Aanschaf Grand Scenic , Waar op letten ?
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 13 mei 2016 20:20
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Nu ik ongeveer 14 maanden in de Megane heb gereden is het hoge woord er uit .. we gaan weer op zoek naar een auto voor het hele gezin , dus moeten we naar 6 stoelen . Eerder reden we al een renault 19 en daarna een laguna 1 station. toen een Espace IV en die werdt opgevolgd door een Clio II . nu een Megane II en die bevalt zeer goed maar ik wil toch naar de grand scenic. .
Mijn vader heeft deze auto ook in een diesel uitvoering en daarmee zijn we meerdere keren op vakantie geweest. een heerlijke reis auto dus.
Omdat mijn Megane in een hele goede staat is en nog geen 90K op de teller heeft is hij waarschijnlijk nu nog wel wat waard en dus is het qua inruil Nu de tijd om dat te doen .
Wij hebben onze focus nu liggen bij een grijze grand Scenic uit juli 2004 met 150K op de teller .. ook een 2.0l 16v motor met 6 bak . panorama dak en verder ongeveer de zelfde luxe als mijn megane maar geen navigatie en de Nerva Stella velgen ipv de Nerva sport velgen. ook heeft de auto een trekhaak waar wij onze fietsen drager op kunnen monteren.
Wat zijn nu de punten waar ik echt op moet letten ? zowel tijdens het proef rijden als uiterlijk .. ik wil natuurlijk een rondje om en onder de auto .. en in de motor ruimte ..
Natuurlijk weet ik van de electronica problemen en de het tikken van de motor maar waar zitten de adders ?
Graag hoor ik van de Scenic rijders wat hun opvalt ..
jeroen
Mijn vader heeft deze auto ook in een diesel uitvoering en daarmee zijn we meerdere keren op vakantie geweest. een heerlijke reis auto dus.
Omdat mijn Megane in een hele goede staat is en nog geen 90K op de teller heeft is hij waarschijnlijk nu nog wel wat waard en dus is het qua inruil Nu de tijd om dat te doen .
Wij hebben onze focus nu liggen bij een grijze grand Scenic uit juli 2004 met 150K op de teller .. ook een 2.0l 16v motor met 6 bak . panorama dak en verder ongeveer de zelfde luxe als mijn megane maar geen navigatie en de Nerva Stella velgen ipv de Nerva sport velgen. ook heeft de auto een trekhaak waar wij onze fietsen drager op kunnen monteren.
Wat zijn nu de punten waar ik echt op moet letten ? zowel tijdens het proef rijden als uiterlijk .. ik wil natuurlijk een rondje om en onder de auto .. en in de motor ruimte ..
Natuurlijk weet ik van de electronica problemen en de het tikken van de motor maar waar zitten de adders ?
Graag hoor ik van de Scenic rijders wat hun opvalt ..
jeroen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 25 aug 2015 19:56
Re: Aanschaf Grand Scenic , Waar op letten ?
Ik heb een GSII gehad van 2004...........
Het grootste probleem met dit bouwjaar zijn de plastiekjes van het raammechanisme dat later vervangen is door .......metalen stukken. 3 van mijn 4 deuren hadden last van "zelf-opengaande-ramen"
1e keer : wagen was in garantie..........0 €
2e keer : na aandringen 50%...........nog +- 132 € te betalen..........prijs van een voorste of achterste kan wat schillen. Vooraan kost meer .
3e keer : niks tussenkomst.........een stut eronder .....
Uiteindelijk reed ik met 2 stuts onder de ramen aan de passagierszijde....
Water aan m'n voeten : de paravent die verstopt zat en na enkele keren dat dit zichzelf oploste begaf de airco /verwarming het en moest er een nieuwe weerstand gestoken worden.......+- 300 €
Bij aankoop moest ik de voorruit laten vervangen........400 € , maar dat wist ik voor ik deze zou kopen .
Vlak na aankoop ( na +- 3 maand ) heel de auto laten nakijken door een Renault-dealer : 1506 €
Wat was er gedaan : distributieriem vervangen , antenne op het dak : rubber verduurd....nieuwe antenne , nieuwe remschijven + blokjes vooraan , nieuwe blokjes achteraan , ophangblokken van de motor waren vervangen , groot onderhoud .
Na enkele jaren zijn er vooraan schotelveren ?? vervangen ( draaien met stuur en vreemd geluid) , kosten weet ik niet meer.
Een draagarm vooraan links moest vervangen worden , op allebei de wielen vooraan zat speling die in het oog moest gehouden worden.
Motor : 1.9dci , liep als een trein....+- 6.2 l /100 km
Op 194.000 km begon de motor ( pakking? ) te zweten en werd het tijd voor een andere.
Aan ruimte geen gebrek , prima gezinswagen , nooit mooi gevonden maar eens ik erin zat zag ik dat niet meer en tijdens alle ritjes heeft ie me niet 1 keer in de steek gelaten.
Zou ik ooit nog zo'n model kopen : nee , ik ben erg blij met het nieuwe model .
Ben net terug van iemand waarvan een kennis net eentje gekocht heeft van 2009 ? ( laatste bouwjaar van de GSII ) en die heeft net een probleem met zijn airco.
Het grootste probleem met dit bouwjaar zijn de plastiekjes van het raammechanisme dat later vervangen is door .......metalen stukken. 3 van mijn 4 deuren hadden last van "zelf-opengaande-ramen"

1e keer : wagen was in garantie..........0 €
2e keer : na aandringen 50%...........nog +- 132 € te betalen..........prijs van een voorste of achterste kan wat schillen. Vooraan kost meer .
3e keer : niks tussenkomst.........een stut eronder .....
Uiteindelijk reed ik met 2 stuts onder de ramen aan de passagierszijde....

Water aan m'n voeten : de paravent die verstopt zat en na enkele keren dat dit zichzelf oploste begaf de airco /verwarming het en moest er een nieuwe weerstand gestoken worden.......+- 300 €
Bij aankoop moest ik de voorruit laten vervangen........400 € , maar dat wist ik voor ik deze zou kopen .
Vlak na aankoop ( na +- 3 maand ) heel de auto laten nakijken door een Renault-dealer : 1506 €
Wat was er gedaan : distributieriem vervangen , antenne op het dak : rubber verduurd....nieuwe antenne , nieuwe remschijven + blokjes vooraan , nieuwe blokjes achteraan , ophangblokken van de motor waren vervangen , groot onderhoud .
Na enkele jaren zijn er vooraan schotelveren ?? vervangen ( draaien met stuur en vreemd geluid) , kosten weet ik niet meer.
Een draagarm vooraan links moest vervangen worden , op allebei de wielen vooraan zat speling die in het oog moest gehouden worden.
Motor : 1.9dci , liep als een trein....+- 6.2 l /100 km
Op 194.000 km begon de motor ( pakking? ) te zweten en werd het tijd voor een andere.
Aan ruimte geen gebrek , prima gezinswagen , nooit mooi gevonden maar eens ik erin zat zag ik dat niet meer en tijdens alle ritjes heeft ie me niet 1 keer in de steek gelaten.
Zou ik ooit nog zo'n model kopen : nee , ik ben erg blij met het nieuwe model .
Ben net terug van iemand waarvan een kennis net eentje gekocht heeft van 2009 ? ( laatste bouwjaar van de GSII ) en die heeft net een probleem met zijn airco.
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 17 mei 2014 11:45
heb net een grand senic uit 2005 aangeschaft en hij voldoet prima.
let echter wel op de turbo.
let echter wel op de turbo.
Hide post links |
-
- Lid
- Laatste bezoek: 25 aug 2015 19:56
Toevallig deze toch niet ??
Ook heel tevreden ervan.....
http://forum.carclean.nl/cc_postst16861 ... post338266
Ook heel tevreden ervan.....

http://forum.carclean.nl/cc_postst16861 ... post338266
Hide post links |
-
Topic author - Lid
- Laatste bezoek: 13 mei 2016 20:20
- Contacteer:
Wij hebben intussen een GS aangeschaft .. Woensdag gaan we hem ophalen .
We zijn reuze benieuwd
We zijn reuze benieuwd
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 12 dec 2022 23:33
Gefeliciteerd dan met jullie aankoop.
Grand Scenic III Ph3 Limited 1.2 Tce
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6
Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv