Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
T voorwiel kon je zo een stuk naar voren en terug duwen in stilstand. teveel speling dacht ik..APK Issues
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 24
- Berichten: 16680
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 09 mei 2025 21:21
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: APK Issues
Had vergeten dat je meldde dat er veel speling op zat. VIel de speling binnen tolerantie was dit rubber geen rede tot afkeur.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 29
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 13 feb 2012
- Laatste bezoek: 08 apr 2015 18:08
- Actief als: particulier
Re: APK Issues
Las ergens dat je de bouten vd draagarm onder last vast moet zetten?
Ook nog zekeren met locktite?
En dan nog iets de draagarm links komt niet helemaal los.
De achterste bout draait bijna los maar zit op het laatst muurvast...
Ringsleutels hebben op de bovenste bout niet genoeg grip en een waterpomptang glijdt net door.
zal het morgen eens met een griptang proberen anders maar losslijpen.
Punt is kom je bijna niet bij.
Dus slijpen aan de onderkant en dan naar boven maar ben bang dat de ruimte te krap is.
Enige tips?
Ook nog zekeren met locktite?
En dan nog iets de draagarm links komt niet helemaal los.
De achterste bout draait bijna los maar zit op het laatst muurvast...
Ringsleutels hebben op de bovenste bout niet genoeg grip en een waterpomptang glijdt net door.
zal het morgen eens met een griptang proberen anders maar losslijpen.
Punt is kom je bijna niet bij.
Dus slijpen aan de onderkant en dan naar boven maar ben bang dat de ruimte te krap is.
Enige tips?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 24
- Berichten: 16680
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 09 mei 2025 21:21
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: APK Issues
Je moet volgens het boekje de bouten van de draagarm op moment natrekken als de auto op zijn wielen staat, of in elk geval belast is.
Probeer die bout goed los te weken, er zal een hoop aanslag op zitten. Evt met een luchtsleutel los draaien?
Mocht deze loskomen voor het monteren de schroefdraad goed reinigen met een staalborstel.
Geen loctite gebruiken op deze bouten. Zorg dat de bevestiging van eventeuele kogels met borgmoeten zit, zo niet zal een goede keurmeester de auto afkeuren.
Probeer die bout goed los te weken, er zal een hoop aanslag op zitten. Evt met een luchtsleutel los draaien?
Mocht deze loskomen voor het monteren de schroefdraad goed reinigen met een staalborstel.
Geen loctite gebruiken op deze bouten. Zorg dat de bevestiging van eventeuele kogels met borgmoeten zit, zo niet zal een goede keurmeester de auto afkeuren.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 29
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 13 feb 2012
- Laatste bezoek: 08 apr 2015 18:08
- Actief als: particulier
Re: APK Issues
Juist met een luchtsleutel kwam ik zover....
maar nu moervast en de moer begint rond te worden.
borgmoeren moeten nieuw zijn?
heb je ook de aanhaalmomenten vd draagarm?
maar nu moervast en de moer begint rond te worden.
borgmoeren moeten nieuw zijn?
heb je ook de aanhaalmomenten vd draagarm?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 24
- Berichten: 16680
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 09 mei 2025 21:21
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: APK Issues
Borgmoeren gelden niet voor draagarmen, maar voor kogels.
Probeer met een luchtsleutel de bout los/vast/los/vast/los te draaien, goed smeren. De moer niet tegenhouden met een steeksleutel maar met de ringkant van de sleutel.
Aanhaalmoment zou ik zo niet weten, afhankelijk van welke dikte bout het is ook.
Wellicht een forumlid met diagogys die het kan opzoeken.
Probeer met een luchtsleutel de bout los/vast/los/vast/los te draaien, goed smeren. De moer niet tegenhouden met een steeksleutel maar met de ringkant van de sleutel.
Aanhaalmoment zou ik zo niet weten, afhankelijk van welke dikte bout het is ook.
Wellicht een forumlid met diagogys die het kan opzoeken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 29
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 13 feb 2012
- Laatste bezoek: 08 apr 2015 18:08
- Actief als: particulier
Re: APK Issues
Ga ik eens proberen.
Borgmoeren op kogels etc snap ik ook, zal een stuk of wat nieuwe halen.
Gisteren de boel dik ingespoten met WD 40...
Zal er vandaag eens een griptang op zetten aan de bovenkant en dan met een luchtsleutel los/vast/los/vast gaan proberen.
Ringsleutels hebben niet genoeg grip, 19 paste eerst is nu te ruim en 18 past wel maar slipt ook al iets door bij veel kracht.
Klote is dat je de bovenste moer niet kunt zien he, enkel op gevoel.
Borgmoeren op kogels etc snap ik ook, zal een stuk of wat nieuwe halen.
Gisteren de boel dik ingespoten met WD 40...
Zal er vandaag eens een griptang op zetten aan de bovenkant en dan met een luchtsleutel los/vast/los/vast gaan proberen.
Ringsleutels hebben niet genoeg grip, 19 paste eerst is nu te ruim en 18 past wel maar slipt ook al iets door bij veel kracht.
Klote is dat je de bovenste moer niet kunt zien he, enkel op gevoel.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 5
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 04 jul 2012
- Laatste bezoek: 17 sep 2018 12:05
- Actief als: particulier
- Locatie: Papendrecht
Re: APK Issues
Oude verroeste moeren zijn ook iets te dik. Nu je er een te grote sleutel op hebt gezet zijn ze waarschijnlijk al deels rondgedraaid, en da's jammer....
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 29
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 13 feb 2012
- Laatste bezoek: 08 apr 2015 18:08
- Actief als: particulier
Re: APK Issues
Punt is dat de maat 19 goed is, te zien aan de rechterkant die wel loskwam.
Enkel door de kracht vd luchtsleutel / roest en vuil is deze idd iets rondgedraaid, waardoor er nu aan maatje 18 op past.
Anders maar loszagen aan de bovenkant, zal wel een hels karwei worden en mn geduld op de proef stellen.
Maar ja hij moet er toch uit he.
Enkel door de kracht vd luchtsleutel / roest en vuil is deze idd iets rondgedraaid, waardoor er nu aan maatje 18 op past.
Anders maar loszagen aan de bovenkant, zal wel een hels karwei worden en mn geduld op de proef stellen.

Maar ja hij moet er toch uit he.

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 5
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 04 jul 2012
- Laatste bezoek: 17 sep 2018 12:05
- Actief als: particulier
- Locatie: Papendrecht
Re: APK Issues
Je ziet het vaak gebeuren, maar luchtsleutels zijn hier ook niet voor bedoeld...
Maar het zij nu zo, heb je een reciprozaag? Dat is denk ik dan de makkelijkste manier.
Maar het zij nu zo, heb je een reciprozaag? Dat is denk ik dan de makkelijkste manier.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 29
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 13 feb 2012
- Laatste bezoek: 08 apr 2015 18:08
- Actief als: particulier
Re: APK Issues
Nope, zal eens rondvragen hier in de buurt.
Anders ben ik toch aangewezen op het betere handwerk
En daarnaast loopt er bedrading naast die moer, dus ben niet zo happig op een elektrisch apparaat.
Stel je voor dat je uitschiet...
Anders ben ik toch aangewezen op het betere handwerk

En daarnaast loopt er bedrading naast die moer, dus ben niet zo happig op een elektrisch apparaat.

Stel je voor dat je uitschiet...

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 24
- Berichten: 16680
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 09 mei 2025 21:21
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: APK Issues
De luchtsleutel is een uitkomst voor dit soort dingen. Met de hand krijg je vaak oudere bouten met geen mogelijkheid los terwijl je met de luchtsteutel ze zo los draait. Je moet een leerling monteur niet zomaar zo'n sleutel geven, die weet nog niet wat die doet. Weet je dat wel kun je er heel veel mee.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 29
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 13 feb 2012
- Laatste bezoek: 08 apr 2015 18:08
- Actief als: particulier
Re: APK Issues
Ik kon er ook veel mee tot ik mn gelijke tegenkwam
morgenvroeg maar eens proberen.

morgenvroeg maar eens proberen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 29
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 13 feb 2012
- Laatste bezoek: 08 apr 2015 18:08
- Actief als: particulier
Re: APK Issues
Zo
bout aan de onderkant doorgeslepen met haakse slijper.
Bout naar boven getikt (kan net, loopt iets schuin) en eraf met de draagarm
Donderdag komt t nieuwe spul erin en dan van t weekend alles weer terug meubelen.
Wat zal ie lekker sturen straks
Thnx voor de hulp / antwoorden.
P.s. moet die blokkendoos straks ook nog uitgelijnd worden?
Veder is er niks veranderd aan de spoorstangen, fuseekogels komen er ook maar gelijk nieuw op deze waren AC op de APK.

Bout naar boven getikt (kan net, loopt iets schuin) en eraf met de draagarm

Donderdag komt t nieuwe spul erin en dan van t weekend alles weer terug meubelen.
Wat zal ie lekker sturen straks




Thnx voor de hulp / antwoorden.

P.s. moet die blokkendoos straks ook nog uitgelijnd worden?
Veder is er niks veranderd aan de spoorstangen, fuseekogels komen er ook maar gelijk nieuw op deze waren AC op de APK.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 24
- Berichten: 16680
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 09 mei 2025 21:21
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: APK Issues
Uitlijnen is niet nodig, je kunt bij jou type renault alleen de sporing afstellen en gezien die ongewijzigd is heeft het geen enkele nut.
De fusee kogels zitten naar mijn idee geperst in de draagarm. Kijk goed of je in de rand van de oude kogel een uitsparing ziet zitten. Zoja is de kogel al eens vervangen en moet eigenlijk de complete draararm vervangen worden omdat het gat waar de fusee kogel in komt dan mogelijjk vergroot is. Kortom niet 2x een kogel persen in dezelfde arm.

De fusee kogels zitten naar mijn idee geperst in de draagarm. Kijk goed of je in de rand van de oude kogel een uitsparing ziet zitten. Zoja is de kogel al eens vervangen en moet eigenlijk de complete draararm vervangen worden omdat het gat waar de fusee kogel in komt dan mogelijjk vergroot is. Kortom niet 2x een kogel persen in dezelfde arm.

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 5
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 04 jul 2012
- Laatste bezoek: 17 sep 2018 12:05
- Actief als: particulier
- Locatie: Papendrecht
Re: APK Issues
Nieuwe ophangingsdelen geven nooit exact dezelfde sporing, uitlijnen is altijd aan te raden.
Ik hoef je vast niet uit te leggen dat de wielstand niet alleen door de spoorstang bepaald wordt...
Ik hoef je vast niet uit te leggen dat de wielstand niet alleen door de spoorstang bepaald wordt...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 30 mar 2009
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
- Actief als: particulier
Re: APK Issues
Bij mijn Espace werd ook een onderdeel vervangen. Uitlijnen was toen, zoals Mehanic zegt, niet nodig. En inderdaad, 15000 km later is alles nog ok...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 29
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 13 feb 2012
- Laatste bezoek: 08 apr 2015 18:08
- Actief als: particulier
Re: APK Issues
Zal wel eens overleggen met de monteur.
Eerst maar eens mijn pakketje opwachten met allemaal nieuwe blinkende zooi
Stabilisatorstangetjes waren beschadigd dus ook maar gelijk nieuwe erop.
Moeren vd remklauw ook niet met loctite?
Eerst maar eens mijn pakketje opwachten met allemaal nieuwe blinkende zooi

Stabilisatorstangetjes waren beschadigd dus ook maar gelijk nieuwe erop.
Moeren vd remklauw ook niet met loctite?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 29
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 13 feb 2012
- Laatste bezoek: 08 apr 2015 18:08
- Actief als: particulier
Re: APK Issues
Ff nog een vraagje mbt de linker aandrijfas.
Ik zie de tripode zitten en een ring los om de as?
Waar moet ik speciaal op letten als ik deze terugmonteer?
Rustig erin? Beetje draaien/passen/meten?
Ik zie de tripode zitten en een ring los om de as?
Waar moet ik speciaal op letten als ik deze terugmonteer?
Rustig erin? Beetje draaien/passen/meten?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 24
- Berichten: 16680
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 09 mei 2025 21:21
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: APK Issues
Als je jezelf het uitlijnen aan laat praten is dat omdat iemand geld van je wilt verdienen. Kijk het kan geen kwaad, maar had je van te voren geen problemen is het overbodig.
Boutjes van de remklauw niet met loctite maar gewoon goed vast. De 2 grote bouten van de remblokhouder wel even een dropje locitte aan doen.
Boutjes van de remklauw niet met loctite maar gewoon goed vast. De 2 grote bouten van de remblokhouder wel even een dropje locitte aan doen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 24
- Berichten: 16680
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 09 mei 2025 21:21
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: APK Issues
Met betrekking tot de as als volgt.
Reinig het aanligvlak van de rubberen afdichthoes in de bak grondig. Niet schuren, maar dat er geen vuil tussen zit.
Tripode in de bak steken, en het liefst de complete as even met een touwtje oid zo vastmaken dat de recht hangt zodat je op je gemak de rubberen hoes en klem goed kan monteren. Boutjes kruislings vastzetten.
Dan de naaf weer opbouwen en de bak vullen. Laat de auto even op zn wielen staan, is er na een 15min ong. geen lekkage is het prima.
Vul de bak tot deze overloopt uit de vulopening.
Reinig het aanligvlak van de rubberen afdichthoes in de bak grondig. Niet schuren, maar dat er geen vuil tussen zit.
Tripode in de bak steken, en het liefst de complete as even met een touwtje oid zo vastmaken dat de recht hangt zodat je op je gemak de rubberen hoes en klem goed kan monteren. Boutjes kruislings vastzetten.
Dan de naaf weer opbouwen en de bak vullen. Laat de auto even op zn wielen staan, is er na een 15min ong. geen lekkage is het prima.
Vul de bak tot deze overloopt uit de vulopening.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 29
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 13 feb 2012
- Laatste bezoek: 08 apr 2015 18:08
- Actief als: particulier
Re: APK Issues
thnx
Het vreemde is dat de hoes + boutjes nog op de bak zitten.
De hoes aan de kant van de as is losgeschoten, die zit daar op een verdikking op de as.
En daarbij aangetekend is er geen druppel olie uit de bak gelekt.
Kun je me ook zo zeggen waar de vulopening/drainplug zich bevinden?
+ welke bakolie hierin moet.
En mag de ashoes ook vastzetten met een slangeklemmetje?
Of moet dat perse met aan hoesklem... (die kun je niet open maken aan 1 kant toch? om hem er omheen te frummelen)
Uitlijnen gaan we niet doen, de oude banden zijn egaal tot slicks gevormd


Het vreemde is dat de hoes + boutjes nog op de bak zitten.
De hoes aan de kant van de as is losgeschoten, die zit daar op een verdikking op de as.
En daarbij aangetekend is er geen druppel olie uit de bak gelekt.
Kun je me ook zo zeggen waar de vulopening/drainplug zich bevinden?
+ welke bakolie hierin moet.
En mag de ashoes ook vastzetten met een slangeklemmetje?
Of moet dat perse met aan hoesklem... (die kun je niet open maken aan 1 kant toch? om hem er omheen te frummelen)
Uitlijnen gaan we niet doen, de oude banden zijn egaal tot slicks gevormd


Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 24
- Berichten: 16680
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 09 mei 2025 21:21
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: APK Issues
Ah ik snap wat je bedoelt. Dan ben je iets te lomp geweest met het demonteren van de as uit de naaf, en trek je deze iets los uit de bak. Gebeurt mij ook vaak.
De hoes aan de wielkant zit idd vast in een verdikking. De klem die er origineel op zit is voor eenmalig gebruik. Als er ruimte is voor een slangklem, met het wiel rond draaien!!! kan dit prima. Goed vast zetten, goede proefrit met maximaal uitsturen maken en dan controleren.
Vulplug op de bak is een plastic schroef, kan niet missen ( of zwart of wit ). Zit als je voor de auto staat voorop de bak.
Kijk even op kroon-oil.nl, ik denk dat het gewoon de 75w80 olie is.
De hoes aan de wielkant zit idd vast in een verdikking. De klem die er origineel op zit is voor eenmalig gebruik. Als er ruimte is voor een slangklem, met het wiel rond draaien!!! kan dit prima. Goed vast zetten, goede proefrit met maximaal uitsturen maken en dan controleren.
Vulplug op de bak is een plastic schroef, kan niet missen ( of zwart of wit ). Zit als je voor de auto staat voorop de bak.
Kijk even op kroon-oil.nl, ik denk dat het gewoon de 75w80 olie is.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 29
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 13 feb 2012
- Laatste bezoek: 08 apr 2015 18:08
- Actief als: particulier
Re: APK Issues
Te lomp!?
Haha kan kloppen de fusee kwam moeilijk los, en toen schoot de naaf uit mn handen en hoorde ik plop.
Dat was t dan.
Komt voor elkaar! Thnx weer, topforum..


Haha kan kloppen de fusee kwam moeilijk los, en toen schoot de naaf uit mn handen en hoorde ik plop.
Dat was t dan.
Komt voor elkaar! Thnx weer, topforum..
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 6856
- Lid geworden op: 04 okt 2009
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Re: APK Issues
Als je Kroon olie neemt gebruik dan die speciaal voor Renault/Peugeot/Citroen= RPC75w80
SUC6 mvg WillemS
SUC6 mvg WillemS
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 24
- Berichten: 16680
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 09 mei 2025 21:21
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: APK Issues
Die site kijk ik meestal welke viscositeit en kwaliteit erin moet, en die haal ik dan hier op de hoek 

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 6
- Berichten: 6856
- Lid geworden op: 04 okt 2009
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Re: APK Issues
Ja, maar die RPC heeft andere additieven waardoor de bak soepeler schakelt.
De olie blijft er heel lang inzitten dus mag dan toch best wel wat meer kosten(je bespaart toch door het zelf te doen).
mvg WillemS
De olie blijft er heel lang inzitten dus mag dan toch best wel wat meer kosten(je bespaart toch door het zelf te doen).
mvg WillemS
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 29
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 13 feb 2012
- Laatste bezoek: 08 apr 2015 18:08
- Actief als: particulier
Re: APK Issues
Had t al gezien op de site.
15 euro kost een bus volgens verschillende websites.
Kost me de kop ook niet meer
15 euro kost een bus volgens verschillende websites.
Kost me de kop ook niet meer

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 24
- Berichten: 16680
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 09 mei 2025 21:21
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: APK Issues
Klopt. Je moet afweging maken over hoelang je de auto nog wilt rijden. Wil je nog een jaartje tijden hoef je niet het duurste van het duurste te nemen. Eigen auto's blijven meestal een jaar.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 29
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 13 feb 2012
- Laatste bezoek: 08 apr 2015 18:08
- Actief als: particulier
Re: APK Issues
Zo spul is weg, morgen weer ophalen
Pfief zie trouwens maar eens een m12x125 te regelen voor je draagarm.
Die hebben ze niet overal in sterkte 10.9
Renault levert ze zelfs niet meer.
Gelukkig had de dealer in zutphen er nog 2.
12 f*cking euro per stuk
Wordt al met al toch een duur projectje.
Uitlaat was ook lek op de kat flens.
Lassen niet mogelijk, te dun.
Klemmetje a 15 euro + gungum a 10 euro.
Borgmoertjes RVS nieuwe schroeven uitlaat, WD40, koperpasta.
Tel het maar eens op
Weer 700 euro naar de klote, maar als ie straks weer op de bandjes staat, krijg ik vast weer een beter humeur.
Zonder dat gekloenk en een heftig trillend stuur

Pfief zie trouwens maar eens een m12x125 te regelen voor je draagarm.
Die hebben ze niet overal in sterkte 10.9

Renault levert ze zelfs niet meer.

Gelukkig had de dealer in zutphen er nog 2.
12 f*cking euro per stuk

Wordt al met al toch een duur projectje.
Uitlaat was ook lek op de kat flens.
Lassen niet mogelijk, te dun.
Klemmetje a 15 euro + gungum a 10 euro.
Borgmoertjes RVS nieuwe schroeven uitlaat, WD40, koperpasta.
Tel het maar eens op

Weer 700 euro naar de klote, maar als ie straks weer op de bandjes staat, krijg ik vast weer een beter humeur.

Zonder dat gekloenk en een heftig trillend stuur

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 24
- Berichten: 16680
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 09 mei 2025 21:21
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: APK Issues
Kun je nagaan wat het kost als je de auto weg had gebracht 

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 29
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 13 feb 2012
- Laatste bezoek: 08 apr 2015 18:08
- Actief als: particulier
Re: APK Issues
Gelukkig maakt een jaar rijden op LPG een hoop goed 

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 29
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 13 feb 2012
- Laatste bezoek: 08 apr 2015 18:08
- Actief als: particulier
Re: APK Issues
Zo alles terug gemeubeld.
aandrijfas en hoesje was nog ff lastig maar t zit weer.
morgen ff proefrijden en zien hoe ie t doet.
heb t wiel ff helemaal naar rechts en links gedraaid geen problemen.
as blijft goed zitten!
aandrijfas en hoesje was nog ff lastig maar t zit weer.
morgen ff proefrijden en zien hoe ie t doet.
heb t wiel ff helemaal naar rechts en links gedraaid geen problemen.
as blijft goed zitten!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1119 Weergaves
-
Laatste bericht door SpaceXp626