Hulp gezocht omgeving 's-Hertogenbosch, uitlezen etc

Voor wanneer je wat hulp kan gebruiken of wilt aanbieden.
Forumregels
Let op, geen commerciele aanbiedingen hier, die zullen zonder bericht worden verwijderd.
Ontvangt u commerciële reactie's en niet van een sponsor, laat het ons dan weten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Allissey
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 mei 2013 18:53
Actief als: particulier

Hulp gezocht omgeving 's-Hertogenbosch, uitlezen etc

Bericht door Allissey »

Sinds afgelopen vrijdag ben ik trotse bezitter van een Ph2 Laguna grandtour uit 8/2003. Nu zijn er wat aandachtspuntjes waar ik graag naar wil laten kijken. De electrische ruit van de bijzitter gaat niet naar beneden, de bandenspanningsindicator van het linker achter wiel functioneert niet (wiel wordt niet herkend), af en toe licht het SERV en airbag lampje op. Hopelijk kleinigheidjes die goed te verhelpen zijn.

Maar ik veronderstel dat hier wel een kenner naar moet kijken. Weet iemand op dit forum een monteur/garage die met verstand van zaken zo'n Laguna in onderhoud kan nemen. Mijn vaste beun is niet gecharmeerd van mijn keuze voor een franse auto...

Ik kan natuurlijk naar de merkgarage hier in de buurt maar ik ben bang dat zij de hoofdprijs gaan vragen.

Alvast bedankt voor de reacties,
Raymond uit 's-Hertogenbosch

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rickert
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 apr 2013 16:37
Actief als: professional

Re: Hulp gezocht omgeving 's-Hertogenbosch, uitlezen etc

Bericht door Rickert »

Voor de ruit zal wel het motortje kapot zijn, gebeurt vaker bij alle auto's

Airbag lampje knipperen, dat wel wel onder de 1 van de voorstoelen zijn.. even kijken of er niks ligt dat het kabeltje doet bewegen. Oplossing is de stekker ertussen uit knippen en de draden solderen.

Voor je banden sensor zal waarschijnlijk ingeleerd moeten worden.. dan moet alleen de band eraf om de code van de sensor op te schrijven.

Helaas kan ik je niet helpen met het onderhoud en uitlezen maar, er zijn zat mensen die wel wat kunnen doen in jouw omgeving!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Allissey
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 mei 2013 18:53
Actief als: particulier

Hulp gezocht omgeving 's-Hertogenbosch, uitlezen etc

Bericht door Allissey »

@Rickert, bedankt. Uitlezen is idd al gebeurd, vlakbij door een bijzonder aardige kenner/liefhebber. Volgens hem is het de schakelaar bestuurderszijde, die krijg ik deze week binnen. Verder blijkt mijn Laguna zowat alle bekende Laguna/Renault kwaaltjes te hebben, maar alle tamelijk onschuldig (so far, so good). Leuk om een beetje mee te hobbyen.
Dat van dat stekkertje van de airbag ga ik nakijken. Het ding floept volstrekt willekeurig aan en uit. Ik heb de wielsensoren uit laten schakelen... mooie maar wel overbodige luxe. En als ik straks winterbanden zonder sensoren heb, heb ik er toch niks aan.

Enige wens is nog een goede oplossing voor de iPhone op de Cabasse Tuner List, maar daar wordt elders op dit forum al genoeg over gezegd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Rickert
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 apr 2013 16:37
Actief als: professional

Re: Hulp gezocht omgeving 's-Hertogenbosch, uitlezen etc

Bericht door Rickert »

Goed om te horen!

Op me werk schakelen wij ook op zijn tijd de wiel sensoren uit. Ik vindt het wel een leuke luxe ZOLANG het werkt :p

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht