rem druk probleem clio Bwj 2000

Alle overige technische vragen over de Clio.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
John Clio Bwj 2000
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 aug 2012 09:21
Actief als: particulier

rem druk probleem clio Bwj 2000

Bericht door John Clio Bwj 2000 »

Goedemorgen mede Renault rijders ..

Mijn naam is John kom uit Rotterdam .

En heb een probleem met mijn Renault Clio 1.6 uit 2000
Nu heb ik op deze site een onderwerp gevonden wat precies 1 op 1 mijn zelfde probleem is, alleen de beste poster heeft nagelaten om de oplossing erbij te posten .... :(

Het gaat om deze post

viewtopic.php?t=1804

Wat deze Meneer omschrijft heb ik precies hetzelfde ..zal het nog even kort samen vatten

Het begon allemaal met een vastzittende R.A wielremcilinder en een leeg remvloeistof resevoir.
En een heel diep zittend rempendaal (doordat er geen vloeistof meer in zat )
Ben begonnen met controleren waar de remvloeistof heen gegaan zou kunnen zijn.. dit heb ik tot op heden nog niet kunnen
vaststellen ..
Remschotels eraf gehaald remcilinder stond vast maar LEKTE NIET ..Deze gangbaar gemaakt en terug gemonteerd remvloeistof bijgevuld en ontlucht ... toen kwam ik er achter wat leek als of ontluchtingsnippel niet goed dicht zat .waarschijnlijk is daar de remvloeistof door weg getrapt..
Na meerdere keren ontluchten bleef het rempendaal met de EERSTE keer trappen tot op de bodem gaan daarna gelijk weer trappen komt het pendaal op gewone hoogte en voelt gewoon normaal aan.
Na heeeel vaak ontluchten en met speciaal pulserende ontluchtings tank en Bleeding proces voor Abs pomp doet de rem nog precies hetzelfde ..

Alles komt precies overeen wat Gentleman1 ook heeft gedaan maar het probleem blijft ...
Zijn er mensen bij die ervaring hebben met een ABS pomp die kapot is ..de plunjers of electronica die kapot gaat ?????

HOOP DAT IEMAND MIJ KAN HELPEN >>>

Gr John

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
John Clio Bwj 2000
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 aug 2012 09:21
Actief als: particulier

Re: rem druk probleem clio Bwj 2000

Bericht door John Clio Bwj 2000 »

Geweldig forum :lol:
Bedankt voor de vele reacties :think:

John

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 16030
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: rem druk probleem clio Bwj 2000

Bericht door mechanic »

Het is een heel goed forum, veel handige tips die menig renault rijder een hoop geld bespaard heeft :thumb:
Je hebt een remcilinder gangbaar gemaakt? Heb je de goede werking gezien van de remcilinders, want deze gaan heel vaak kapot met precies dit probleem als gevolg...
Abs pompen gaan bij dit model eigenlijk nooit kapot, en dat lijkt mij het probleem ook niet..
Ook de remdruk regelaar op de achteras, niet bij elk type aanwezig, kan vastzitten en problemen geven..
Uit een remtest bij een garage kan bij problemen snel de locatie van het probleem blijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: rem druk probleem clio Bwj 2000

Bericht door WillemS »

Omdat je eigenlijk geen lekkage kunt aanwijzen, maar toch met dit probleem blijft zitten vermoed ik dat je hoofdremcilinder lekt en dat de remvloeistof in je rembooster loopt, ook het feit dat je bij de 1e keer trappen geen druk hebt op het pedaal wijst in die richting.
mvg
WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
John Clio Bwj 2000
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 aug 2012 09:21
Actief als: particulier

Re: rem druk probleem clio Bwj 2000

Bericht door John Clio Bwj 2000 »

Goedemorgen beste Mechanic en WillemS

Alvast bedankt voor het mee denken :thumb:

Beste Mechanic deze site levert ook heel veel goede informatie :D was alleen uit op een reactie :wink:
Ik heb R.A wielremcilinder uit elkaar gehaalt en cilindertje ligt opgeschuurd cupjes zagen er nog goed uit ..
Hoe bedoelt u de goede werking ? cilinder komt netjes uit als je op het pendaal trapt alleen is pendaal diep en ligt moment van aangrijpen diep in pendaal ..hapt dan ineens in de remmen
Hoe kunnen wiel remcilinders dit probleem veroorzaken ?
Dit type clio heeft geen rem druk verdeler op de achteras , vandaar dat ik vermoed dat deze in de ABS pomp zit .
Ben meerdere keren over de remmentestbank gereden komt uit de voorwielen 2400 en 2200 en de achter wielen 950 en 1000
dus me remvertrging haal ik ..

Beste WllemS heb de hoofdremcilinder al vervangen omdat ik ook dacht dat deze zou lekken of compensatiegaatje verstopt zat.
Hoofdremcilinder gedemonteerd lekte niet rembekrachtiger gecontroleerd helemaal droog .
Heb het vacuumslangetje afgekoppelt om te kijken of dat verschil maakte .
Pendaal was hard doordat er geen bekrachtiging was maar zakte nog steeds weg , zou zeggen dat je dan rembekrachtiger uit kan sluiten .
Ook geprobeerd >>rem hard oppompen ,auto starten dan zakt pendaal gewoon weg om rembekrachtiger werking te testen dit deed ie ook goed :think:

Ik zelf zat te denken dat de teruslagklepjes geen goede werking hadden ,waardoor de remvloeistof terug loopt .
Zodat bij eerste keer trappen de remvloeistof eerst druk op moet bouwen .
Want als je na de eerste keer trappen gelijk weer op pendaal trapt is ie gewoon hard en voelt ie goed aan ..
Laat je de motor even draaien en trap je weer op het rempendaal gaat ie weer naar de bodem :twisted:
Maar waar zitten de terugslagklepjes ???? in de wiel remcilinders dan of in ABS pomp ?
Hoop dat jullie een verfrissende nieuwe gedachte gang hebben over dit probleem waar ik mischien overheen kijk

Alvast nog een keer bedankt voor het meedenken

Mvg John

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
John Clio Bwj 2000
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 4
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 aug 2012 09:21
Actief als: particulier

Re: rem druk probleem clio Bwj 2000

Bericht door John Clio Bwj 2000 »

Beste Renault Clio phase II rijders..

Na lang nadenken en dingen uitproberen heb ik alles uitgesloten en bleef alleen de ABS POMP over .

Nu HOOR ik iedereen al weer zeggen BIJ DE CLIO II GAAT NOOIT DE ABS POMP KAPOT .... :shock: :shock: :shock:

....... NOU MOOI WEL HOOR :twisted: :twisted: :cry: :cry: :roll: :roll:

Heb een andere ABS pomp van de sloop gehaald deze gemonteerd gewoon met de voet ontlucht en pedaal is weer kogel hard :clap: :clap: :lol: :lol: :lol: :dance: :dance: :dance: :pray: :pray: :pray: :thumb: :thumb: :thumb:

Mocht u het zelfde probleem ooit hebben let wel op als u opzoek gaat naar een ander ABS POMP dat de nummers van het metalen blok en het electrische gedeelte (zwarte platic deel ) 1 op 1 overeenkomen .. is dit niet het geval krijgt u rare storingen :think:

Hoop bij deze mensen in te toekomst met het zelfde probleem ook info hebben en niet alles hoeven te vervangen (veel centjes verder) en eindstand toch bij de ABS POMP uit te komen ... :thumb: :thumb: :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: rem druk probleem clio Bwj 2000

Bericht door WillemS »

Alles kan stuk, zie je maar weer. Maar mooi dat het is opgelost en dank dat je de oplossing met ons wilt delen :thumb:
mvg
WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 16030
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: rem druk probleem clio Bwj 2000

Bericht door mechanic »

Ik wilde de TS een [pb] terugsturen maar dat lukte niet.
Inderdaad goed dat het opgelost is :thumb:
Toch is het de eerste clio van dit type waarvan ik hoor dat de abs unit defect is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht