Bekabeling Renault megane Grand tour 1.5cdi

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, verlichting, etc.
Plaats reactie

Topic author
Brokkie
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 23 aug 2012 15:39
Actief als: particulier

Bekabeling Renault megane Grand tour 1.5cdi

Bericht door Brokkie »

Mijn Renault megane grand tour stamt uit december 2006.
Tot nu toe vond ik het een fijne auto.
Helaas wel veel problemen met de elektra.
  • 1 Ramen die niet meer open of dicht gingen (3 ramen in 1 keer).. Renault Nederland heeft dit keurig opgelost ]zonder kosten.

2 Kaart moet goed in gleuf zitten anders doet de dashboard verlichting het af en toe niet.

3 Vast lopen van de achterremmen een herhaaldelijk probleem.

4 Storing in het systeem...auto gaat niet meer op slot. nieuwe software er in en weer klaar

5 Nu tussen de 2000 en 2500 toeren hapert de moter en vanaf 130km/u komt de melding "Controle Injectiesysteem" en gaat het garage sleuteltje ook branden. Indien je de auto uitzet en 5 minuten later weer aan is de melding weer weg. De dealer is het nu aan het uitzoeken....inmiddels al 2 dagen zonder oorzaak te vinden!!!!!!!
    wel samen met monteur geconstateerd dat er veel bedrading onder de motorklep gewoon beschadigd is....Of dit komt door onderhoud van Dealer of door de zeer strak aangelegde bekabeling door fabriek.
    Het vreemde is dat nog geen maand geleden de auto bij de Dealer is geweest voor onderhoud inclusief distributie vervangen (ruim €1000,- in totaal) toen geen oorzaak gevonden was of geconstateerd.
WIE OH WIE MOET DIT ALLEMAAL WEER BETALEN.
NU AL 2 DAGEN NAAR ZOEKEN OORZAAK.....(monteur 2x8uur x €85,-) WEET NIET OF IK HIER NOG MEE DOOR KAN GAAN.
VOOR MIJ IS NU 1 DING ZEKER.......MINDER ELECTRONICA in een auto stoppen misschien helpt het.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Brokkie
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 23 aug 2012 15:39
Actief als: particulier

Re: Bekabeling Renault megane Grand tour 1.5cdi

Bericht door Brokkie »

Goed kon zo te zien mijn verhaal niet updaten dus doe het maar even als bericht terug.

Wat blijkt storing zit niet in bekabeling maar in het vacuum trekken van de turbo. :dance: Hoera gevonden.
Het pijpje zat dicht en is uitgeboord..... Kosten € 707,07 :!: ..... :cry2:
Geen goedkoop boortje zou ik zeggen. :naughty:
Helaas maar waar neemt Renault Nederland niet meer dan 20% :think: van de kosten op zich. :cry2:
Maar goed ik kan voorlopig weer rijden. Of ik ooit weer voor een auto kies met zo veel elektronica dat durf ik niet te zeggen. Je kan bijna niet anders meer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut