelfs niet te betalen voor de brandstof. Dat is een prima en perfecte service :thumb: . Ik ben een uiterst tevreden client. Ondertussen heeft Renault mij ook al bevraagd via een tevredenheidsenquête. Ik heb de maximale scores/de beste beoordeling gegeven zowel voor Renault als voor mijn dealer uit het Leuvense (het ganse team). Zij verdienen dit. Voor wie een Renault wenst te kopen in de buurt van Leuven, kan ik de dealer ten stelligste aanbevelen.
GS III dCi 160 Privilège Cassiopeiagrijs is mijn allereerste Renault (20/04/2012).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Harm
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 632
Lid geworden op: 30 nov 2011 20:04
Actief als: particulier

Re: Schade aan carosserie bij oplevering nieuwe Grand Scénic

Bericht door Harm »

Dat klinkt goed allemaal! Eind goed, al goed. En nu lekker genieten van de Grand Scenic! Veel plezier ermee.
Huidig: Renault Megane II Grandtour 1.6 16V Techline (2008), Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique (2013)
Ex: Renault Megane I Break 1.6 16V RXi, Renault Clio S, Renault 5 GTS
Vroeger thuis: R4, R16TL, R16TS, R16TX, R20L, R20TL, R5GTL

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Schade aan carosserie bij oplevering nieuwe Grand Scénic

Bericht door DHL »

Leuven, hoorde ik destijds goede zaken over (is toch die grote garage he die je bedoelt?). Nu kan't echte plezier beginnen met je wagen en in 't vervolg op een veilige plaats parkeren he lol. (Ik haat het, mensen die nonchalant hun deur tegen de jouwe slagen, hierom zoek ik steeds een 'veilig' plaatsje)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
RUUD_1
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 feb 2012 00:05
Actief als: particulier
Locatie: Tienen - België

Re: Schade aan carosserie bij oplevering nieuwe Grand Scénic

Bericht door RUUD_1 »

@ DHL: is idd. die grote garage, net buiten het centrum van Leuven. Wat het veilig parkeren betreft. Mijn vorige wagen - waar ik toch iets meer dan 10 jaar mee rondgereden heb - vertoonde minimum 50 krasjes/krassen of blutsjes/blutsen (laklaag weg) :cry2: daar waar ik er zelf maar een 3-tal had veroorzaakt. Meestal afkomstig van een deurinslag. De meeste mensen/chauffeurs doen maar op tegenwoordig en de meesten hebben weinig tot geen respect (meer) voor de goederen van een ander. Anderzijds is het zo dat sommige parkeerplaatsen (zowel openbaar als privé) zo krap/klein bemeten zijn in de breedte, dat je niet uit je wagen geraakt zonder je 'buurmans' wagen te raken. En ja, de ene wagen is al wat breder dan de andere hè. Tegenwoordig zet ik mijn wekker en vertrek ik meestal wat vroeger naar mijn werk, zodat ik mij een veilig plaatsje kan uitzoeken. Nu mijn GS nog nieuw is, heb ik er dat zeker voor over :D . Binnen een paar jaar zal ik mij wsl. al wat minder druk maken om een krasje of een blutsje. Heb dat proces nl. al een aantal keren meegemaakt.
GS III dCi 160 Privilège Cassiopeiagrijs is mijn allereerste Renault (20/04/2012).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

grandscenicman
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 412
Lid geworden op: 10 jan 2011 10:28
Actief als: particulier

Re: Schade aan carosserie bij oplevering nieuwe Grand Scénic

Bericht door grandscenicman »

Tof dat het opgelost is !
Wat die krappe parkeerplaatsjes betreft : parkeer eens wat meer op de verdere parkeerplaatsen van een supermarkt , doe ik altijd en zet m'n auto dan gewoon midden op een streep van 2 plaatsen :mrgreen: FF vermelden dat er daar plaats is in overvloed , ik neem geen plaats af van een ander ......
Zolang er geen gek langsloopt met een sleutel of ander stuk metaal is er niets aan de hand en heb je nooit deuren tegen je nu nog "nieuwe" wagen.
Lakfoutjes : heb je ondertussen je auto nog wat beter bekeken en al niet wat anders ontdekt ? Bij mij zijn er enkele heeeeeeeeeel kleine lakfoutjes die de moeite niet zijn om te laten herstellen . Ik neem ze erbij , heb je tegenwoordig bij alle nieuwe auto's. :oops:
Wat ik niet snap is dat er altijd wordt gesproken van : "nu is ie nog nieuw en erger ik me aan die krasjes" , dus straks is de auto wat ouder en dan kan het ineens helemaal geen kwaad meer....??????????
Mijn auto is net 1 jaar en ik ben van plan om die er ELK jaar te laten uitzien zoals op dag 1 (beter zelfs , de foto die je nu ziet is de auto die .....1 jaar oud is , mooier dan op dag 1 zelfs :thumb: )
Afbeelding
Veel succes met je nieuwe GSIII !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
RUUD_1
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 feb 2012 00:05
Actief als: particulier
Locatie: Tienen - België

Re: Schade aan carosserie bij oplevering nieuwe Grand Scénic

Bericht door RUUD_1 »

Bedankt grandscenicman!
Jouw GS ziet er zeer mooi uit. Gezien ik (in België) nogal wat GS zie rondrijden met dezelfde velgen dan die op jouw wagen, vermoed ik dat dit originele Renault-velgen zijn ("17?). Klopt mijn redenering en welke banden liggen er op?
Grtz. Ruud.
GS III dCi 160 Privilège Cassiopeiagrijs is mijn allereerste Renault (20/04/2012).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Schade aan carosserie bij oplevering nieuwe Grand Scénic

Bericht door DHL »

Telkens ik je wagens zie ben ik jaloers GSman.. Vroeger kon ik dat ook, nu moet ik me beperken tot een waxje dat zich makkelijk laat openwrijven... Koetswerk voelt ruw aan, zou eens behandeld moeten worden... Is 4 jaar oud nu, mijn Espace. Had hem net voor ik ziek werd gekocht. Dus steeds carwash binnenrijden en op de koop toe slaapt hij buiten...
Maar, zoals je schreef, beetje verder parkeren op een 'veilig' plaatsje doet wonderen. Heb (ik hou hout vast) nog geen blutsjes tot hiertoe...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2668
Lid geworden op: 08 jun 2008 19:05
Actief als: particulier

Re: Schade aan carosserie bij oplevering nieuwe Grand Scénic

Bericht door Pleiades »

RUUD_1 schreef:vermoed ik dat dit originele Renault-velgen zijn ("17?). Klopt mijn redenering en welke banden liggen er op?
Die velgen zaten standaard op de Bose uitvoering. Ze hebben op de Scenic een bandenmaat van 205/55/17, meestal Continentals.
2000 Renault Laguna 1.6 16v RXI ~ 2010-2012 ~
2006 Renault Mégane RS 225 ~ 2012-2014 ~
2006 Renault Mégane CC 2.0 Exception ~ 2014-2015 ~
2018 Renault Clio Limited TCe90 ~ 2018-2021 ~
2021 Renault Arkana Hybrid R.S. Line ~ 2021-Heden ~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

grandscenicman
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 412
Lid geworden op: 10 jan 2011 10:28
Actief als: particulier

Re: Schade aan carosserie bij oplevering nieuwe Grand Scénic

Bericht door grandscenicman »

Hallo Ruud ,

:oops: , sorry dat ik deze vraag niet beantwoordde , je mocht altijd een pm sturen hoor . (ik loop dit forum ook niet plat en dat is ook al een reden waarom deze vraag niet werd beantwoord....)

Idd zijn dat de 17" - velgen met continentals op .

De "bose" logo's" en alle andere plakkende stukjes die er af konden heb ik echter verwijderd , je kan dus enkel in de auto zien dat dit een "bose-uitvoering" is :wink:

De auto wordt nog steeds wekelijk gepoetst hoor : zelfs op reis :thumb:
In de koffer was nog net plaats voor een emmer en poetsgerief.... :lol:
Afbeelding
De bandjes en velgen werden wel overgeslagen.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht