Ik heb een vraagje aan de mensen met meer gebruikerservaringen dan wijzelf.. Wij hebben namelijk sinds dinsdag een renault scenic uit 2002 automaat in het bezit.. Als eerste wil ik zeggen dat ik het een super fijne auto vind..
Maar toen ik gisteren voor mijn eerste ritje weg ging besloot ik de auto even op een parking stil te zetten. zette hem op de P. maar omdat ik de motor nog aan had toch maar even op handrem gezet omdat ik even achter iets moest doen bij mijn kind.
Hierna reed ik weer weg. Trok op en het lampje links boven in de hoek (geel met uitroepteken) bleef branden. Toen we op bestemming waren paar keer handrem op en af. Maar dit hielp niet. Ook viel het mij op dat ik toen ik begon met rijden bij het icoontje van mijn auto.(voor de banden schijnbaar) Eerst linksvoor geen teken had staan. En even later bij geen één band meer een streepje had staan..
Op de terug weg langs de garage gereden (volvo dealer) en zij hebben hem uitgelezen en geprobeerd het te fiksen. maar zij kwamen met het verhaal terug dat het eraan lag dat er nu winterbanden op lagen en dat de auto deze banden niet herkent en dus aangeeft dat de auto nu zonder wielen rijd... Beetje vreemd m.i omdat toen ik wegging het lampje niet brandde..
Hebben jullie enig idee wat hier het probleem zou kunnen zijn? Moet ik terug naar de garage? Of eest de banden nogmaals oppompen? maar goed.. Het lampje is volgens mij van het remsysteem ofzo?
Oftewel.. Help

Vriendelijke groet,
Joyce