radiateur vervangen megane 1 met airco ..
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 24 sep 2012 16:58
- Actief als: particulier
radiateur vervangen megane 1 met airco ..
Hallo
Mijn naam is Gert en kom uit het hoge noorden [ groningen ].
Ik ben in het bezit van twee megane ,s phase 1 met allebei zo rond de drie ton op de klok.
De laatste die ik heb gekocht is een zwarte berline waarvoor ik overigens een nieuwe voorstoel zoek , deze is finaal aan gort ..
Probleem met deze megane is ook dat de radiateur een iets lekt , op zich geen probleem maar dit is er 1 met airco .
Ik vroeg me zo af , is de radiateur te vervangen zonder het aircosysteem los te hoeven halen ?
Misschien heeft iemand hier ervaring mee ... ?
De tweede die ik heb is een blauwe 1.6 rt , die al een hele tijd probleemloos rondrijd , ik sta versteld van de betrouwbaarheid en het gemak waarmee je aan deze karretjes kunt sleutelen , heb namelijk al wat lekke koppakkingen moeten vervangen helaas [ k7m]
gr Gert
Mijn naam is Gert en kom uit het hoge noorden [ groningen ].
Ik ben in het bezit van twee megane ,s phase 1 met allebei zo rond de drie ton op de klok.
De laatste die ik heb gekocht is een zwarte berline waarvoor ik overigens een nieuwe voorstoel zoek , deze is finaal aan gort ..
Probleem met deze megane is ook dat de radiateur een iets lekt , op zich geen probleem maar dit is er 1 met airco .
Ik vroeg me zo af , is de radiateur te vervangen zonder het aircosysteem los te hoeven halen ?
Misschien heeft iemand hier ervaring mee ... ?
De tweede die ik heb is een blauwe 1.6 rt , die al een hele tijd probleemloos rondrijd , ik sta versteld van de betrouwbaarheid en het gemak waarmee je aan deze karretjes kunt sleutelen , heb namelijk al wat lekke koppakkingen moeten vervangen helaas [ k7m]
gr Gert
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 01 jun 2025 16:31
Re: radiateur vervangen megane 1 met airco ..
De radiateur is te vervangen zonder het airco systeem leeg te halen.
Een koppakking gaat meestal maar eens in een auto leven lekken, anders zijn er wellicht toch andere motorische problemen die het euvel veroorzaken.
Een koppakking gaat meestal maar eens in een auto leven lekken, anders zijn er wellicht toch andere motorische problemen die het euvel veroorzaken.
Hide post links |
-
Thx Meachanic voor de reactie ..
Kun je misschien iets specifieker zijn over de te volgen procedure voor wat betreft het vervangen van de radiateur ,?
gr Gert
Kun je misschien iets specifieker zijn over de te volgen procedure voor wat betreft het vervangen van de radiateur ,?
gr Gert
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 01 jun 2025 16:31
Weet uit mn hoofd zo niet de juiste procedure, maar volgens mij is die vrijwel gelijk aan die van de scenic van het zelfde bouwjaar. Dat heb ik pas gedaan door de bumper etc te demonteren en de airco condensor van de radiateur te scheiden. Je kunt wellicht ook het middenstuk van je frontbalk demonteren, maar die zit gekit en met boutjes vast. Snijd je de kit door zal je die dus opnieuw moeten kitten.
Hide post links |
-
Thx !!!
Ik zal de juiste radiateur proberen te vinden , er zijn nogal wat soorten zag ik bij m,n favoriete webwinkel.
In de tussentijd heb ik het kleine lekje voorlopig ff gedicht door middel van een rauw eitje !!!
Mijn grootste zorg voor wat betreft de demontage van de radiateur is de droger van de airco die naast de koelvin zit gemonteerd , volgens mij heb ik daar net even te weinig ruimte , maar het e.e.a word natuurlijk pas echt duidelijk als je aan de sleutel gaat ..
Dat de bumper eraf moet vreesde ik al voor maar goed , dat zal me wel gaan lukken ....
gr Gert
Ik zal de juiste radiateur proberen te vinden , er zijn nogal wat soorten zag ik bij m,n favoriete webwinkel.
In de tussentijd heb ik het kleine lekje voorlopig ff gedicht door middel van een rauw eitje !!!
Mijn grootste zorg voor wat betreft de demontage van de radiateur is de droger van de airco die naast de koelvin zit gemonteerd , volgens mij heb ik daar net even te weinig ruimte , maar het e.e.a word natuurlijk pas echt duidelijk als je aan de sleutel gaat ..
Dat de bumper eraf moet vreesde ik al voor maar goed , dat zal me wel gaan lukken ....
gr Gert
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
-
Hoe interieurfilter vervangen? (Twingo 2004 met airco)
door Vertrokken gebruiker 45857 » » in Techniek algemeen - 4 Reacties
- 932 Weergaves
-
Laatste bericht door Vertrokken gebruiker 45857
-
-
- 6 Reacties
- 281 Weergaves
-
Laatste bericht door RoelvanHoof
-
- 2 Reacties