Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Geen idee hoe ik hoe een foto moet plaatsen maar wellicht kan ik het uitleggen.
Bovenop het gasklephuis (kangoo 1.6 van 2003) zit een slang (voor lucht) die slang loopt helemaal naar beneden in de wielkast en zit ergens aangesloten met een soort dopje op een ander element.
Dit "dopje" lag bij mij helemaal los, ik heb geprobeerd het vast te drukken, het zit nu weer, maar niet erg vast
Welk onderdeel is dit, hoe heet het en heeft het ook met het toerental te maken?
Als die slang niet goed gemonteerd zit, krijgt de motor "valse lucht" en zal je toerental zeker omhoog gaan. Zit die helemaal los schiet je toerental tot maximum!
Zit deze slang niet goed op je gasklep? Dan zijn zeker een clipje afgebroken. Je kunt wat kit hieraan doen zodat het weer goed blijft zitten.
Dank voor je bericht, het gaat mij echter om de andere kant van deze slang.
Op de gasklep zit hij goed, aan de andere kant onder in de wielkast zit hij ergens op aangesloten, naar niet goed,
Dank voor uw bericht, ik weet niet meer hoe ik het uit moet leggen. De slang vanaf het gasklephuis loopt helemaal onder naar de wielkast, daar zit hij op een of ander moeilijk bereikbaar onderdeel aangesloten.
Ik vermoed dat het een onderdeel is van de anti-luchtverontreiniging. De aansluiting dient goed vast te zitten.
Wellicht kan je met een "tie-rap" de boel vastzetten. Gaat het lekken dan krijg je idd valse lucht.
mvg WillemS
Ja zit met een dop vast waarop de slang vanaf het gasklephuis is aangesloten, ook zijn op deze dop 2 elektra draden aangesloten. Ik zal denk ik het onderdeel gaan vervangen. als ik er makkelijk bij kan
Ik ben bij Renault geweest, heb het onderdeel besteld. Het gaat nog wel eens verstopt zitten zeggen ze daar.
Ik heb geen idee maar het zou best kunnen.
De auto zou dan wat inhouden (dat klopt wel) en het schijnt ook stevig van invloed te zijn op het toerental.
Maar goed ik ben geen monteur, dus ik weet het niet.
Dank voor de reacties, ik zal laten weten als het is verholpen.
Misschien wel, maar ik denk zoals ik het zie dat er wat is afgebroken. Het dopje zit zo los en is niet vast te krijgen.
Mijn vrouw gaat met deze auto op vakantie en ik wil geen enkel risico lopen dat het mis gaat.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
In de MyRenault app op de iPhone zie je sinds kort de Status van de auto normaal zag ik daar alleen in dat de bandenspanning voor alle banden OK was.
Nu zie ik echter ook 1 Gebeurtenis gedetecteerd en wel dat de Passagiersairbag gedeactiveerd is.
Ik...
goedemiddag, graag wil ik een bericht plaatsen en advies ontvangen van ervaren professionals om vervolgens mijn ZOE ZE 40 oplaadprobleem en vreemde geluiden te verhelpen.
bij voorbaat dank Hans Janssen
Mijn vraag luid als volgt. Ik heb een Renault Dauphine uit Frankrijk. Nu kreeg ik bij RDW te horen dat er ergens in de auto een ingeslagen chassisnummer (VIN) moet te vinden zijn. Er zit wel een soort ruit in met daar op het...
Om te voorkomen dat iedereen maar gaat laden aan mijn stopcontact buiten heb ik er een schakeling tussen gezet die meet hoeveel de Captur gebruikt tijdens het laden, zo'n 22000W.
Als ik de auto laad, en hij is vol, dan komt er een pop-up van de...
Op de medianav van onze Clio 4 kan ik usb beluisteren en de liedjes random laten afspelen via shuffle.
Enkel blijft hij dan liedjes uit één map afspelen.
Op mijn usb staan alle liedjes gesorteerd in mappen en in mijn vorige auto met mijn vorige...
Sinds vorige week eigenaar van een fraaie Zoe uit 2013, zie voorstelrondje elders op het forum. Het is een fijne auto die er keurig uitziet maar er zijn 3 puntjes die we zijn tegengekomen:
- Achterruitenwisser doet het niet meer (relais...