Er zwerven diverse plaatjes her en der, maar die waren “net-niet” wat ik zocht en hoe mijn ISO-connectors er uit zien. Dus ik heb afgelopen twee dagen flink zitten meten en testen (en wat tips hier van willem), en het resultaat is een perfect werkende zelf ingebouwde carkit en een blije bestuurder
Om kennis te delen, heb ik wat foto’s gemaakt.
Allereerst een foto van de radio. Een gouden tip om je radio netjes uit je auto te halen..... Gebruik vier bamboe sate stokjes en je radio komt heel simpel uit de slede

Dan de bedrading, het spreekt eigenlijk voor zich, alleen waar de mute draad moet komen zit geen draad. Dit is een leeg stukje naar de connector op de print van de radio. Hiervoor heb ik zelf wat zitten prutsen met een kleine connector om dit werkend te krijgen (het is geen schoonheidsprijs, maar het werkt).

Wat er technisch gebeurd als je een telefoongesprek krijgt is dat de mute draad van je carkit een massa signaal zal afgeven, hierdoor gaat de radio in mute mode.
Bij mij komt dan netjes op het display het woord “speech” te staan. Zolang je belt blijft dit staan en de radio/cd blijft netjes stil. Als de verbinding verbroken is (einde gesprek) komt na een 2-3 seconde het volume weer retour en krijg je netjes weer je radio informatie op je display.

Ik heb bovenstaande perfect werkend gekregen met de nokia ck-7w en een nokia E70 telefoon. Dit alles via een bluetooth verbinding.
Uiteraard is alles wat je zelf doet voor eigen rekening, de schrijver is niet verantwoordelijk als eea misgaat.
Suc6