Ik lees al een tijdje mee hier maar ik dacht laat ik me eens aanmelden. Sinds een maandje ben ik namelijk in het bezit van een Renault Fuego GTX automatic uit 1982.(de HX-45-RK) Misschien kent iemand hem wel?
Even voorstellen: Mijn naam is Wout, ben 30 en woon in N-Limburg. Ik wilde altijd al een hobby-auto hebben en dan het liefst uit de jaren 80, luxe en Frans. Nou dat is nu dan gelukt!

Ik heb de auto gekocht in 's-Hertogenbosch in het donker en na een proefrit van een paar honderd meter. Een gokje moet kunnen toch?

Een eerste wasbeurt en turtlewax beurtje deed de auto erg veel goeds! Ik niet wachten om echt goed aan de slag te gaan.

Het doel is de auto in ere herstellen en op de weg houden. De auto heeft als eens wat aandacht gehad. Zo zijn er wat las en plamuurreparaties terug te vinden aan o.a. wielkasten en spatborden. Ook is de kleur niet meer origineel en een tint anders dan wat het ooit was. (wel een mooie kleur vind ik)
Wat moet er zoal gebeuren:
Korte termijn:
- Radio inbouwen (klaar)
- Reservewiel vinden (Klaar, gejat van mijn Cliotje die gesloopt gaat worden)
- Ruitenwissers repareren (Mee bezig, mechaniek loopt een beetje aan)
- Ruitensproeierreservoir vervangen, is lek. (misschien tijdelijk die van de Clio inbouwen)
- Automatische choke doet het niet. Koude start moet gas bij.
- Tankdop past voor geen meter, is vast niet origineel.
Optisch:
- Spatbord rechtsvoor is slecht (vervangend exemplaar meegeleverd maar verkeerde kleur)
- Rechterportier moet vervangen worden (roest)
- Voorbumper, koplamp recht monteren. Is allemaal een beetje scheef. De auto heeft ooit een tik gehad.
- Interieur goed schoonmaken, is zeer vies en uitgeleefd.
Ik zal hier proberen het e.e.a. bij te houden. Goede ideeen, tips, enz zijn zeer welkom!