Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Mijn Renault megane grand tour stamt uit december 2006.
Tot nu toe vond ik het een fijne auto.
Helaas wel veel problemen met de elektra.
1 Ramen die niet meer open of dicht gingen (3 ramen in 1 keer).. Renault Nederland heeft dit keurig opgelost ]zonder kosten.
2 Kaart moet goed in gleuf zitten anders doet de dashboard verlichting het af en toe niet.
3 Vast lopen van de achterremmen een herhaaldelijk probleem.
4 Storing in het systeem...auto gaat niet meer op slot. nieuwe software er in en weer klaar
5 Nu tussen de 2000 en 2500 toeren hapert de moter en vanaf 130km/u komt de melding "Controle Injectiesysteem" en gaat het garage sleuteltje ook branden. Indien je de auto uitzet en 5 minuten later weer aan is de melding weer weg. De dealer is het nu aan het uitzoeken....inmiddels al 2 dagen zonder oorzaak te vinden!!!!!!!
wel samen met monteur geconstateerd dat er veel bedrading onder de motorklep gewoon beschadigd is....Of dit komt door onderhoud van Dealer of door de zeer strak aangelegde bekabeling door fabriek.
Het vreemde is dat nog geen maand geleden de auto bij de Dealer is geweest voor onderhoud inclusief distributie vervangen (ruim €1000,- in totaal) toen geen oorzaak gevonden was of geconstateerd.
WIE OH WIE MOET DIT ALLEMAAL WEER BETALEN.
NU AL 2 DAGEN NAAR ZOEKEN OORZAAK.....(monteur 2x8uur x €85,-) WEET NIET OF IK HIER NOG MEE DOOR KAN GAAN.
VOOR MIJ IS NU 1 DING ZEKER.......MINDER ELECTRONICA in een auto stoppen misschien helpt het.
Goed kon zo te zien mijn verhaal niet updaten dus doe het maar even als bericht terug.
Wat blijkt storing zit niet in bekabeling maar in het vacuum trekken van de turbo. Hoera gevonden.
Het pijpje zat dicht en is uitgeboord..... Kosten € 707,07 ..... Geen goedkoop boortje zou ik zeggen.
Helaas maar waar neemt Renault Nederland niet meer dan 20% van de kosten op zich.
Maar goed ik kan voorlopig weer rijden. Of ik ooit weer voor een auto kies met zo veel elektronica dat durf ik niet te zeggen. Je kan bijna niet anders meer.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik ben op zoek naar deze bekabeling omdat (één van de) eigenaar(s) de kabel naar de module van de raam motor heeft doorgeknipt. :oops: :fp:
Electrisch raam doet het dus niet.
Bij voorbaat dank
Maarten
Anderhalf jaar geleden is mijn motor vervangen door een tweedehandsje met 70k km op de teller. Na gigantisch veel ellende en verschillende garages die constant maar bougies, bobines en weet ik veel wat bleven vervangen terwijl ik duidelijk aangaf...
Hallo, de vloer aan de bijrijderskant is nat en ik vermoed dat het met de airco heeft te maken. Ik zie na gebruik van de airco ook geen plasje water onder de auto.
Wie weet waar onder de auto precies de condensafvoer/slang zit bij een Scenic 3 ? Of...
Vandaag langs de renault dealer geweest omdat de wagen zo nu en dan stottert met het optrekken. Kreeg te horen na testrit en uitlezen dat het waarschijnlijk aan de koppeling ligt en kosten rond de 2k :cry2:
Welkom bij de steeds groter wordende club… ;(
Ik heb een Renault Grand Scenic 1.2 TCE uit 2015 (aangeschaft in 2021) sinds precies een jaar met dit probleem, i.c.m. hoog olieverbuik.
Om het olieverbruik aan te pakken heb ik de motor laten...