Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Model/uitvoering : Renault Megane II Bouwjaar :2003 Brandstof : Diesel
Hallo,
Het probleem (raam wil niet meer dicht nadat het vanzelf open ging toen ik de deur dicht deed) dat ik momenteel ervaar blijkt (na wat gegoogle...) een bekend probleem te zijn. Ik ben al tot de conclusie gekomen dat het aan de elektronica print moet liggen die net voor de motor zit. Als ik speel met de knop omhoog omlaag meet ik spanning voor de print. Als ik de print erop steek meet ik (op de pinnen die naar de motor gaan) niets meer. Nu wil die print uit zijn behuizing halen (om zelf te onderzoeken waar het probleem zit) en net dat is mijn probleem. Iemand een idee???
Alvast bedankt.
Koen
Ik probeer een foto hierbij te steken maar weet niet of het zal lukken
20121103171031.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Admin op 03 nov 2012 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:afbeelding toonde niet, als bijlage gedaan
Deze dingen worden regelmatig te koop aangeboden voor niet al te veel, heb er zelf ook regelmatig wat liggen echter heb ik degene die ik had recent verkocht. Kosten meestal een tientje.
Dat is wel jammer.
Een jaar geleden was ik heel erg op zoek naar zo'n unit.
Nergens los te krijgen. Ook via de reguliere onderdelen kanalen niet. Alleen compleet met een motor en de volledige raamunit.
ondertusssen heb ik het doosje opengeprutst met een cuttermesje. Een lastig karwei maar enfin tis gelukt. De twee pinnen losgesoldeerd die naar de motor gaan en uiteindelijk kon ik aan de ganse pcb. Daar staan redelijk wat passieve componenten op samen met een relais met twee spoelen die de spanning naar de motor kan omdraaien, en ook nog een chip die ik niet herken. Ik zag nergens slechte solderingen of componenten die doorgebrand waren, helaas... Ook was nergens vocht te bespeuren. Voorlopig heb ik dus maar spanning rechtstreeks op de motor gezet zodat het raam voorlopig terug dicht is. Iemand een idee wat die chip is?
Greetz,
koen
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik heb een Dacia Dokker uit 2017. Een tijd terug een niet originele radio geïnstalleerd (Audiovolt). Nu ging afgelopen weekend mijn accu kapot die ik heb vervangen. De radio heeft nog een paar uur gewerkt maar is daarna gestopt. Het...
Ik loop tegen het volgende probleem aan.
Auto staat in Comfort stand en de hybridesysteem wisselt steeds netjes af wanneer ik onder de 100km/u rij. Ga ik nou boven de 100km/u dan gaat de auto niet meer in EV stand zelfs niet...
Ik heb bij mijn Renault espace 2005 de startmotor vervangen alleen nou wilt de auto niet meer op contact gaan als ik de deur open zie ik op het instrumentpaneel de foutcode startblokkering defect en defect el voeding heeft iemand dit...
Ik zit met een probleem, na een carwash avontuur is onze bijrijdersspiegel eraf geslagen.
Nu heb ik zelf de nieuwe spiegel gemonteerd (die was al 450 euro) en ik heb al vaker dit soort simpele klusjes gedaan.