Beste leden,
Zoals jullie zien ben ik nieuw op deze forum, de reden hiervoor is dat ik een andere auto wil kopen en zat te denken aan een Renault Megane.
Nu is er een garage, die een Renault Megane Stationcar van december 2004 aanbiedt.
Het gaat om een 1.9 DCi 88KW 120PK met 6 versnellingen en bijna 220 dkm op teller.
Het ziet er naar uit dat de motor perfect is, en schakeld ook prima. Alleen de hydraulische druklager lekt. Deze zou hij gaan vervangen. Maar nu is mijn vraag, waar zou ik allemaal op kunnen letten bij aanschaf van een megane met deze km stand, (220dkm) ? En hoe te controleren of het probleem dus verholpen is? (de hydraulische druklager)
Alvast bedankt voor de aandacht en het meeschrijven,
Met vriendelijke groet,
Rafael
Waar op te letten bij aankoop van Megane 2004
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 12 sep 2018 12:21
- Actief als: particulier
Waar op te letten bij aankoop van Megane 2004
Megane 1.9 RS DCI 88KW Grand Tour
2004
220.000 KM
2004
220.000 KM
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 10 mei 2025 13:49
Re: Waar op te letten bij aankoop van Megane 2004
Hoi Rafael,
Kijk eerst eens wat de algemene indruk van de auto is, parkeerdeukjes, deurranden niet beschadigd.
Dat zegt al iets over hoe de vorige eigenaar er mee omgegaan is.
Ga er eerst eens mee rijden, let dan op bijgeluiden ed, rij ook over een klinkerweg.
Van de schroefveren wil nog wel eens een stukje afbreken en dat hoor je dan wel.
As het druklager toch vervangen wordt zou ik erbij bedingen dat ook gelijk de complete koppeling vernieuw wordt.
Dat geld ook voor de distributieriem, Vraag na wanneer de distributieriem vervangen is, zal wel bijna aan de beurt zijn.
Dan ook completeert incl waterpomp vernieuwen.
Dat alles bij elkaar loopt al aardig op. Let er op of beide sleutelkaarten werken.
Electr ramen controleren. Kijk / hoor of de deurdrangers niet knakken.
Als je besluit de auto te kopen zou ik in ieder geval ook de versnellingsbak-olie verversen, zullen ze wel zeggen dat het niet hoeft maar daar moet je maling aan hebben.
Je moet natuurlijk altijd geluk met en auto hebben,
Suc6
Martin
Kijk eerst eens wat de algemene indruk van de auto is, parkeerdeukjes, deurranden niet beschadigd.
Dat zegt al iets over hoe de vorige eigenaar er mee omgegaan is.
Ga er eerst eens mee rijden, let dan op bijgeluiden ed, rij ook over een klinkerweg.
Van de schroefveren wil nog wel eens een stukje afbreken en dat hoor je dan wel.
As het druklager toch vervangen wordt zou ik erbij bedingen dat ook gelijk de complete koppeling vernieuw wordt.
Dat geld ook voor de distributieriem, Vraag na wanneer de distributieriem vervangen is, zal wel bijna aan de beurt zijn.
Dan ook completeert incl waterpomp vernieuwen.
Dat alles bij elkaar loopt al aardig op. Let er op of beide sleutelkaarten werken.
Electr ramen controleren. Kijk / hoor of de deurdrangers niet knakken.
Als je besluit de auto te kopen zou ik in ieder geval ook de versnellingsbak-olie verversen, zullen ze wel zeggen dat het niet hoeft maar daar moet je maling aan hebben.
Je moet natuurlijk altijd geluk met en auto hebben,
Suc6
Martin
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen