Zit er aan te denken om in de toekomst een Laguna aan te schaffen. Eentje van het eerste model.
Vraagje wat motorisering betreft. De 1.8 16v en 2.0 8v ontlopen elkaar niet veel in prestaties. Wat is de beste keus en waarom heeft renault uberhaupt deze twee motoriseringen naast elkaar uitgebracht?
Mvg, nico
welke motorisering
-
Topic author - Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2144
- Lid geworden op: 13 nov 2010
- Laatste bezoek: 01 jun 2025 20:46
- Actief als: particulier
- Locatie: REO
welke motorisering
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Matra Espace The race 2.0 16v '02
Megane Berline automaat 1.6 16v E313839 '02
Megane Berline automaat 1.6 16v D093411 '00
Matra Espace The race 2.0 16v '02
Megane Berline automaat 1.6 16v E313839 '02
Megane Berline automaat 1.6 16v D093411 '00
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Berichten: 16706
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 01 jun 2025 16:31
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: welke motorisering
De 1.8 16v is natuurlijk een stuk moderner dan de 2.0 8v en mijn aanrader is dan ook om de 1.8 16v te nemen. Deze is technisch vrijwel gelijk aan de 2.0 16v wat een erg degelijke motor is. De 2.0 8v is ook maar even geleverd nog in de facelift versie van de laguna 1. Vanaf de facelift zijn de 16v motoren eigenlijk geintroduceerd. Muv van de 2.0 16v ( volgens mij volvo motor? ) in de laguna 1 ph1. Dat is wel echt een snelle wagen maar die vind je in goede staat niet meer.
De 2.0 8v heeft nog kleppen die je met plaatjes moet stellen welke bij hogere km standen uitgesteld raken, vooral bij lpg heb je bijna elke 100.000km een koprevisie nodig. De modernere 1.8 16v heeft hydraulische stoters die eigenlijk probleemloos zijn bij goed onderhoud.
Enkele zwakke punten van dit type laguna:
-tankbanden rot
-remleidingen slecht, vooral lv bij het subframe
-dynamo poulies slecht met alle gevolgen van dien, distributieriem elke 5jaar/120.000km
-remcilinders en wiellagers achter
-waterlekkage interieur via portierbekelding achter
-pixel uitvak bij digitaal airco paneel, is te repareren maar is prijzig
De 2.0 8v heeft nog kleppen die je met plaatjes moet stellen welke bij hogere km standen uitgesteld raken, vooral bij lpg heb je bijna elke 100.000km een koprevisie nodig. De modernere 1.8 16v heeft hydraulische stoters die eigenlijk probleemloos zijn bij goed onderhoud.
Enkele zwakke punten van dit type laguna:
-tankbanden rot
-remleidingen slecht, vooral lv bij het subframe
-dynamo poulies slecht met alle gevolgen van dien, distributieriem elke 5jaar/120.000km
-remcilinders en wiellagers achter
-waterlekkage interieur via portierbekelding achter
-pixel uitvak bij digitaal airco paneel, is te repareren maar is prijzig
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2144
- Lid geworden op: 13 nov 2010
- Laatste bezoek: 01 jun 2025 20:46
- Actief als: particulier
- Locatie: REO
Re: welke motorisering
Bedankt voor het uitgebreide antwoord Mechanic. Wij hebben dus de 2.0 8v in de scenic waar we wel tevreden over zijn. Kan me voorstellen dat een 16v een wat andere karakter heeft. Voor ons is soepelheid meer belangrijk. Dat ie er bijv boven de 4000 t/m opeens flink aan gaat trekken ( zoals de oudere bmw motoren en ook mn M110 mercedes motor in mn 280E ) hoeft niet. Mvg, nico
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Matra Espace The race 2.0 16v '02
Megane Berline automaat 1.6 16v E313839 '02
Megane Berline automaat 1.6 16v D093411 '00
Matra Espace The race 2.0 16v '02
Megane Berline automaat 1.6 16v E313839 '02
Megane Berline automaat 1.6 16v D093411 '00
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 632
- Lid geworden op: 30 nov 2011
- Laatste bezoek: 10 aug 2017 22:13
- Actief als: particulier
Re: welke motorisering
Ik heb diverse keren in zo'n Laguna 1.8 16V gereden en moet zeggen dat dat wel een hele prettige motor is die goed bij de auto past, een aanrader wat mij betreft.
Huidig: Renault Megane II Grandtour 1.6 16V Techline (2008), Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique (2013)
Ex: Renault Megane I Break 1.6 16V RXi, Renault Clio S, Renault 5 GTS
Vroeger thuis: R4, R16TL, R16TS, R16TX, R20L, R20TL, R5GTL
Ex: Renault Megane I Break 1.6 16V RXi, Renault Clio S, Renault 5 GTS
Vroeger thuis: R4, R16TL, R16TS, R16TX, R20L, R20TL, R5GTL
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 148 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 7 Reacties
- 521 Weergaves
-
Laatste bericht door ap1
-
- 17 Reacties
- 1690 Weergaves
-
Laatste bericht door Mathijs
-
- 2 Reacties
- 451 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 0 Reacties
- 165 Weergaves
-
Laatste bericht door Ben1972
-
- 3 Reacties
- 172 Weergaves
-
Laatste bericht door RLK
-
- 11 Reacties
- 349 Weergaves
-
Laatste bericht door faabberg