Trafic houd in, sproeier verruimen?
-
Topic author
Trafic houd in, sproeier verruimen?
Mijn trafic 2ltr benz 1988 houd soms iets in bij 80 kmh. Dit gebeurd niet constant maar komt wel steeds terug .
De choke iets uittrekken en het is voorbij.
Vandaag de carburateur uit elkaar gehad en schoon gemaakt en doorgeblazen maar er zat geen vuil in.
Het heeft niet geholpen.
Volgens de renault garage zijn deze motoren teveel geknepen en moet je de hoofdsproeier iets verruimen.
Wie heeft hier ervaring mee.
Gaat mijn verbruik van 1 op 6,5 dan nog meer omhoog?
Wie weet antwoord
Fred
De choke iets uittrekken en het is voorbij.
Vandaag de carburateur uit elkaar gehad en schoon gemaakt en doorgeblazen maar er zat geen vuil in.
Het heeft niet geholpen.
Volgens de renault garage zijn deze motoren teveel geknepen en moet je de hoofdsproeier iets verruimen.
Wie heeft hier ervaring mee.
Gaat mijn verbruik van 1 op 6,5 dan nog meer omhoog?
Wie weet antwoord
Fred
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 01 jun 2025 14:03
- Actief als: particulier
Re: Trafic houd in, sproeier verruimen?
Hoe groter de sproeier, hoe meer brandstof en dus automatisch iets meer verbruik.
Vroeger met brommers ook eindeloos proberen.
Neem een paar maatjes ruimer om te proberen.
Vroeger met brommers ook eindeloos proberen.
Neem een paar maatjes ruimer om te proberen.
Hide post links |
-
Topic author
Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en de hoofdsproeier er uitgehaald.
Bij de renault garage in de buurt waar ze nog over echte monteurs beschikken die ook nog kennis van oudere renaults hebben en daar ook nog alle tijd voor nemen de sproeier iets laten ruimen.
Resultaat : een auto die je niet weer kent . Houd niet meer in , trekt gewoon door ook heuvel op dus kortom super.
Nu nog even het verbruik afwachten . De ruiming was maar miniem dus ik hoop dat het verbruik niet veel hoger word.
Wie weet word het wel minder nu je niet zo veel met het gaspedaal hoeft te spelen.
Bij de renault garage in de buurt waar ze nog over echte monteurs beschikken die ook nog kennis van oudere renaults hebben en daar ook nog alle tijd voor nemen de sproeier iets laten ruimen.
Resultaat : een auto die je niet weer kent . Houd niet meer in , trekt gewoon door ook heuvel op dus kortom super.
Nu nog even het verbruik afwachten . De ruiming was maar miniem dus ik hoop dat het verbruik niet veel hoger word.
Wie weet word het wel minder nu je niet zo veel met het gaspedaal hoeft te spelen.
Hide post links |
-
Topic author
Proefritje gemaakt van 70 km.
Brandstof verbruik niet meer geworden, Kan gaspedaal gewoon stil houden en hoef niet steeds te reageren bij tegenwind of stijging van het weggedeelte.
Een ander belangrijk punt is dat de motor temp is gedaald. De elec fan is geen enkele keer ingeschakeld bij een verkeerslicht of bij een stop. Dat was ik wel anders gewend.
Kortom ik ben tevreden.
Brandstof verbruik niet meer geworden, Kan gaspedaal gewoon stil houden en hoef niet steeds te reageren bij tegenwind of stijging van het weggedeelte.
Een ander belangrijk punt is dat de motor temp is gedaald. De elec fan is geen enkele keer ingeschakeld bij een verkeerslicht of bij een stop. Dat was ik wel anders gewend.
Kortom ik ben tevreden.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in