Koelventilator / temp. meter

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
rinia
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 82
Lid geworden op: 01 feb 2009 10:05
Actief als: particulier

Koelventilator / temp. meter

Bericht door rinia »

Beste mensen,
ik heb een Modus type JPOB, 1,6l benzine. Als ik koud wegrij staat de temp. meter op nul. Vrij snel geeft de meter meer aan
tot de helft van de blokjes oranje zijn. Er verandert daarna helemaal niets meer aan de aanwijzing. Tevens ben ik er achter
gekomen dat de koelventilator niet werkt. Je zou zeggen: warmer kun je het niet krijgen. Heeft iemand dit ook aan de hand gehad? Hebben deze storingen verband met elkaar? Waar zit de zekering voor de koelventilator, in de motorruimte maar welke is het? Bij voorbaat mijn dank Jan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 16030
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Koelventilator / temp. meter

Bericht door mechanic »

Zodra je motortemperatuur op "bedrijfstemperatuur" is, zal de meter hoogstens nog één blokje meer aan kunnen geven. Door het inslaan van de vin en rijwind blijft de motor op ideale temperatuur.
Heb je airco, werkt bij het inschakelen de vin dan wel?
Hoe ben je erachter gekomen dat de vin niet werkt, temperatuur opgelopen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
rinia
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 82
Lid geworden op: 01 feb 2009 10:05
Actief als: particulier

Re: Koelventilator / temp. meter

Bericht door rinia »

Hallo Mechanic, dank voor je reactie. Ik heb mij toch deels vergist. De koelvin doet het wel, goed idee om de airco aan te zetten.( doe ik uit ruim voordat ik mijn bestemming bereikt heb) Ik heb nu een lampje gemaakt, kan ik zien wanneer hij draait. En dat is heel weinig. Bij mijn vorige auto's ging vaak de fan aan als ik in de garage moest manoeuvreren en soms ook wel meer dan een blokje erbij op de tempmeter.Bij deze auto niet, ik vermoed dat de bedrijfstemp nogal wat hoger ligt. Overigens als ik de airco aanzet dan gaat de fan soms met lage toeren soms met hoge toeren draaien. Ik weet dus nog niet waar zijn zekering is maar zolang het kennelijk werkt hoeft dat ook niet. Met groet Jan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht