Kom je daar netjes met 180 aanzetten, heb je zo'n trage die met 130 naar de linkerbaan gaat....

Maar zonder gekheid, er zijn wel degelijk minimumsnelheden (i.t.t. de reacties bij betreffende artikel), en ik ben van mening dat mensen die zich zo door het verkeer voortbewegen, anderen nogal 'uitnodigen/dwingen/aanzetten' tot rare fratsen om er voorbij te komen, soms met minder fraaie gevolgen.

Hier in het grensgebied zie ik bijvoorbeeld veel Belgische auto's met een GPS snelheid van net boven de 60Km/h (op teller vast net onder de 70Km/h) rijden over wegen waar 80Km/h toegelaten is. Vaak is dat onwetendheid, in België mag je in principe 90Km/h, tenzij er borden staan met andere snelheid (70Km/h), en laten die er nu steevast altijd staan

Dus dat zal in NL ook wel zo zijn. Heb je er een paar achter elkaar, kun je je serieus gaan zitten opvreten aan het slakkengangetje, en uiteindelijk grijp je elke kans aan om er maar voorbij te komen. Tsja, heb je weer zo'n Hollander/dikke nek, zie je ze dan denken.
Anderzijds, in België ben je pas de sjaak met 6Km/h te snel, dus tot 76Km/h hebben ze niets te vrezen, en in NL zouden ze dan tot 86Km/h kunnen gaan, als je die gedachtegang doortrekt . (Echter in NL mag je een onvrijwillge bijdrage doen aan het loon van de beleidsmakers (welke planeet komen die, trouwens) als je net iets boven de 83Km/h rijdt.)
bron : http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/arti ... jden.dhtmlEen Brusselaar heeft een boete van 150 euro in de bus gekregen voor overdreven snelheid. Toen hij de details in het document begon te lezen, kon hij zijn ogen echter niet geloven, zo vertelt hij in Het Nieuwsblad. Hij reed namelijk 41 km/u op een plaats waar je tot 90 km/u mag rijden.
De 43-jarige Frank van Cauwenbergh nam meteen een advocaat in de arm. Die kon zijn lach niet bedwingen toen hij het verhaal hoorde. "Ik ben al gestopt met de fouten van de politie te tellen, maar deze is toch de mooiste van allemaal", aldus advocaat Redko. "Het is de parel van de eeuw."
Van Cauwenbergh zelf wist niet meteen wat hij nu moet doen: negeren of betalen? Geen van beide, zo blijkt. Volgens zijn advocaat mag hij de boete zeker niet wegwerpen. "Dan bestaat de kans dat hij voor de politierechter moet verschijnen." De gedupeerde man werd aangeraden om een formulier in te vullen waarmee hij de feiten kan ontkennen.