Potentieel nog een nieuwe Lagunarijder

Plaats reactie

Topic author
Bas N.
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Actief als: particulier

Potentieel nog een nieuwe Lagunarijder

Bericht door Bas N. »

Hallo Allen!

Gezien dit mijn eerste post is hier zal ik me even kort voorstellen, ik ben Bas, 24, en uit het Pittoreske Beilen in Drenthe.
Ervaring met eigen autos is nihil, gezien ik het tot nu met mijn niet-gemotoriseerde tweewieler af kon.

Hier ook de reden van deze post, ik ga van baan veranderen, en moet nu toch echt aan de auto. :lol:
Ik ga theoretisch 20-25k per jaar rijden, en dacht daarom aan een diesel.

Bij een plaatselijke autohandelaar stond een mooie Laguna Grand Tour 1.9 DCi uit januari 2004 met 227000 km op de teller.
Mooie bonus is dat hij bij 216k een grote beurt heeft gehad waarbij oa. de distributieriem is vervangen.
Ik heb een proefrit gemaakt, en de auto 'voelde' goed en reed prima.

Redelijk enthousiast weer huiswaarts gekeerd, en een beetje rondgevraagd bij kennissen omtrent dit model.
Wat hier niet niet echt versassend zal zijn, was de toonzetting niet echt positief en varieerde van 'grafbak, snel vergeten' tot 'slechtste auto ooit gebouwd'. Nu zijn het die-hard germanisten op autogebied en valt er ongetwijfeld wel wat op af te dingen, maar volgens mij is het veilig te zeggen dat ze niet echt een goede naam hebben. :?

Nu begrijp ik na wat zoeken hier dat de eerste productiejaren niet helemaal top notch waren, maar ik vraag me af of dit daarna is aangepakt en een exemplaar uit begin 2004 een relatief 'veilige' keuze zou zijn?
Nu snap ik natuurlijk dat een auto van deze leeftijd en deze kilometerstand wat dingetjes kan vertonen, maar ik zoek een auto waar ik hopelijk niet al te veel gelazer aan zal hebben.

Mijn vraag aan jullie experts is dan ook, zou deze auto een goede keus zijn, en wat zijn eventueel aandachtspunten waarop ik moet letten?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Renier
Global Moderator
Global Moderator

Re: Potentieel nog een nieuwe Lagunarijder

Bericht door Renier »

Mensen die enthousiast zijn over een Laguna zijn de eigenaren en dat zegt genoeg :wink:

Kijk maar eens op het forum vd Laguna club :D
Als je specifieke vragen hebt kan je die daar uiteraard ook kwijt, forum vol echte liefhebbers met allemaal een Laguna :D

De eerste 2 jaren vd ph1 (2001-2002) waren een ramp, daar moet je in een grote boog omheen lopen.
2003-2004 is vrij probleemloos en 2005-2007 (en dan vooral de ph 2 modellen) kan je zonder probleem kopen.

De 1.9 DCI motor is zeer betrouwbaar en bewezen techniek, je komt ze vaak met enkele tonnen op de teller tegen.

Om wat voor uitvoering gaat het bij die occasion? :think:
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

nikk
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Re: Potentieel nog een nieuwe Lagunarijder

Bericht door nikk »

www.autopleinbeilen.nl

52-NN-SZ

Hij heeft de auto waarschijnlijk sinds eind Mei staan. Apk verloopt in Januari.
Is destijds op 02-01-2004 op kenteke…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
VW Transporter L2H1 2.0 TSI '17
Golf 1.2 TSI highline DSG7 '12
Megane Berline automaat 1.6 16v D093411 '00
Laguna HB automaat 2.0 8v S092000 '99
Laguna HB automaat 2.0 8v S088180 '98

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dit onderwerp heeft nog 23 niet getoonde antwoorden

Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken.
Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.

Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,
zo proberen we het forum gratis te houden.

Registreer Aanmelden

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken