Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Mijn espace is voorzien van zo'n glazen schuif dak. Nu is het zo dat wanneer ik het dak stapsgewijs open , het glazen dak schoksgewijs opengaat. Mij lijkt dat niet een normale gang van zaken. Ook wanneer ik het dak sluit, schokt het geheel.
Mijn garagist heeft het een en ander schoongemaakt, doch het helpt niet. Ik denk dat de geleiders bij warm weer uitzetten en wat vaster komt te zitten in de rails. Ik heb nog garantie
Wanneer het regent en ik open het dak loopt het geheel heel soepel. Wie weet wat er aan de hand is en wie heeft een advies?
Ik heb geen idee....ga er toch vanuit dat zij deskundig zijn en na schoonmaken alles invetten. Moet ook nog een speciaal soort vet zijn......mag geen vuil opnemen..
heb precies hetzelfde probleem. met open en dicht gaan. er is zelfs het e.e.a. aan vervangen om dit op te lossen (vorige eigenaar). Blijkbaar was dat niet de oplossing. Wilde zelf ook al wat invetten, mag je om in eerste instantie gewoon wat te smeren ook wd40 gebruiken of is dat niet aan te bevelen? en evt daarna een iets dikker vette smering?
ik heb geen idee welk type vet of olie gebruikt wordt. Waarschijnlijk iets op siliconenbasis. Ik zou geen "gewoon" vet/olie gebruiken, want dat trek vuil aan en de geleiders in de rails luisteren heel nauw samen. De geringste opeenhoping van een ongerechtigheid veroorzaakt problemen.
Mijn geleiders zijn schoon...en wat de veroorzaker is van mijn probleem heb ik nog niet helder.
Renault heeft hier speciaal vet voor wat je kunt bestellen. Een soort is verkrijgbaar als je een setje geleiders besteld en moet met een kwastje worden aangebracht.
De andere is een originele spuitbus " blonde grease" met een logo van een ketting erop. Dit is dik wit vet wat ook origineel op de geleiders zit. Hiermee alle scharnieren en geleiders goed invetten en je probleem zal ogelost of bijna geheel opgelost zijn.
Wij hebben dat in het begin ook gehad. Wat bij ons werkte was de knop induwen en gelijktijdig de knop helemaal naar links draaien. Een andere optie is om de min-pool even los te halen van de accu. Het systeem reset zichzelf dan weer (als het een elektrisch probleem is). Je moet daarna wel even de radio-code invoeren.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut