M'n Fuego 2.2i '85 slaat steeds af

Ik vermoedde dat de CO-waarde te laag was ingesteld na een APK. Die staat nu op 4,4 ipv 1,2, maar dat helpt dus niet (voldoende); toerental is wel hoger (op momenten dat ie niet af wil slaan).
Vandaag wou ie helemaal niet meer: de verdelerkap bleek geheel los te zitten (schroeven waren er 'gewoon' uit...). De ANWB heeft 'm met één schroef weer vastgezet (ipv 2), maar hij zit wel goed vast volgens die beste man.
Dit probleem lijkt er verder geheel los van te staan, want de storing is er nog terwijl de kap weer vast zit (met die ene schroef).
Extra gegevens (sommige zaken kunnen misschien een hint geven):
-ik rijdt er sinds 31 mei mee. Hij is vlak daarvoor gekeurd die dag.
-nieuwe koppakking en koppelplaat en distributiedinges.
-km-stand: 160000km.
-98 getankt
-verbruik lijkt momenteel zeer extreem hoog te zijn

-motor loopt niet heet (althans niet volgens de temp.meter op dashboard), radiatorventilator slaat ook wel aan als je 'm een paar minuten stationair laat lopen. Goed warm loopt ie wel, je kunt de motor niet ff beetpakken na een rit.
Ik ben niet zo'n doe 't zelver.. Maar heeft iemand een idee wat 't kan zijn? (De Renault-dealer alhier zowel als de vorige eigenaar (=verkoper) heeft geen tijd in de nabije toekomst).
Bougiekabels of bougies misschien? Of de automatische elektronische afstelling van de inspuiting werkt niet meer goed? Of...?
Als reply op de antwoorden:
Edit: @Eelco: Dat ga ik staks 's even testen

Edit2: Aan de computer.. Hmm dus toch een afspraak maken met de Renault dealer... (alleen kan nog ff duren dat ze hier tijd hebben)