Aankoop Fuego

Algemene zaken voor de Fuego
Plaats reactie

Topic author
RenSport
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Actief als: particulier

Aankoop Fuego

Bericht door RenSport »

Hallo Beste Mensen,

Ik heb een aantal maanden geleden mijn rijbewijs gehaalt 8) !! Maarja, De Espace van mijn ouders is niet altijd beschikbaar, en daarom wil ik graag een eigen auto kopen.

Ik ben zelf ook gigantisch gek op Mooie ouderwetse Franse modellen. Daarom is het ook zeer moeilijk om te kiezen tussen bepaalde modellen. Toch lijkt mij gezien het toch enigszins sportieve uiterlijk een Renault Fuego wel wat.

Maar ik heb zelf totaal geen ervaring met deze auto. Ik ken ook niemand die ooit zo'n auto heeft gehad. Daarom zou ik graag een paar vragen willen stellen over de auto in zijn algemeen.

Allereerst zou ik graag willen weten waar je op zou moeten letten bij de aankoop van een fuego. Wat zijn dus typische zwakke punten van de auto? Zijn de onderdelen van deze auto over het algemeen nog verkrijgbaar?, of zijn er modellen die je niet moet hebben vanwege een schaarste aan onderdelen? Ik ben van plan met de auto dagelijks zo'n 60 kilometer te gaan rijden, dus ook met de betrouwbaarheid moet het wel snor zitten.

Voor welke prijs zo je mogen verwachten dat de auto in een normale rijdbare staat is, die nog een jaartje of 2 door de APK komt? (geen dure gerestaureerde auto dus!) Ik ben maar een studentje die zo zijn budget heeft :(

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen!

Groeten
Rensport

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

KOPPES
lid
lid
Laatste bezoek: 21 jun 2024 15:14
Actief als: particulier

Aankoop Fuego

Bericht door KOPPES »

Hoi Rensport,

Leuk als er weer een nieuwe Fuego eigenaar in Nederland bij zo komen.

Waar je vooral op moet letten is natuurlijk roest bij een gemiddeld 20 tot 25 jaar oude Franse auto.
De zwakke punten die direct in het zicht te controleren zijn, zijn de kokerbalken (vooral links), de wielloop van de achterste spatborden, voorspatborden waar ze aansluiten op de kokerbalk, onderzijde deuren, lijst om voorruit en de parven.
Wat niet direct in het zicht te controleren is, zijn de 2 voorste krikpunten, de binnenschermen voor ter hoogte van het knipperlicht en de A-stijl (deze laatste is wel moeilijk te controleren omdat het spatbord ervoor zit). Verder zie je ook vaak roest bij het onderste bevestigingspunt van de gordels achter op de wielkuip.
Uiteindelijk is het natuurlijk verstandig om iemand mee te nemen, omdat er nog wel meer zwakke plekjes te vinden zijn.

Voor wat de onderdelen vooziening betreft:
Mijn ervaring is dat er op technisch gebied veel nieuw te verkrijgen is bij de Renault-dealer. Die moet dan wel een beetje zin hebben om e.e.a. op te zoeken. Niet iedere dealer is hiermee actief, leert mijn ervaring.
Verder is er ook veel te verkrijgen via Fuego-liefhebbers. Ook wat betreft niet technische componenten, zoals plaatwerk, interieurdelen, verlichting, etc. Zowel nieuw als zeer goed gebruikt. Vraag o.a. maar eens naar Jan Lijnema die deze site beheert.

Voor wat betreft de keuze van een bepaalde uitvoering van een Fuego, hoef je geen rekening te houden met de schaarste van bepaalde onderdelen. Voor zowel de eenvoudigste 1.4 TL als de duurste 2.0GTX of Turbo zijn volop onderdelen te verkrijgen. Niet technische onderdelen zijn tussen de verschillende uitvoeringen uitwisselbaar. Voor dagelijks gebruik zou ik voor een GTS of TX/GTX gaan. Een GTL zou ook kunnen, maar dan moet je er wel een vinden met 1647cc motor. Die heeft weer standaard een 5-bak en wat meer vermogen.
Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening.

De prijzen? Tsja, dat loopt nogal uiteen als je zo af en toe eens op marktplaats of een andere site kijk.
Ik denk dat je voor een 1.000,= tot 1.250,= euro een goed rijdende en in redelijke staat verkerende Fuego kunt aanschaffen. Een Turbo-uitvoering ligt wel iets hoger.

Hopende je hiermee een eindje op weg geholpen te hebben.

Groet
Geert-Jan
GTX 2-Litres

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Benoit Reiters
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Bericht door Benoit Reiters »

Hallo Rensport,

Ik heb een aantal maanden geleden een Fuego GTS gekocht voor 1250 Euro. Hij heeft 180.000 km gelopen en loopt goed. Mijn Fuego is uit 1982 en vertoond eigenlijk maar een drietal roestplekken die ik binnenkort ga aanpakken.
Verder is er niets mis mee, buiten dat ik bezig ben mijn electrische ramen te maken...

Groet Benoit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen