Tikkend relais in zekeringkastje

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, verlichting, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
BramvT
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 384
Lid geworden op: 08 mei 2010 12:14
Actief als: particulier
Locatie: Haarlem

Tikkend relais in zekeringkastje

Bericht door BramvT »

Model/uitvoering : Kangoo 1.9dti
Bouwjaar : 2000
Brandstof : diesel

Sinds een paar dagen (zonder dat er verder iets aan de elektronica of verlichting is gewijzigd) zit het clignoteurrelais in het zekeringkastje continue te tikken, terwijl de RAW hendel gewoon neutraal staat !

De RAW doet het wel verder goed, alarmlichten ook, alle lampjes branden even fel...op het dash geen meldingen of zo, dus heb ik van de week bij een Kangoo 55D op de sloop een relais gehaald en die erin gezet....die ging dus ook zitten tikken.

Dezelfde dag maar een nieuwe besteld (is van Hella met ook 4 klemvoetjes), aangezien de originele bij Renault maar liefst 56 euro kost en deze 24 euro.

Maar ook die tikt er lustig op los....nu is dus mijn vraag : wat is dit voor een storing...en ik heb het gevoel dat de 2 andere relais die er naast zitten ook zachtjes zitten te tikken, maar dat weet ik niet zeker.
Kangoo 1.2 - 16V bj 2004
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, sinds 2010 Kangoo DCI-82 pk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Scenic2000
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 766
Lid geworden op: 02 apr 2013 22:14
Actief als: professional
Locatie: Oost Vlaanderen

Re: Tikkend relais in zekeringkastje

Bericht door Scenic2000 »

Hallo , misschien de schakelaar op het dashbord van de vier pinklichten ?
Deze zijn ook verbonden met de relais . Of de hendel zelf intern ,koppel deze eens af en luister.
Mvg Kurt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
BramvT
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 384
Lid geworden op: 08 mei 2010 12:14
Actief als: particulier
Locatie: Haarlem

Re: Tikkend relais in zekeringkastje

Bericht door BramvT »

door Scenic2000 » Do Mei 16, 2013 8:21 pm

Hallo , misschien de schakelaar op het dashbord van de vier pinklichten ?
Deze zijn ook verbonden met de relais . Of de hendel zelf intern ,koppel deze eens af en luister.
Mvg Kurt
Dat is een goede tip van je, de alarmschakelaar eens loskoppelen....dat ga ik morgen even doen :thumb:

Die RAW hendel *even* afkoppelen is me een te grote klus, dat laat ik dan wel bij de garage doen....stom trouwens dat ik niet eerder heb bedacht om die alarmschakelaar eruit te trekken :fp:

Ik kom hier nog op terug. :wink:
Kangoo 1.2 - 16V bj 2004
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, sinds 2010 Kangoo DCI-82 pk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
BramvT
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 384
Lid geworden op: 08 mei 2010 12:14
Actief als: particulier
Locatie: Haarlem

Re: Tikkend relais in zekeringkastje

Bericht door BramvT »

Ik trok vanmorgen de alarmschakelaar uit het dashbord, maar toen deed de RAW het niet meer (het tikken was wel afgelopen).....dus de RAW kan niet werken zonder die alarmschakelaar ?

Zal eens kijken of ik een andere schakelaar op de kop kan tikken, of dat het euvel is.
Kangoo 1.2 - 16V bj 2004
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, sinds 2010 Kangoo DCI-82 pk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
BramvT
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 384
Lid geworden op: 08 mei 2010 12:14
Actief als: particulier
Locatie: Haarlem

Re: Tikkend relais in zekeringkastje

Bericht door BramvT »

Ter afsluiting van deze draad meld ik even dat het de RAW hendel was, voor 2 tientjes een 2e hands gescoord en de kwaal is over :)
Kangoo 1.2 - 16V bj 2004
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, sinds 2010 Kangoo DCI-82 pk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht