uit de oude doos

Voor alle overige Renault 25 zaken
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
erwin pronk
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 58
Lid geworden op: 04 jan 2008 05:22
Actief als: particulier
Locatie: julianadorp

uit de oude doos

Bericht door erwin pronk »

Na 6 maanden in Verona (Italië) te hebben gewerkt (in 1993/1994) voor de luchtmacht, wilde ik toch weer graag naar huis. Zo graag dat de snelheidslimiet van 130Kmh voor mij niet genoeg was. Helaas zag ik de flitser net iets te laat om voldoende af te remmen, en was deze foto het resultaat. Misschien niet goed zichtbaar, maar de gemeten snelheid bedroeg 143Kmh. De hele rit (1200Km) nam dan ook niet meer dan 10 uur, en één keer tanken in beslag. Niet gek toch voor een dieseltje?
R 25 TurboD Antraciet, achterzijde verhoogd, speciale Fittipaldi LM velgen (195/60 R15), en een paar honderd watt aan luidsprekers in de hoedenplank. In '96 met 3,2 ton op de teller, naar de sloop gegaan, na drie(!) keer de cilinderkop kapot te hebben gereden.
R 25 Turbo D overtreding.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 16026
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: uit de oude doos

Bericht door mechanic »

In die tijd was 143 per uur wellicht iets anders dan vandaag de dag.
Jammer dat je veel pech had met deze auto, zijn toch best behoorlijk degelijke motoren :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: uit de oude doos

Bericht door WillemS »

Nee hoor, zelf wel eens met m'n '86-er 25TX zonder kat. 220km op de teller gehaald, op de weg van Haarlem naar de velsertunnel 's-morgens vroeg om half zes. flauwe bochten worden dan opeens heel scherp.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
erwin pronk
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 58
Lid geworden op: 04 jan 2008 05:22
Actief als: particulier
Locatie: julianadorp

Re: uit de oude doos

Bericht door erwin pronk »

De maximum snelheid die was opgegeven voor de diesel was 165, maar op een van m'n ritjes van/naar Leeuwarden brak de uitlaat af precies onder de turbo. Toen haalde hij ook de 200! Overigens met een oorverdovend kabaal!

Tja, of het aan mijn motortje lag of aan het type weet ik niet, de ongeblazen versie die ik in mij 20 heb zitten is voor 98% het zelfde, en daar heb ik bij beide auto's die ik heb/heb gehad, bij lange na niet zoveel problemen. De 1.9d in de 19 en Megane die ik heb gehad, en die voor zover ik weet een vervolg was op de 2068cc draaide ook moeiteloos 4Ton. Maar eerlijk is eerlijk, als ik de kans kreeg weer een knappe 25TurboD te kopen, dan zou ik er niet lang over nadenken, wat een héérlijke auto was dat!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Jos
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 136
Lid geworden op: 16 okt 2005 11:03
Actief als: particulier
Locatie: Haalderen

Re: uit de oude doos

Bericht door Jos »

De km tellers van de 25 zijn vaak zéér optimistisch. Een oude GTX van mij rijdt 135 op de teller en volgens de navigatie amper 120. Ik ken het ook van andere 25's, ik denk dat 220 op de teller in werkelijkheid ruim onder de 200 (195 is officieel de top voor een 1995 cc zonder kat) zal zijn en dat is voor zo'n auto al erg hard. Bij de fase 1's kwamen alleen de turbo en de V6 handgeschakeld (201 km/h) boven de 200 uit. Bij de fase 2 kwam daar de 2.0 met 12 kleppen nog bij

Jos
Rariteitenkabinet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht