Chip tuning benzine motor zonder turbo

Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Gebruikersavatar

Topic author
Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 19
Berichten: 3916
Lid geworden op: 23 feb 2007
Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Bericht door Renier »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Klopt, kick-down gebruik ik ook wel eens voor een inhaal actie op de snelweg.
Moet je niet naar het actuele verbruik kijken... :lol:
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DexterXL
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 485
Lid geworden op: 25 mei 2009
Laatste bezoek: 26 feb 2011 19:57
Actief als: particulier
Locatie: Veluwe
Contacteer:

Bericht door DexterXL »

Meganieker schreef:
DexterXL schreef:
Renier schreef:@Dexter: weet je toevallig ook bij welk bedrijf ze die Focussen hebben laten chippen?
Ik dacht iig Tunningservice in Huizen, de andere zat/zit ergens in het zuiden van het land,
verwacht van dit soort tunningen geen wonderen, hij zal hooguit iets soepeler lopen en iets zuiniger, wel is het
mischien handig om voor dat je hem laat tunnen er een sport-vervangingsfilter te plaatsen, hierdoor kunnen ze hem
nog wat beter afstellen.

scherpere nokkenassen willen ook nog wel helpen ;-)
Als je dan toch bezig bent:

- krukas laten balanceren (ong. 10 pk winst)
- grotere in-en-uitlaatkleppen en poorten
- vliegwiel afdraaien
- sport koppelingsplaten met drukgroep
- trubo erop
- grote intercooler
- regelbare brandstofdrukregelaar
- cold-air intake
- spagehtti uitlaatspruitstuk
- kat-vervanger
- performance uitlaat systeem
- ECU programering

Dan krijg je er best wel wat pk's erbij, alleen je bankrekening word wel "iets" geplunderd hierdoor :D

maar dat val ietsje buiten het standaard chippen :roll:
Ford Focus Wagon Futura 1.6i 16v 2005 Magnum Grey
Daewoo Kalos Class 1.4i 16v 2004 Blauw

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 19
Berichten: 3916
Lid geworden op: 23 feb 2007
Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Bericht door Renier »

Euhh, ECU programmering = Chip tuning toch?
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 11
Berichten: 6856
Lid geworden op: 04 okt 2009
Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS »

Heren, even terug naar het begin vd topic-vraag. Ervaringen: Weet het van een Audi a4 benzine, scherpere reactie op gaspedaal, ietsje rauwer lopen, brandstof verbruik door aangepaste rijstijl fors hoger. BMW 3 serie, zelfde verhaal.
Passat tdi, veel meer vermogen, gaat als de brandweer, koppelingsproblemen(dubbele koppeling) kan de vermogenstoename slecht aan. Nou doe je voordeel ermee!!. Voor mij zou het evt. chippen ALLEEN tot doel hebben het naar voren halen van het koppel opdat er rustiger gereden kan worden, (minder noodzaak tot schakelen).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Meganieker
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 240
Lid geworden op: 19 mar 2009
Laatste bezoek: 18 mei 2011 19:30
Actief als: particulier

Bericht door Meganieker »

DexterXL schreef:
Meganieker schreef:
DexterXL schreef:
Renier schreef:@Dexter: weet je toevallig ook bij welk bedrijf ze die Focussen hebben laten chippen?
Ik dacht iig Tunningservice in Huizen, de andere zat/zit ergens in het zuiden van het land,
verwacht van dit soort tunningen geen wonderen, hij zal hooguit iets soepeler lopen en iets zuiniger, wel is het
mischien handig om voor dat je hem laat tunnen er een sport-vervangingsfilter te plaatsen, hierdoor kunnen ze hem
nog wat beter afstellen.

scherpere nokkenassen willen ook nog wel helpen ;-)
Als je dan toch bezig bent:

- krukas laten balanceren (ong. 10 pk winst)
- grotere in-en-uitlaatkleppen en poorten
- vliegwiel afdraaien
- sport koppelingsplaten met drukgroep
- trubo erop
- grote intercooler
- regelbare brandstofdrukregelaar
- cold-air intake
- spagehtti uitlaatspruitstuk
- kat-vervanger
- performance uitlaat systeem
- ECU programering

Dan krijg je er best wel wat pk's erbij, alleen je bankrekening word wel "iets" geplunderd hierdoor :D

maar dat val ietsje buiten het standaard chippen :roll:

haha iss een heel lijstje, maar nog niet aan alles gedacht !


-Rolkooi constructie
-6 punts gordel set
-extra luchtinlaten
-turbo-druk regelaar
-HKS dumpvalve
-BREMBO remmenset om het vermogen stil te krijgen
-sportverenset met sportdempers


en dan rijdt je nogwel dezelfde auto met dezelfde motor alleen IETSJE sneller !
nog 7 maanden (komt het vakantie geld er weer aan :D wellicht een leuke uitdaging voor dan ???? )

:D



Just kidding :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wesley015
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 1017
Lid geworden op: 17 okt 2009
Laatste bezoek: 10 sep 2013 20:10
Actief als: particulier

Bericht door wesley015 »

Okee,
Maar volgens mij is de conclusie dat je een normale benzine motor gewoon zo moet laten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 16708
Lid geworden op: 24 apr 2008
Laatste bezoek: 04 jun 2025 21:44
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Bericht door mechanic »

Bij een benzine motor zonder turbo is chippen erg zonde van je geld.
Enige wat ze kunnen doen is de verhouding lucht/brandstof iets verder optimaliseren. Dit is de kosten die je moet maken niet waard. Vermogens winst is erg te verwaarlozen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 19
Berichten: 3916
Lid geworden op: 23 feb 2007
Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Bericht door Renier »

Ok, dus jij beweert dat dat verhaal van hun op de site onzin is?
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 11
Berichten: 6856
Lid geworden op: 04 okt 2009
Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS »

Nee verhaal is geen onzin. Maar wat willen we nu eigenlijk? Kijk in Holland rijden we meestal zo ronde de 100-120 p.u. toch? Nou ja vaker 80-90 met al dat verkeer!. Nou, hoeveel toeren maakt het motortje dan? Zo ronde de 1500-2000 tpm. Bij een moderne motor ligt het max.koppel zo rond de 2500-3500 tpm. Dus als je nu door chippen het max.koppel al bij de 1500-2000 tpm. kunt krijgen rij je een stuk relaxter (vraag maar aan een diesel-rijder). Je hoeft niet terug te schakelen als je even wilt versnellen en dat scheelt op termijn heel veel. Maar aan eenieder om te beoordelen of het de investering waard is. SUC6 verder met de discussie, ik laat het hierbij.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Hema
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 427
Lid geworden op: 20 nov 2006
Laatste bezoek: 27 nov 2014 17:30
Actief als: particulier
Locatie: Gelderland

Bericht door Hema »

Zolang de een roept dat het wel zin heeft en de ander roept dat het geen zin heeft, denk ik dat je geen steek verder komt. Eerder gaf je ook al eens aan geen vertrouwen te hebben in een *sportiever* luchtfilter. De mooie praatjes op de sites van de chippers zijn ook amper een bron van info. Er kan van alles geschreven worden en iedereen heeft perfecte resultaten en er is nog nooit iets negatiefs gebeurt.
Eigenlijk ook logisch, want als ik een Subaru rijder spreekt met een kapotte zuiger (en ik kom ze nog wel eens tegen yijdens mijn werk), is hij altijd gechipt, maar niemand geeft de schuld aan het chippen, maar wel aan Subaru en die kan dan ook een claim verwachten want we hebben tenslotte consumenten bescherming.

Als je zelf niet de technische afweging kunt maken of kunt overzien waarom dat wel iets zou kunnen zijn of niet, dan het geld in je zak houden.
Scénic III dCi 130 Privilege, Brun Moka

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wesley015
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 1017
Lid geworden op: 17 okt 2009
Laatste bezoek: 10 sep 2013 20:10
Actief als: particulier

Bericht door wesley015 »

Renier schreef:Ok, dus jij beweert dat dat verhaal van hun op de site onzin is?
Nee hoor je zal misschien een klein beetje verschil merken, in het begin.
Maar dat stukje went snel.
Dus de conclusie is volgens mij dat het veel geld kost voor eigenlijk niets extra's.
Maar de beste ervaring is je eigen ervaring dus als je twijfelt moet je het doen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 19
Berichten: 3916
Lid geworden op: 23 feb 2007
Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Bericht door Renier »

Twijfelen doe ik niet, het zal best wat doen.

Op dit moment heb ik echter het geld er niet voor (over), dus zou iets voor de langere termijn zijn.
Ondertussen hoor ik nu graag eens van iemand die dit echt zelf heeft gedaan, ipv gespeculeer over de zin en onzin en de kosten.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

wesley015
lid
lid
Posts in topic: 8
Berichten: 1017
Lid geworden op: 17 okt 2009
Laatste bezoek: 10 sep 2013 20:10
Actief als: particulier

Bericht door wesley015 »

Renier schreef:Twijfelen doe ik niet, het zal best wat doen.

Op dit moment heb ik echter het geld er niet voor (over), dus zou iets voor de langere termijn zijn.
Ondertussen hoor ik nu graag eens van iemand die dit echt zelf heeft gedaan, ipv gespeculeer over de zin en onzin en de kosten.
Okee dat begrijp ik.
Ik heb het zelf allen met een V6 gedaan. Wel een powerbox.
En daar was het wel echt merkbaar, maar gaf daarin tegen wel weer storingen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 19
Berichten: 3916
Lid geworden op: 23 feb 2007
Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Bericht door Renier »

Tja, over powerboxen heb ik niet veel goeds gelezen, daarmee hou je eigenlijk de ECU voor de gek.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2824
Lid geworden op: 30 sep 2004
Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
Actief als: particulier
Locatie: Emmeloord

Bericht door Rossy »

Een vriend van mij heeft zijn Swift 1.3 voorzien van een dergelijke powerbox en is hier heel tevreden mee.
De auto is een stuk soepeler bij lagere toerentallen, is hierdoor makkelijker te rijden en wat vlotter en het verbruik is iets lager geworden.
Als ik dat vergelijk met de Ignis 1.3 van mijn ouders (zelfde motor, vergelijkbaar gewicht), dan is het een duidelijk merkbaar verschil.
Moet de Ignis echt op toeren gehouden worden om een beetje vlot te zijn, pakt de Swift al veel eerder goed op en trekt dan ook in 1 stuk goed door.
En dit alles zonder problemen met iedere dag iets van 150 kilometers.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 11
Berichten: 6856
Lid geworden op: 04 okt 2009
Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Bericht door WillemS »

Kijk dat bedoel ik nu met het koppel naar voren halen!! (in het toerengebied)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DexterXL
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 485
Lid geworden op: 25 mei 2009
Laatste bezoek: 26 feb 2011 19:57
Actief als: particulier
Locatie: Veluwe
Contacteer:

Bericht door DexterXL »

Het gevaar van die powerboxen zit hem in de noodloop, gaat je auto dan in de noodloop, dan zou je er nog veilig
en zonder schade aan het blok door kunnen rijden, met zo'n box worden die waardes dus ook voor de gek gehouden
en dan bestaat er een kans op blijvende schades.
Het enige wat zo'n box doet is een aantal sensoren en meetwaardes verlagen of verhogen, met een echte chiptunning
passen ze o.a. je ontsteektiming en inspuittijd aan, dus niet de sensoren voor de gek houden :wink:
Ford Focus Wagon Futura 1.6i 16v 2005 Magnum Grey
Daewoo Kalos Class 1.4i 16v 2004 Blauw

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

CueBall
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 37
Lid geworden op: 29 jul 2012
Laatste bezoek: 12 sep 2012 21:00
Actief als: particulier
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Chip tuning benzine motor zonder turbo

Bericht door CueBall »

ehhh ja weet het, is een oud topic.

Maar is er inderdaad iemand die hier ervaring mee heeft?.
Heb de zelfde motor als renier maar handgeschakeld en vind met name onderin de trekkracht summier.
Het is een motor die graag toeren draait.

Dus iemand ervaring ??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 19
Berichten: 3916
Lid geworden op: 23 feb 2007
Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Chip tuning benzine motor zonder turbo

Bericht door Renier »

Klopt, met mijn automaat draait hij zowiezo op de snelweg al meer toeren (+/- 3400).

Ik heb er verder niets meer mee gedaan, gezien de kosten en de marginale winst die je zou kunnen boeken :think:

Als jij het nou eens uitprobeert... :mrgreen:
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

SietseBouwman
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 1
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jul 2012
Laatste bezoek: 27 sep 2012 10:15
Actief als: particulier

Re: Chip tuning benzine motor zonder turbo

Bericht door SietseBouwman »

Hoi Cueball,

In hoeverre kan je van ervaring spreken als je zelf een tuning hebt laten uitvoeren?
Zelf heb ik dit laten doen bij Unlimited Tuning in Amersfoort.
Wellicht dat je ze kan bellen voor meer informatie? Heb even voor je gekeken op de website en ze doen ook motoren zonder turbo.
Mij is het het uitermate goed bevallen maar rij zelf een 1.5 dci.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Mvg,
Sietse

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Pleiades
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2691
Lid geworden op: 08 jun 2008
Laatste bezoek: 30 mei 2025 13:48
Actief als: particulier

Re: Chip tuning benzine motor zonder turbo

Bericht door Pleiades »

Ja maar het probleem is dat het verschil qua vermogen en trekkracht bij een N/A motor zodanig klein is dat je het waarschijnlijk niet merkt, en ik denk dat de heren dit graag willen weten. Bij een turbomotor merk je het zeker weten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

CueBall
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 37
Lid geworden op: 29 jul 2012
Laatste bezoek: 12 sep 2012 21:00
Actief als: particulier
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Chip tuning benzine motor zonder turbo

Bericht door CueBall »

Voor en geblazen motor, benzine of diesel zal het altijd aantrekkelijker zijn om te remappen.
Maar mijn vraag en die van Renier ook, of iemand specifiek de 2.0-16V heeft laten remappen.
Dit zijn ongeblazen motoren en men geeft toch wel vermogens/koppel winst aan.
Mijn vraag is niet zo zeer of de auto harder gaat maar of het vermogens/koppelkromme veel verandert.
Kortom of het maximale vermogen/koppel eerder bereikt word?.

Zoals gezegd, het zijn 16 kleps motoren en moeten nogal wat toeren draaien om aan maximale vermogen/koppel te komen.
Als de vermogens/koppel kromme radicaal anders word, rij eigenschappen bevorderend ben ik geintresseerd.
En hier zou ik net als Renier graag mensen over willen horen en hun ervaringen delen.

@Renier, ik had eigenlijk de hoop dat ji het al had gedaan. :mrgreen:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 19
Berichten: 3916
Lid geworden op: 23 feb 2007
Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Re: Chip tuning benzine motor zonder turbo

Bericht door Renier »

Nee, ik heb m'n geld op andere zaken stuk geslagen :mrgreen:
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

CueBall
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 37
Lid geworden op: 29 jul 2012
Laatste bezoek: 12 sep 2012 21:00
Actief als: particulier
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Chip tuning benzine motor zonder turbo

Bericht door CueBall »

Ik heb eens flink rond gezocht naar het mappen van een ingeblazen motor.
Is niet aantrekkelijk om te doen is eigenlijk de eind conclusie.
Werd hier ook al gemeld.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jeroentune
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 415
Lid geworden op: 11 mar 2010
Laatste bezoek: 13 mei 2016 20:20
Actief als: particulier
Locatie: Sassenheim
Contacteer:

Re: Chip tuning benzine motor zonder turbo

Bericht door jeroentune »

Ook ik heb een soort gelijke motor in mijn Megane II en twijfel of ik hiermee aan de gang moet .. ik heb alleen wel veel goedkopere prijzen gevonden zo rond de 300 euro met test en al . van 134 pk naar 152 en meer torque. en ook nog iets zuiniger .. wat is hier nu werkelijk van waar en wat brengt dat voor eventuele schade mee aan de motor ... ik rij bijna altijd tussen de 110 en 120 op 2800 toeren in zn 6 en als ik iets mis dan is het dat de toeren begrenzer al inspringt op 5500 toeren. dat was bij mijn clio pas bij 6500 . daar zou ik echt een verandering in willen zien .. beetje optrekken is er niet bij en het gat zit juist net boven de 5000 toeren .. ik zou graag wat meer zien ..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RJB-espace
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 67
Lid geworden op: 13 sep 2012
Laatste bezoek: 25 feb 2015 13:18
Actief als: particulier
Locatie: Breda

Re: Chip tuning benzine motor zonder turbo

Bericht door RJB-espace »

Als je dan toch bezig bent:

- krukas laten balanceren (ong. 10 pk winst)
- grotere in-en-uitlaatkleppen en poorten
- vliegwiel afdraaien
- sport koppelingsplaten met drukgroep
- handgesmede zuigers
- flouwen inlaat
- regelbare brandstofdrukregelaar
- cold-air intake
- spagehtti uitlaatspruitstuk
- kat-vervanger
- performance uitlaat systeem
- ECU programering

Dan krijg je er best wel wat pk's erbij, alleen je bankrekening word wel "iets" geplunderd hierdoor

maar dat val ietsje buiten het standaard chippen

De setup zoals hier boven beschreven heb ik ooit uitgevoerd op een 1.6 8v Opel motor die standaard 105 PK had na de tuning zat hij 164 PK AAN DE WIELEN GEMETEN!!!!!!!
Al met al een zeer grove winst MAAR bankrekening liep er op leeg, elke jaar complete revisie nodig.
Bruut snel ja dat weer wel, tijdens een sprint een VR6 er gewoon uit trekken en voorblijven.
De auto was verder ook geheel aangepast zodat hij ook op tijd stil stond dus veilig was het zeker maar zou ik het ooit weer doen? NEE kost alleen maar heel veel geld en op een bepaald moment ben je er aan gewent en ga je vanzelf rustiger rijden.

Dus de tuning van een non turbo benzine motor ik zou het niet doen omdat de vermogenswinst voor mij simpelweg te klein is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht