Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Geen paniek!
Een pack city zonder sensoren achter kan ik mij echt niet voorstellen.
Het probleem is dat "sommigen" MyRenault nog serieus nemen.
Niet doen, dan leef je veel rustiger...
@JanssenB Ben het helemaal met Huite eens. Pack City is mét sensoren dus die krijg je heus wel. MyRenault klopt misschien niet veel van (in ieder geval niet van de voortgangstabs) maar vreemd dat zoiets simpels als parkeersensoren er niet in wordt gezet bij de één en wel bij de ander (bij mij dus). Verklaring kan zijn dat Pack City Camera heb, dus incl. achteruitrijcamera en dat wordt dan misschien apart behandeld.
Zo ook weer opgelost....
Overigens denk ik dat het voor een aantal hier (waaronder ik) de Captur boot "Auto BAY" wordt die op 2-8 vertrekt van Santander naar Zeebrugge, aankomst 5-8.
Renault Scenic 2017 TCe 115, Carrosserie Rouge Carmin en dak Noire Etoile, R-Link2, Packs Easy Park Assist, Technology, Vision Comfort.Besteld 28-12-2016, levering 30-06-2017
Gisteren contact gehad.met.de.dealer. Levering is gewijzigd van 13.augustus in 22 augustus. Lekker.dan.
Twingo I (1995), Clio III (1998), Megane Classic (2001), Megane Grand Tour (2004), Megane Grand Tour Dynamique Business 2007, Megane Estate Dynamique (07-2009), Captur Dynamique Tce 90 (12-09-2013)
Mijn Captur is op 25 juli geproduceerd en de specificatie voor pack city met camera (die ik besteld heb) is opgedeeld in diverse stukken is mij opgevallen, waar de open o staan (van optie) die voeg je bij elkaar en dan kom je op pack city met of zonder camera uit.
Ik ben blij dat ik het reservewiel niet als optie á € 195,- besteld heb, want het zit er standaard bij en dan zou de dealer als deze kwaad wil wel de optieprijs door kunnen berekenen als je niet beter wist.
grrr, levering zou deze week zijn maar het bleef erg stil vanuit de dealer dus even bellen.
gaat nog zeker 2 weken duren.
Op mijn vraag 'waarom dan mailen levering week 31' kreeg ik geen goed antwoord.
whoeii,
vanmorgen vroeg een e-mail van Renault.
Captur is gearriveerd op het distributie terrein van Renault Nederland
Deze keer weet 'my Renault' meer dan mijn dealer of ik heb de verkeerde persoon gesproken.
Gefeliciteerd Gris cassiopee. Belangrijke stap voorwaarts gemaakt zo te zien. Nu hopen dat de levering aan de dealer snel gaat en dat deze binnen een week alles afleverklaar weet te maken!! En dan.... en natuurlijk voor ons
Jij blijft ons plagen? maar als het goed = komt onze Captur, er ook aan ? nog even geduld hebben, ik kan nog steeds niet begrijpen wat de bestel order = was gisteren bij de dealer, daar stond nu ook een TCe 120 EDC Expression mono- tone, dus ook de TCe 120 worden al geleverd.en ikke maar wachten omdat ik zonodig een luxe uitvoering wilde, maar ja dan maar wachten
Groetjes Rob
Captur TCe 120 EDC Dynamique
Motor:TCe 120 EDC Brandstof:B
Uitrustingsniveau Automatis versnellingsbak Besteld op 17/05/2013
Pack Style
wielen in kleur Diamantee Noir
Privacy glass
Pack City Camera
Two-tone Ivoire / Noir Etoilé
Lichtmetalen wielen 17 D N
@JanssenB De Autostar is vannacht om 02.00 uur aangekomen vanuit Santander in Zeebrugge. Gaan ze nu als de sodemieter leegmaken en wie weet wat daar allemaal vanaf komt. We blijven
@Powerboot Goedemorgen, je bent er ook al vroeg bij deze warme ochtend.....
Goede Morgen Stellingen90, ben al een slecht slaper vanwege reuma, maar nu dat Autootje , in het hoofd zit word het nog slechter,maar we blijven gelukkig toch maar vrolijk?
Groetjes Rob
Pack Style
Privacy glass
Pack City Camera
Pack Style
Privacy glass
Pack City Camera
@Stellingen90
Dank je wel en als ik het niet vergeet zal ik zekers wat foto's plaatsen.
@Huite,
Het is allemaal wel verwarrend zo af en toe.
Bij mij bleef op MyRenault de status heel lang staan op 'productie afgerond'.
Op 16 juli kreeg ik een mailtje van mijn dealer dat de levering gepland was in week 31 (deze week)
Op woensdag even een belletje richting de dealer en de levertijd werd 2 weken opgeschoven maar donderdag ochtend
vroeg weer een update van MyRenault dat de Captur reeds in Nederland is.
Van mijn dealer nog niets vernomen maar ik hoop dat het nu niet zo lang meer gaat duren.
In ieder geval is de volgende autoboot AUTO BAY (Santander-Zeebrugge) zojuis aangekomen in Santander.
Misschien dat hier een aantal Captur's op vervoerd gaan worden....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Scenic 2017 TCe 115, Carrosserie Rouge Carmin en dak Noire Etoile, R-Link2, Packs Easy Park Assist, Technology, Vision Comfort.Besteld 28-12-2016, levering 30-06-2017
Hallo, ik heb dit forum inmiddels al geruime tijd gevolgd.
Bijna vanaf het moment dat wij onze Captur, een TCE 120 EDC Dynamique, Noir Etoilé/Ivoire en mét de bekende 2 "Packs", besteld hebben.
Wij zijn op 25 mei bij onze dealer geweest, gewoon eens kijken en wellicht een proefrit maken. Misschien een beetje snel na aanschaf in juni 2012 van een nieuwe Twingo II Dynamique.
Toendertijd, voor dát moment, weloverwogen de keuze voor een nieuwe Twingo gemaakt, maar ja, situaties kunnen veranderen en om aanpassing vragen. Een automaat stond feitelijk al langer op het verlanglijstje....
Na een proefrit met de Captur, een TCe 90, waren we al snel overtuigd, onze verkoper deed de rest.....
Op dat moment gekozen voor een uitvoering welke binnen de dealerorganisatie snel geleverd zou kunnen worden, wellicht eind augustus, begin september. Maar helaas, een verkoper van een aangesloten collega dealer was ons die middag sneller af, weg Captur.
Onze verkoper had goede hoop dat na wat rondbellen onze uitvoering toch nog wel te verkrijgen zou zijn.
Natuurlijk ijdele hoop, geen Renault dealer in het land die er ook maar even aan dacht een door hen bestelde Captur over te doen naar een andere dealer.
Onze dealer was toen erg duidelijk: als de door ons gewenste uitvoering nu nog besteld zou moeten worden zou de levertijd al snel medio oktober worden. Dus wellicht dat we een ander exemplaar wilden dat al ergens bij de dealer in de pijplijn zat?
Natuurlijk niet, nu hebben we onze zinnen op onze uitvoering gezet. Dan maar wachten tot oktober. Wel vervelend voor de dealer ivm de overeengekomen inruilprijs voor de Twingo.
Thuis gekomen en My Renault geactiveerd, onze bestelling is 29 juli bij Renault geregistreerd.
Vanaf dat moment staat onze TCe 120 EDC troosteloos op "bestelling ontvangen en wordt ingepland voor productie".
Afgelopen maandag nog bij de dealer geweest, verwachte levering is, inderdaad, nog steeds 15 oktober.
Een verkoper kon ons melden dat ze tot op heden nog niet één bestelde Captur hebben kunnen afleveren.
Wel wist hij te vertellen dat de fabriek in Spanje niet geheel gesloten zal zijn in de maand augustus.
Er zijn daar 2 lijnen voor Capturs in gebruik en één daarvan zou gedurende 2 weken in augustus toch in productie blijven.
Blijkbaar is de vraag naar Capturs anders helemaal niet meer te behappen.
Heeft iemand ook deze signalen ontvangen?
Voorlopig gaan wij er hier maar vanuit dat het feestje wordt uitgesteld half oktober. Reden? Wellicht toch de TCe 120 EDC uitvoering. Het valt mij in ieder geval ook op dat de nog weinige reviews op het internet uitsluitend worden geplaatst door TCe 90 rijders en een enkele diesel.
Komt er verandering in de situatie laat ik het weten.
Bij mij staat MyRenault al ruim twee maanden op dezelfde status. Orderdatum is 29 mei, en helaas nog geen gewijzigde leverdatum bij dealer, namelijk de week van 8 oktober...
@Samoeroy Toen wij onze Captur bestelden (ook op 25 mei) wilden wij ook liefst een Gris Cassiopee met het zwarte dak. De dealer wist ons toen te vertellen dat de levering dan op zijn vroegst half september zou zijn. Dat vonden we toch echt te lang duren en we hebben toen voor monotone Gris C. gekozen. Als het mee zit wordt die over 2 weken geleverd, als het tegen zit een week later.
Wat de dealer toen vertelde blijkt in werkelijkheid dus nog erger te zijn qua levertijd. Pfff... 4 1/2 maand dat is wel erg veel...
Pack Style
Privacy glass
Pack City Camera
Heerlijk zomerweer Huite.... Ik woon op het driehoekpunt grens Fryslân, Overijssel en Drenthe (dus zuidoost Fr.) en het is hier nu (ca. 16.00 uur) buiten een heerlijke 25-26 gr. met een koel WZW-windje. Prima uit te houden met een koel glaasje Prosecco.
Niet echt on-topic hè....
Even langs de dealer gereden want (zoals bekend) zit er weinig beweging in MyRenault.
Hij staat daar nog steeds in status geproduceerd.
Volgens de dealer is onze Captur verscheept en komt bij hun aan op 20 augustus.
Precies zoals ze enkele weken/maanden geleden hadden aangegeven.
Ongeveer 7 werkdagen voor rijklaar, poetsen, inbouwen en op kenteken zetten.
Maar dan zijn we toch lekker op vakantie, dus de levering op 31 augustus in de ochtend afgesproken.
Ook wij zijn eind juli overstag gegaan om een captur te bestellen. De geplande datum dat ons kadootje aankomt bij de dealer is 14 november...
Onze setting van de Captur heb ik nog niet eerder gezien op het forum
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Captur Dynamique, TCe90, Two tone Bleu Pacifique/ Noir Etoilé.
Pack Style; Lichtmetalen wielen 17" Diamantee Noire
Pack city camera
en nog meer toeters en bellen
Orderdatum 23 juli 2013, ophaaldatum 15 november!!
Welkom Joachim. Nee inderdaad deze kleurstelling hebben we nog niet eerder gehad, meestal zie je Bleu Pacifique met een wit dak. Is het een TCe90 of een TCe120? En welke uitvoering gaat het worden?? We zijn niet een heel klein beetje nieuwsgierig....
Het is een Tce 90, Dynamique met bijna de gehele optielijst (armsteun zwart, Pack Style, Privacy glass). Ook een thuiskomer ipv van zo'n spuitbus. nieuwsgierigheid is altijd goed, zeker met zo'n fraaie auto!
Captur Dynamique, TCe90, Two tone Bleu Pacifique/ Noir Etoilé.
Pack Style; Lichtmetalen wielen 17" Diamantee Noire
Pack city camera
en nog meer toeters en bellen
Orderdatum 23 juli 2013, ophaaldatum 15 november!!
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Zijn er mensen die succesvol een BIC module hebben geretrofit op een 2015 captur?
Heb goedkoop een BIC aangeschaft en zag bij onze duitse buren dat het voor Dacia (bijna hetzelfde toch?) enkel 6 kabels aansluiten is op de OBD2-poort.
Hallo!
Ik heb een Captur II met Easy Link 283C38773R. Dat is dus branch1 . Kan ik updaten naar branch2 , bijvoorbeeld 283C33813R?
Voor een hint, alvast bedankt.
JayTee
In de auto zitten nu NGK SILZKFR8E7S bougies. Maar als ik kijk op winparts.nl dan zouden deze bougies niet geschikt zijn?
Kan ik deze aanhouden als ik er nieuwe in zet of de NGK ILKAR7J7G aanhouden welke door winparts geadviseerd wordt?
En, past dit...