Renault scenic 2005 storing parkeerhulp.
Forumregels
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 19 jan 2015 21:54
- Actief als: particulier
Renault scenic 2005 storing parkeerhulp.
Model/uitvoering :Renault scenic 20 tech-line
Bouwjaar :2005
Brandstof :benzine
Ik heb een storing in de parkeerhulp als ik de auto in de achteruit schakel dan hoor ik hem inschakelen d.m.v. een kort piep signaal en direct daarop wordt het een permanente pieptoon. Wat heb ik al gedaan van alle vier de sensoren de aansluiting gecontroleerd en schoongemaakt ingespoten met contactspray. De stekker gecontroleerd onder het linker achterlicht alsmede het kastje in kofferruimte alle aansluitingen gecontroleerd en ingespoten met contactspray. De achteruit rijlicht schakelaar op de versnellingsbak heb ik nog niet gedaan omdat de lampen branden en de parkeerhulp het signaal geeft dat hij geactiveerd wordt.
De storing doet zich niet altijd voor het is meer niet dan wel dus kan het niet een groot probleem zijn denk ik want een sensor doet het of hij is kapot daarom ben ik gaan zoeken naar slechte contakten en massapunten.
Mijn vraag heeft iemand een idee waar ik nog meer naar kan kijken of mischien een oorzaak en hoe ik het kan verhelpen.
Met vr gr Jan
Bouwjaar :2005
Brandstof :benzine
Ik heb een storing in de parkeerhulp als ik de auto in de achteruit schakel dan hoor ik hem inschakelen d.m.v. een kort piep signaal en direct daarop wordt het een permanente pieptoon. Wat heb ik al gedaan van alle vier de sensoren de aansluiting gecontroleerd en schoongemaakt ingespoten met contactspray. De stekker gecontroleerd onder het linker achterlicht alsmede het kastje in kofferruimte alle aansluitingen gecontroleerd en ingespoten met contactspray. De achteruit rijlicht schakelaar op de versnellingsbak heb ik nog niet gedaan omdat de lampen branden en de parkeerhulp het signaal geeft dat hij geactiveerd wordt.
De storing doet zich niet altijd voor het is meer niet dan wel dus kan het niet een groot probleem zijn denk ik want een sensor doet het of hij is kapot daarom ben ik gaan zoeken naar slechte contakten en massapunten.
Mijn vraag heeft iemand een idee waar ik nog meer naar kan kijken of mischien een oorzaak en hoe ik het kan verhelpen.
Met vr gr Jan
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 23 mei 2025 18:28
Re: Renault scenic 2005 storing parkeerhulp.
Veel meer dan wat je hebt gedaan kun je niet doen. Laten uitlezen brengt misschien meer aan het licht. Het lijkt mij toch een defecte sensor.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Hide post links |
-
- 3-posting-rookie
- Laatste bezoek: 23 mei 2014 22:52
@kerve020,
Is het probleem opgelost trouwens? Ik zit nu met exact hetzelfde probleem namelijk.
ik heb ook een scenic uit 2005 waarvan de parkeersensoren het soms wel, soms niet doen.
Ik hoor graag van je
Groetjes Bella
Is het probleem opgelost trouwens? Ik zit nu met exact hetzelfde probleem namelijk.
ik heb ook een scenic uit 2005 waarvan de parkeersensoren het soms wel, soms niet doen.
Ik hoor graag van je
Groetjes Bella
Hide post links |
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Laatste bezoek: 19 jan 2015 21:54
Helaas maar de storing is niet opgelost er blijkt een kapotte sensor tussen te zitten de kosten van 1 sensor is 160 Euro ik vind dat veel geld dus doe er verder niets mee.
Gr Jan
Gr Jan
Hide post links |
-
- 3-posting-rookie
- Laatste bezoek: 23 mei 2014 22:52
Jan,
Dank je wel voor je reactie. Ik weet in ieder geval waar ik moet gaan kijken.
Mvg Bella
Dank je wel voor je reactie. Ik weet in ieder geval waar ik moet gaan kijken.
Mvg Bella
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in