Nu heb ik wat vragen voor het privé laadpunt:
1] Zijn er foto's en informatie beschikbaar van het privelaadpunt dat door het bedrijf, dat Renault aanbeveelt, wordt geleverd en geïnstalleerd?
2] Levert dat bedrijf allen 1 fase (3,7 kW) laadpunten of ook 3 fase (11 kW) laadpunten?
3] Zijn er al mensen die een 3 fase privé laadpunt hebben?
4] Heeft iemand een andere installateur in de hand genomen en wat zijn daar de ervaringen mee?
5] Wie heeft het laadpunt zelf thuis aangelegd? Zo ja waar heb je onderdelen bestelt?
Specifieke vraag mbt tot een 3 fase laadpunt tot 11kW. Onze woning is voorzien van een 3*25A aansluiting en de hoofdschakelaar in de eigen verdeler alsmede de twee 3 fase aardlekmodules zijn 3*40A. Ook ik kan in de meterkast nog een driefase aansluiting plaatsen. Nu vraag ik mij af of je de laadstroom van de ZOE kunt beperken, bijvoorbeeld tot 3*10A? Dit heeft m.i. als voordeel dat je toch sneller kunt laden van 1 fase aansluiting maar ook de alle 3 de fases gelijkmatig belast worden.
Uiteraard zal ik deze vragen a.s. zaterdag aan de speciale EV verkoopster stellen maar ik vrees dat zij op deze vragen geen antwoord kan geven...
O ja zijn er nog andere zaken waarom wij tijdens de proefrit moeten letten of wat wij aan de verkoopster moeten vragen.
Hopelijk zal de Renault ZOE ons net zo goed gaan bevallen als de FIAT Panda 1.2 Emotion die wij nu 9 jaar als tweede auto hebben gereden....