Vragen Privé laadpunt

Plaats reactie

Topic author
RogerS
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 3
Laatste bezoek: 08 jan 2025 21:38
Actief als: particulier

Vragen Privé laadpunt

Bericht door RogerS »

Aanstaande zaterdag gaan wij een proefrit maken in een Renault Zoe. :dance: Als deze bevalt, en Renault kan de Zoe nog voor 1 januari leveren, dan zullen wij ook een gaan kopen. Helaas vinden wij de kleuren wel niet heel erg spannend. Mogelijk dat het de intens wordt in de kleur Brun Ardent.

Nu heb ik wat vragen voor het privé laadpunt:
1] Zijn er foto's en informatie beschikbaar van het privelaadpunt dat door het bedrijf, dat Renault aanbeveelt, wordt geleverd en geïnstalleerd?
2] Levert dat bedrijf allen 1 fase (3,7 kW) laadpunten of ook 3 fase (11 kW) laadpunten?
3] Zijn er al mensen die een 3 fase privé laadpunt hebben?
4] Heeft iemand een andere installateur in de hand genomen en wat zijn daar de ervaringen mee?
5] Wie heeft het laadpunt zelf thuis aangelegd? Zo ja waar heb je onderdelen bestelt?

Specifieke vraag mbt tot een 3 fase laadpunt tot 11kW. Onze woning is voorzien van een 3*25A aansluiting en de hoofdschakelaar in de eigen verdeler alsmede de twee 3 fase aardlekmodules zijn 3*40A. Ook ik kan in de meterkast nog een driefase aansluiting plaatsen. Nu vraag ik mij af of je de laadstroom van de ZOE kunt beperken, bijvoorbeeld tot 3*10A? Dit heeft m.i. als voordeel dat je toch sneller kunt laden van 1 fase aansluiting maar ook de alle 3 de fases gelijkmatig belast worden.

Uiteraard zal ik deze vragen a.s. zaterdag aan de speciale EV verkoopster stellen maar ik vrees dat zij op deze vragen geen antwoord kan geven...

O ja zijn er nog andere zaken waarom wij tijdens de proefrit moeten letten of wat wij aan de verkoopster moeten vragen.

Hopelijk zal de Renault ZOE ons net zo goed gaan bevallen als de FIAT Panda 1.2 Emotion die wij nu 9 jaar als tweede auto hebben gereden....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 27 apr 2025 21:33
Contacteer:

Re: Vragen Privé laadpunt

Bericht door renault15.17 »

Hallo RogerS,

Ik denk zeker dat Zoe goed gaat bevallen, zeker als het als 2e auto is. :thumb: Alhoewel ik denk dat je meer en meer de voorkeur zal gaan geven aan de Zoe. :wink: :D Maar dat terzijde.

Met betrekking tot het oplaadpunt:
Ik heb een mijn "thuistap" ook aan laten leggen door ThePluginCompany en Strukton via Renault. Ik heb gekozen voor de 3,7 kW oplossing, maar zij kunnen ook krachtigere oplaadpunten installeren. Ook hebben ze veel keuze in de vorm / uitvoering van het oplaadpunt. In mijn geval was het puur een kosten vs. oplaadtijd afweging.

Zo ziet het er bij mij uit op de oprit / onder de carport (fotokwaliteit is niet geweldig, excuses daarvoor):
Afbeelding

Met betrekking tot de Zoe en het proefrijden:

Probeer alle wegsoorten uit (stadsverkeer, b-wegen, snelweg) als dat tot de mogelijkheden behoort, maar focus je vooral op de soort wegen die je denkt dadelijk in de praktijk zelf te gaan rijden met de Zoe.
Verder weet ik niet wat je allemaal al hebt uitgezocht en of je de Zoe particulier of zakelijk gaat aanschaffen. Ik heb de Zoe particulier en het lastigste voor mij bleek het stukje verzekering te zijn. Vooral omdat de accu niet je eigendom wordt. Er zijn verzekeringsmaatschappijen die de Zoe helemaal niet willen verzekeren, maar de meeste verzekeren de auto zonder het accupakket. En daarvoor kom je dan toch weer bij Renault (finance) uit.

Veel plezier volgende week zaterdag.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

ericon
lid
lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 10 nov 2017 11:45
Contacteer:

Bericht door ericon »

Waar kom je vandaan?, anders wil ik wel een offerte uitbrengen maken voor het aanbrengen van een laadpunt.
Dit kan in principe elke installateur, het is niet meer dan een extra (kracht) groep naar een laadapparaat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
RogerS
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2

Bericht door RogerS »

@renault.15.17:
Bedankt voor je adviezen. Ik zal zeker eens navragen hoe de verzekering van het accupakket zal verlopen. Al onze verzekeringen hebben wij bij de VVAA ondergebracht en daar zijn wij zeer tevreden over. De auto zal zakelijk gekocht worden vandaar onze eis dat deze nog voor 1 januari geleverd moet worden...
Ik heb op dit moment geen enkel idee wat de prijzen voor zo'n privé oplaadpunt zijn (Materiaal en installatiekosten) en al helemaal niet het prijsverschil tussen een 1 fase en 3 fase lader... Heeft iemand wat prijzen?

@ericon:
Bedankt voor je aanbod, wij wonen in Born Limburg. Mijn initieel bezwaar om dit niet met de voorkeurspartij van Renault te doen (ThePluginCompany/Strukton) is dat deze landelijk werken en ik verwacht niet dezelfde service/flexibiliteit te krijgen als ik dit met een lokale / kleine installateur doe. Ik ben ook nog aan het overwegen om de elektrische installatie, op zijn minst de voeding,zelf aan te leggen. Ik heb zelf HBO Elektrotechniek gestudeerd en ik ben niet bang voor wat "spanning". Ook is met onze huidige E verdeler niet erg lastig om er een 3 fase groep erbij te plaatsen. Er is voldoende ruimte om de huidige Hager verdeler nog een module ernaast te plaatsen voor een 3 fase groep. Voor een 1 fase aansluiting hoef ik de verdeler zelfs niet uit te breiden. Vanuit de meterkast heb ik nog een loze pijp die naar buiten loopt. Waar ik het meeste tegenop kijk is het graafwerk bij de voordeur ±2 meter langs de gevel...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
RogerS
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2

Bericht door RogerS »

Alhoewel ik denk dat je meer en meer de voorkeur zal gaan geven aan de Zoe.
Wij zullen de ZOE zeker intensief gaan gebruiken voor de kortere stukken tot zo´n 30 km enkele reis. Voor de langere ritten, en als wij met de caravan van >1400KG op pad gaan, zal toch echt de Skoda Superb de voorkeur krijgen. http://www.skodaforum.nl/forum/threads/ ... aler.9654/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut