Hoi allemaal
Mijn contactpunten gaan deze week vervangen worden, maar ik weet niet wat de afstand tussen de contactpunten moet zijn. Heeft iemand de waarden die bij de contactpunten van een R1328 uit '76 horen? Verder moet ik weten waar ik moet kijken met de stroboscooplamp om ze af te stellen. Bij de R4 moest ik op een paar kleine witte streepjes voor op het blok bij een vliegwiel letten. Zitten deze bij de 17 op dezelfde plaats? En hoe doen jullie dit?
Verder vroeg ik me af of die opzetstukjes bovenop de bougies eenvoudig af te schroeven zijn om de bougies vervolgens uit het blok te kunnen halen. Met de losse hand lukte me dit niet direct en ik ben bang iets af te breken. Dan kom ik nog bij een laatste vraag. De brezan beschikt niet meer over de bijbehorende bougiekabels. Heeft er iemand tips waar die te halen?
Zo. Dat zijn een boel vragen. Ik hoop dat er een paar mensen de tijd hebben om het een en ander hierover na te kijken.
Groeten,
Oscar
contactpunten en afstellingen
-
Oscar
Topic author - Lid

- Actief als: particulier
-
renault15.17
- Global Moderator

- Contacteer:
Oscar,
Contactpunt-afstand is 0,4 mm. Aan de vliegwielzijde zit inderdaad een plaatje op het motorblok geschroefd met deze streepjes. Ik heb zelf nog nooit de ontsteking afgesteld, dus hoe je dat precies moet doen kan ik je helaas niet zeggen
De opzetstukjes moeten eigenlijk gewoon met de hand af te schroeven zijn. Deze zijn overigens nog nieuw te bestellen bij de Renault dealer.
En wat betreft bougiekabels, mijn Brezan kon vorig jaar nog gewoon een set bougiekabels leveren, dus het lijkt me sterk dat dat nu niet meer kan...
Wil je trouwens dokumentatie hebben voor je auto? Ik zal wel wat meenemen naar het evenement (instructieboekje, werkplaatshandboek en onderdelenboeken)
Contactpunt-afstand is 0,4 mm. Aan de vliegwielzijde zit inderdaad een plaatje op het motorblok geschroefd met deze streepjes. Ik heb zelf nog nooit de ontsteking afgesteld, dus hoe je dat precies moet doen kan ik je helaas niet zeggen
De opzetstukjes moeten eigenlijk gewoon met de hand af te schroeven zijn. Deze zijn overigens nog nieuw te bestellen bij de Renault dealer.
En wat betreft bougiekabels, mijn Brezan kon vorig jaar nog gewoon een set bougiekabels leveren, dus het lijkt me sterk dat dat nu niet meer kan...
Wil je trouwens dokumentatie hebben voor je auto? Ik zal wel wat meenemen naar het evenement (instructieboekje, werkplaatshandboek en onderdelenboeken)
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
renoldie
- Lid

streepje op vliegwiel en die op de bak (3 graden dacht ik
) zelf even wit maken met een lakstift. Daarna met de lamp bij elkaar zetten.
Die opzetstu…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Die opzetstu…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 4 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in