Bouwjaar : [2005]_
Brandstof : [benzine
beste lezers,
Ik heb een vraag voor de doorgewinterde Espace-rijders onder u: onze bolide heeft nog maar 120.000 km gereden, waarvan mijn aandeel 4000 was... Ik heb ondertussen een nieuwe dynamo, distributieset en abs pomp vervangen dus ik weet wat een heerlijke doch afgrijselijk dure wagen het is. (eigen schuld, ik wilde graag deze schade-auto en hij rijdt echt als een trein, heerlijk) Afgelopen zomer liep na 300 km in Duitsland de versnellingsbak zomaar volledig vast; na 10 minuten rustig uitrollen werkte het weer met een hoop geratel. De volgende dag was er niets meer aan de hand, ook geen meldingen dus we hebben onze vakantie afgerond en er nog ±1000 km mee gereden. Eenmaal in Nl heb ik voor de zekerheid toch even de olie laten nakijken, de monteur gaf aan dat hij slechts een half litertje toegevoegd had ( geen probleem dus in hoeveelheid) 2 weken later stond de auto op de brug voor een ander probleem en de monteur had de bak `gehoord`en `gevoeld`, hij vulde 2 lt bij, de bak stond zo goed als leeg ! Hij zegt dat er een scheur in de bak zit waardoor olie lekt ( je hoort ook een geluid achter de koppelingspedaal). Ik kan er met mijn verstand niet bij dat wij al zoveel probleemloze kms gereden hebben, de 1e monteur vult maar een half lt bij en de 2e ziet een lege bak ! en nee, idd, de dop was goed dicht na de 1e bijvulling.
Mij werd aangeraden er een nieuwe versnellingsbak in te gooien... dat kost al bijna net zo veel als de dagwaarde van de auto