Fuego 2.2i slaat steeds af en verbruik extreem... [opgelost]
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 03 jun 2006 06:52
- Actief als: particulier
- Locatie: 't Noorden
Fuego 2.2i slaat steeds af en verbruik extreem... [opgelost]
Hai,
M'n Fuego 2.2i '85 slaat steeds af . Bij 80 in 5 bijv, wil ie continue afslaan waardoor de auto gaat stotteren en je naar 4 moet schakelen (of zelfs bijna naar 3). Of hij slaat gewoon af als je afremt (bijv. als je moet stoppen bij een kruispunt), of als je tijdens 't rijden de koppeling intrapt. Ook bij koude motor is 't euvel er. Soms (tijdens dezelfde rit) is 't weer een tijdje goed.
Ik vermoedde dat de CO-waarde te laag was ingesteld na een APK. Die staat nu op 4,4 ipv 1,2, maar dat helpt dus niet (voldoende); toerental is wel hoger (op momenten dat ie niet af wil slaan).
Vandaag wou ie helemaal niet meer: de verdelerkap bleek geheel los te zitten (schroeven waren er 'gewoon' uit...). De ANWB heeft 'm met één schroef weer vastgezet (ipv 2), maar hij zit wel goed vast volgens die beste man.
Dit probleem lijkt er verder geheel los van te staan, want de storing is er nog terwijl de kap weer vast zit (met die ene schroef).
Extra gegevens (sommige zaken kunnen misschien een hint geven):
-ik rijdt er sinds 31 mei mee. Hij is vlak daarvoor gekeurd die dag.
-nieuwe koppakking en koppelplaat en distributiedinges.
-km-stand: 160000km.
-98 getankt
-verbruik lijkt momenteel zeer extreem hoog te zijn (1 op 5 ofzo!!), bij nogal rustige rijstijl. Ik zie geen lekkage of benzine onder de auto. Misschien een symptoon van 't zelfde euvel?
-motor loopt niet heet (althans niet volgens de temp.meter op dashboard), radiatorventilator slaat ook wel aan als je 'm een paar minuten stationair laat lopen. Goed warm loopt ie wel, je kunt de motor niet ff beetpakken na een rit.
Ik ben niet zo'n doe 't zelver.. Maar heeft iemand een idee wat 't kan zijn? (De Renault-dealer alhier zowel als de vorige eigenaar (=verkoper) heeft geen tijd in de nabije toekomst).
Bougiekabels of bougies misschien? Of de automatische elektronische afstelling van de inspuiting werkt niet meer goed? Of...?
Als reply op de antwoorden:
Edit: @Eelco: Dat ga ik staks 's even testen (euh eerst ff iemand vinden die 't gaspedaal beetje wil beethouden )
Edit2: Aan de computer.. Hmm dus toch een afspraak maken met de Renault dealer... (alleen kan nog ff duren dat ze hier tijd hebben)
M'n Fuego 2.2i '85 slaat steeds af . Bij 80 in 5 bijv, wil ie continue afslaan waardoor de auto gaat stotteren en je naar 4 moet schakelen (of zelfs bijna naar 3). Of hij slaat gewoon af als je afremt (bijv. als je moet stoppen bij een kruispunt), of als je tijdens 't rijden de koppeling intrapt. Ook bij koude motor is 't euvel er. Soms (tijdens dezelfde rit) is 't weer een tijdje goed.
Ik vermoedde dat de CO-waarde te laag was ingesteld na een APK. Die staat nu op 4,4 ipv 1,2, maar dat helpt dus niet (voldoende); toerental is wel hoger (op momenten dat ie niet af wil slaan).
Vandaag wou ie helemaal niet meer: de verdelerkap bleek geheel los te zitten (schroeven waren er 'gewoon' uit...). De ANWB heeft 'm met één schroef weer vastgezet (ipv 2), maar hij zit wel goed vast volgens die beste man.
Dit probleem lijkt er verder geheel los van te staan, want de storing is er nog terwijl de kap weer vast zit (met die ene schroef).
Extra gegevens (sommige zaken kunnen misschien een hint geven):
-ik rijdt er sinds 31 mei mee. Hij is vlak daarvoor gekeurd die dag.
-nieuwe koppakking en koppelplaat en distributiedinges.
-km-stand: 160000km.
-98 getankt
-verbruik lijkt momenteel zeer extreem hoog te zijn (1 op 5 ofzo!!), bij nogal rustige rijstijl. Ik zie geen lekkage of benzine onder de auto. Misschien een symptoon van 't zelfde euvel?
-motor loopt niet heet (althans niet volgens de temp.meter op dashboard), radiatorventilator slaat ook wel aan als je 'm een paar minuten stationair laat lopen. Goed warm loopt ie wel, je kunt de motor niet ff beetpakken na een rit.
Ik ben niet zo'n doe 't zelver.. Maar heeft iemand een idee wat 't kan zijn? (De Renault-dealer alhier zowel als de vorige eigenaar (=verkoper) heeft geen tijd in de nabije toekomst).
Bougiekabels of bougies misschien? Of de automatische elektronische afstelling van de inspuiting werkt niet meer goed? Of...?
Als reply op de antwoorden:
Edit: @Eelco: Dat ga ik staks 's even testen (euh eerst ff iemand vinden die 't gaspedaal beetje wil beethouden )
Edit2: Aan de computer.. Hmm dus toch een afspraak maken met de Renault dealer... (alleen kan nog ff duren dat ze hier tijd hebben)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Zit je uitlaat niet verstopt?
Dit kan je controleren door bij draaiende motor je hand achter de uitlaat te houden. Ook zal je waarscijnlijk een sissend geluid horen indien de uitlaat verstopt is.
Dit kan je controleren door bij draaiende motor je hand achter de uitlaat te houden. Ook zal je waarscijnlijk een sissend geluid horen indien de uitlaat verstopt is.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 02 mar 2005 15:17
- Actief als: particulier
- Locatie: Overijssel
de injectors zouden ook kunnen "pissen" (nalekken) zodat ie verzuipt en dus ook extreem veel brandstof verbruikt.
het beste kun je ff regelen dat de Fuego aan de testkast komt zodat je kunt zien wat er gebeurt.
succes
het beste kun je ff regelen dat de Fuego aan de testkast komt zodat je kunt zien wat er gebeurt.
succes
12 Gordini '73, 12 Break, 20 TX '82
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 781
- Lid geworden op: 11 sep 2005 20:00
- Actief als: particulier
- Locatie: noord scharwoude
afslaan en extreem gebruik
bij mijn 25 v6 turbo was het gebruik ook extreem en liep hij ook niet zo mooi meer als anders
nieuwe rotor en verdelerkap en het was weer perfect vervang desnoods ook je bougies en de kabels
groet mark
nieuwe rotor en verdelerkap en het was weer perfect vervang desnoods ook je bougies en de kabels
groet mark
r19 cabrio 16v 1993 laguna 1.6 16v rte 1999 g3
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 02 jan 2005 19:03
- Actief als: particulier
- Locatie: Amsterdam
Ik weet niet hoe de computer bij een 2,2i zit maar soms helpt het ook om de conector los te halen en evt ook de accupolen eens los te halen zodat de inspuitcomputer zich "reset".
Het stoteren en afslaan komt iig van het hoge brandstof gebruik.Heb je dat gevonden,zijn je andere storingen ook weg.
Het lijkt mij ook het meest handig de computer eens aan de testkast van renault te hangen.
Succes,
Michiel
Het stoteren en afslaan komt iig van het hoge brandstof gebruik.Heb je dat gevonden,zijn je andere storingen ook weg.
Het lijkt mij ook het meest handig de computer eens aan de testkast van renault te hangen.
Succes,
Michiel
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 03 jun 2006 06:52
- Actief als: particulier
- Locatie: 't Noorden
Re: afslaan en extreem gebruik
Die rotor zit altijd bij de verdelerkap als je die nieuw besteld?mark en ivonne schreef:bij mijn 25 v6 turbo was het gebruik ook extreem en liep hij ook niet zo mooi meer als anders
nieuwe rotor en verdelerkap en het was weer perfect vervang desnoods ook je bougies en de kabels
groet mark
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 03 jun 2006 06:52
- Actief als: particulier
- Locatie: 't Noorden
Bedankt voor de antwoorden.
Het verbruik is gedaald na 't vervangen van de benzinepomp.
Het nogal slecht lopen is beter geworden na 't bezoek aan een andere dealer. (Lag aan bekabeling onderaan de motor, vertelde men mij.)
Is nog zeker niet helemaal over; om de ±10 minuten wil ie een paar minuten lang afslaan, maar daarvoor heb ik een nieuw topic geopend.
Update: andere oorzaak van te hoog verbruik: luchtmassameter schijnt steeds te haperen. Kost ook extra benzine. Zal eens bijhouden of 't nu beter is.
Update2: en 't steeds af slaan is nu ook verholpen! (was de luchtm.meter)
Het verbruik is gedaald na 't vervangen van de benzinepomp.
Het nogal slecht lopen is beter geworden na 't bezoek aan een andere dealer. (Lag aan bekabeling onderaan de motor, vertelde men mij.)
Is nog zeker niet helemaal over; om de ±10 minuten wil ie een paar minuten lang afslaan, maar daarvoor heb ik een nieuw topic geopend.
Update: andere oorzaak van te hoog verbruik: luchtmassameter schijnt steeds te haperen. Kost ook extra benzine. Zal eens bijhouden of 't nu beter is.
Update2: en 't steeds af slaan is nu ook verholpen! (was de luchtm.meter)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 21 Reacties
- 3526 Weergaves
-
Laatste bericht door Yosemite
-
- 0 Reacties
- 351 Weergaves
-
Laatste bericht door peterpricken
-
- 3 Reacties
- 153 Weergaves
-
Laatste bericht door aarthodo
-
- 1 Reacties
- 632 Weergaves
-
Laatste bericht door groen_duiven
-
- 21 Reacties
- 705 Weergaves
-
Laatste bericht door Fendy
-
- 3 Reacties
- 505 Weergaves
-
Laatste bericht door Austral200user