Waarschuwingslampje renault scenic 2.0 uit 2002

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
joycje
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2012 07:28
Actief als: particulier

Waarschuwingslampje renault scenic 2.0 uit 2002

Bericht door joycje »

Goedemorgen allemaal,

Ik heb een vraagje aan de mensen met meer gebruikerservaringen dan wijzelf.. Wij hebben namelijk sinds dinsdag een renault scenic uit 2002 automaat in het bezit.. Als eerste wil ik zeggen dat ik het een super fijne auto vind..
Maar toen ik gisteren voor mijn eerste ritje weg ging besloot ik de auto even op een parking stil te zetten. zette hem op de P. maar omdat ik de motor nog aan had toch maar even op handrem gezet omdat ik even achter iets moest doen bij mijn kind.

Hierna reed ik weer weg. Trok op en het lampje links boven in de hoek (geel met uitroepteken) bleef branden. Toen we op bestemming waren paar keer handrem op en af. Maar dit hielp niet. Ook viel het mij op dat ik toen ik begon met rijden bij het icoontje van mijn auto.(voor de banden schijnbaar) Eerst linksvoor geen teken had staan. En even later bij geen één band meer een streepje had staan..

Op de terug weg langs de garage gereden (volvo dealer) en zij hebben hem uitgelezen en geprobeerd het te fiksen. maar zij kwamen met het verhaal terug dat het eraan lag dat er nu winterbanden op lagen en dat de auto deze banden niet herkent en dus aangeeft dat de auto nu zonder wielen rijd... Beetje vreemd m.i omdat toen ik wegging het lampje niet brandde..

Hebben jullie enig idee wat hier het probleem zou kunnen zijn? Moet ik terug naar de garage? Of eest de banden nogmaals oppompen? maar goed.. Het lampje is volgens mij van het remsysteem ofzo?

Oftewel.. Help :-)..

Vriendelijke groet,

Joyce

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 16031
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Waarschuwingslampje renault scenic 2.0 uit 2002

Bericht door mechanic »

Dat de wielen neit herkend worden kan meerdere oorzaken hebben, maar ik maak uit je verhaal niet op dat of je net banden hebt laten monteren, of het complete wielen zijn..
Kan zijn dat als het andere wielen zijn er rubberen ventielen inzitten en geen SSPP ventielen. Zijn het wel de SSPP ventielen op een andere set moet je deze inleren als ze nog nooit eerder op de auto gemonteerd hebben gezeten. Je kunt namelijk 2 sets van 4 ventielen ingelezen hebben op de auto die bij een wissel automatisch herkend worden.
Zou eens langs een renault dealer rijden en kijken wat zij vinden met het uitlezen.
Wordt de reparatie van de ventielen te duur, ( als er meerdere defect zijn ) kun je dit systeem uit laten schakelen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Negotiator
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 145
Lid geworden op: 14 jan 2011 10:37
Actief als: particulier
Locatie: Lelystad

Re: Waarschuwingslampje renault scenic 2.0 uit 2002

Bericht door Negotiator »

Bij de scenic uit 2002 kan je dit niet uit zetten.
Oplossing is een zwart stukje tape over het lampje plakken onder je
Cockpit folie, is onzichtbaar en als je dan je banden met sensoren weer
Monteert werkt hetbsysteem gewoon weer
2004 Scenic II 1.5 DCI
2006 Clio III 1.6 16v Initiale

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 16031
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Waarschuwingslampje renault scenic 2.0 uit 2002

Bericht door mechanic »

Ik ga bij de scenic uit 2002 eigenlijk uit van de scenic II, bij de scenic I is dit niet uit te zetten inderdaad.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht