Weet iemand hoe je de remtrommels eraf krijgt van een clio 1.6 uit 1999.
Zie namelijk geen borgmoertje zitten o.i.d.
Heb ook al een paar flinke klappen met de moker gegeven maar zonder resultaat.
Heb al de zoekfunctie geprobeerd maar kan eigenlijk niet echt wat vinden.
grzzt Alex
remtrommel clio '99
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 04 jul 2012
- Laatste bezoek: 17 sep 2018 12:05
- Actief als: particulier
- Locatie: Papendrecht
Re: remtrommel clio '99
De remschoenen schuren een verdieping in de trommel, waardoor je ze er niet zomaar aftrekt.
Ik ken de specifieke Clio-trommel niet, maar er zijn over het algemeen 2 methodes om de schoenen terug te stellen:
1) een stelwartel in de remkabelleiding net achter de trommel
2) een stelmoertje in de trommel die je kunt bereiken via het boutgat
Succes!
Ik ken de specifieke Clio-trommel niet, maar er zijn over het algemeen 2 methodes om de schoenen terug te stellen:
1) een stelwartel in de remkabelleiding net achter de trommel
2) een stelmoertje in de trommel die je kunt bereiken via het boutgat
Succes!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Berichten: 16704
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 31 mei 2025 16:48
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: remtrommel clio '99
Bij de clio zit de trommel achter met 1 moer ( maar 30 ) vast achter de stofkap.
Remvoeringen zijn terug te stellen via het boutgat wat aangegeven wordt, niet via een wartel aan de achterzijde.
Wat meeste voorkomt is dat het wiellager klemt op de naaf. Dit merk je als de trommel aan de buitenzijde wel los "wil" maar in het midden blijft klemmen. Je kunt dan met een omgekeerde hamer die je vast maakt in de wielbout gaten, voorzichtig tikken met de kans dat je lager sneuvelt.
Heb je de trommel eraf, controleer dan goed de zelfstel inrichting en schuur de rand weg uit je trommel.
Remvoeringen zijn terug te stellen via het boutgat wat aangegeven wordt, niet via een wartel aan de achterzijde.
Wat meeste voorkomt is dat het wiellager klemt op de naaf. Dit merk je als de trommel aan de buitenzijde wel los "wil" maar in het midden blijft klemmen. Je kunt dan met een omgekeerde hamer die je vast maakt in de wielbout gaten, voorzichtig tikken met de kans dat je lager sneuvelt.
Heb je de trommel eraf, controleer dan goed de zelfstel inrichting en schuur de rand weg uit je trommel.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 242 Weergaves
-
Laatste bericht door IanMoone
-
- 0 Reacties
- 271 Weergaves
-
Laatste bericht door ClioFromSpain
-
- 6 Reacties
- 366 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 4 Reacties
- 344 Weergaves
-
Laatste bericht door nikk
-
- 0 Reacties
- 176 Weergaves
-
Laatste bericht door Peter1234
-
- 8 Reacties
- 940 Weergaves
-
Laatste bericht door ap1
-
- 1 Reacties
- 330 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic