startblokkering kangoo
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 03 jun 2013 22:28
- Actief als: particulier
startblokkering kangoo
Startblokkeringslampje knippert snel (rood) Als sleutel opnieuw krachtig wordt ingestoken dan kan er meestal wel gestart worden. Wat is er naar de knoppen?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 13 jul 2025 23:06
Re: startblokkering kangoo
Ik vermoed je sleutel. Bestel geen 2 nieuwe sleutels, maar gewoon 1! Neem je er werken ze allebei, maar na 1x gebruiken van de 2e sleutel werkt de 1e niet meer!!!! Dit is neit op te lossen.
Hide post links |
-
- Net ingestapt
- Laatste bezoek: 07 dec 2013 11:51
Ik had hetzelfde probleem. Ik heb ook nog maar 1 sleutel. De afstandsbediening van de andere had het begeven.
De afstandsbediening werkt wel, maar als ik je de auto wilt starten, zie je dat de startblokkering er niet afgaat.
De oplossing was bij mij om de sleutel opnieuw aan te melden of in te leren zo wordt dit genoemd.
Direct rond de sleutel zit een ring. Deze leest iets uit van de sleutel volgens mij heeft het niets met de afstandsbediening te maken. Als deze nl. leeg is werkt de sleutel bij het starten nog wel. Dit is een zg. noodprocedure.
Nu weet ik niet meer exact de volgorde die ik heb uitgevoerd, maar je laat de sleutel in het contact.
En je houdt voor ca. 10 tellen de afstandsbediening ingedrukt je hoort ook een klikje en je ziet ook de meters en de instrumenten reageren. Je moet het volgens mij doen met het contact uit. Daarna zet je het contact aan. Je ziet dan dat de startonderbreker led langer aanblijft en dan uitgaat. Als er storing was ging hij nl. vrij direct knipperen.
Daarna kon ik de sleutel goed gebruiken. En had ik niet de moeilijke startproblemen van ervoor.
Let goed op als de led snel knippert of niet uit is heeft starten geen zin. Het kan wel, maar je start alleen maar de accu leeg.
Het leek mij handig dit met jullie te delen, wellicht heeft iemand er iets aan.
De afstandsbediening werkt wel, maar als ik je de auto wilt starten, zie je dat de startblokkering er niet afgaat.
De oplossing was bij mij om de sleutel opnieuw aan te melden of in te leren zo wordt dit genoemd.
Direct rond de sleutel zit een ring. Deze leest iets uit van de sleutel volgens mij heeft het niets met de afstandsbediening te maken. Als deze nl. leeg is werkt de sleutel bij het starten nog wel. Dit is een zg. noodprocedure.
Nu weet ik niet meer exact de volgorde die ik heb uitgevoerd, maar je laat de sleutel in het contact.
En je houdt voor ca. 10 tellen de afstandsbediening ingedrukt je hoort ook een klikje en je ziet ook de meters en de instrumenten reageren. Je moet het volgens mij doen met het contact uit. Daarna zet je het contact aan. Je ziet dan dat de startonderbreker led langer aanblijft en dan uitgaat. Als er storing was ging hij nl. vrij direct knipperen.
Daarna kon ik de sleutel goed gebruiken. En had ik niet de moeilijke startproblemen van ervoor.
Let goed op als de led snel knippert of niet uit is heeft starten geen zin. Het kan wel, maar je start alleen maar de accu leeg.
Het leek mij handig dit met jullie te delen, wellicht heeft iemand er iets aan.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
In de sleutel zit een zgn, transponder, een klein meestal zwart dingetje. De antenne ring om het slot herkend de transponder en geeft dan de startblokkering vrij. Als de transponder uit de sleutel valt (batterijwissel) of als de sleutel aan een bos zit met heel veel sleutels of als de sleutel veel valt, of er wordt mee gegooid dan kan de transponder verstoord/defekt raken, en ja, dan wordt de sleutel niet meer herkend. Ook je sleutel wegleggen in de buurt van een sterk magnetisch veld(speakerbox, oid) kan de werking verstoren.
Wees dus zuinig en voorzichtig met je sleutels, het is een stukje elektronica.
mvg WillemS
Wees dus zuinig en voorzichtig met je sleutels, het is een stukje elektronica.
mvg WillemS
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in