versnellingsbak R Espace 2005

Plaats reactie

Topic author
nathalie d.
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 01 jun 2014 21:42
Actief als: particulier

versnellingsbak R Espace 2005

Bericht door nathalie d. »

Model/uitvoering : [Espace]_
Bouwjaar : [2005]_
Brandstof : [benzine

beste lezers,
Ik heb een vraag voor de doorgewinterde Espace-rijders onder u: onze bolide heeft nog maar 120.000 km gereden, waarvan mijn aandeel 4000 was... Ik heb ondertussen een nieuwe dynamo, distributieset en abs pomp vervangen dus ik weet wat een heerlijke doch afgrijselijk dure wagen het is. (eigen schuld, ik wilde graag deze schade-auto en hij rijdt echt als een trein, heerlijk) Afgelopen zomer liep na 300 km in Duitsland de versnellingsbak zomaar volledig vast; na 10 minuten rustig uitrollen werkte het weer met een hoop geratel. De volgende dag was er niets meer aan de hand, ook geen meldingen dus we hebben onze vakantie afgerond en er nog ±1000 km mee gereden. Eenmaal in Nl heb ik voor de zekerheid toch even de olie laten nakijken, de monteur gaf aan dat hij slechts een half litertje toegevoegd had ( geen probleem dus in hoeveelheid) 2 weken later stond de auto op de brug voor een ander probleem en de monteur had de bak `gehoord`en `gevoeld`, hij vulde 2 lt bij, de bak stond zo goed als leeg ! Hij zegt dat er een scheur in de bak zit waardoor olie lekt ( je hoort ook een geluid achter de koppelingspedaal). Ik kan er met mijn verstand niet bij dat wij al zoveel probleemloze kms gereden hebben, de 1e monteur vult maar een half lt bij en de 2e ziet een lege bak ! en nee, idd, de dop was goed dicht na de 1e bijvulling.
Mij werd aangeraden er een nieuwe versnellingsbak in te gooien... dat kost al bijna net zo veel als de dagwaarde van de auto :cry2: Ik zie nu vaker plasjes onder de auto dus ja, hij lekt, maar zou het vervangen nou echt de enigste oplossing zijn...Ik zie graag reacties !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 02 mei 2025 22:19

Re: versnellingsbak R Espace 2005

Bericht door mechanic »

Wij kunnen ook niet zien waar de lekkage vandaan komt :thumb:
Als er gemeld wordt dat er een scheur in de bak zit, dan zal dat wel zo zijn toch? Zou niet de eerste zijn die het overkomt.
Je kunt ook een gebruikte bak laten monteren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

van nistelrode
repeating visitor
repeating visitor
Laatste bezoek: 01 dec 2012 12:12
Actief als: professional

Bericht door van nistelrode »

vraag eens of de monteur de scheur aanwijst.

wij halen regelmatig de eigenaar bij de auto als deze op de brug staat om het gebrek te laten zien.
Ik lees steeds meer berichten dat berijders hun garage niet vertrouwen.
Daarom laten wij altijd de vervangen onderdelen zien en halen de eigenaar/berijder bij de auto om grote gebreken te laten zien zodat deze mee kan beslissen hoe de reparatie aan te pakken.
Dit wordt altijd zeer gewaardeerd door onze klanten.

succes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
nathalie d.
4-posting-stubborn
4-posting-stubborn
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 01 jun 2014 21:42

Bericht door nathalie d. »

ja, bedankt voor de reacties; de monteur heeft de scheur gesignaleerd nadat hij er eerst 2 liter olie in gespoten had die er duidelijk weer uit lekte (hij had er een bak onder gezet )Ik weet niet of de `kast`apart van de tandwielen vervangen kan worden of dat het hele blok er gewoon uit moet, ze zijn natuurlijk op internet gereviseerd te vinden maar hier om de hoek zit ook iemand die dat doet... Ik zit aan alle kanten te puzzelen wat ik kan doen om geld te besparen maar moet wel een goede auto hebben voor de volgende zomer natuurlijk :D Mijn vriend wil de wagen nu zo gauw mogelijk verkopen omdat hij vreest dat we zo ieder jaar wel bezig blijven, ik vindt het echter een hele fijne wagen, apart van de reparaties ... En iedere keer denk ik: nou, dit is het laatste, wat kan er nou nog mis gaan bij zo´n relatief jonge wagen... :? (Oh nee, ik zit niet op een opsomming te wachten haha )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Ronaldp
lid
lid
Laatste bezoek: 25 mar 2018 21:07

Bericht door Ronaldp »

Laat voor je de versnellingsbak laat vervangen de garage (die je vertrouwt) de auto eens volledig en kritisch nalopen. Dat zal wat geld kosten, maat kan meehelpen in je besluit of dit de laatste is, of dat het eind voor de auto in zicht is...
Espace 3.5 V6 '04 Initiale automaat
EX: Espace 2.0T '04 Privilege automaat

bij vlagen ben ik geniaal.... Op het moment is het echter windstil.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut