Renault megane scenic motorophanging

Plaats reactie

Topic author
Daniela
Net ingestapt
Net ingestapt
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 26 aug 2013 01:51
Actief als: particulier

Renault megane scenic motorophanging

Bericht door Daniela »

Ik heb een probleempje met mijn Renault Megane Scenic uit 1998. Ik heb deze auto 2.5 mnd geleden gekocht via een particulier. Nu reed ik vandaag van een soort van platform bij het tankstation ( randje van 3 cm) waarbij mijn auto leek te knikken en daardoor is mijn mototophanging stuk gegaan aan de rechter kant waardoor mijn motorblok scheef hangt, volgens de meneer van de ANWB gaat het een grote reparatie worden. Nu vraag ik me ernstig af of het nog nut heeft om die reparatie uit te voeren en zo ja wat gaat het me ongeveer kosten???? Iemand enig idee?? De bedoeling is om het door een beunhaas te laten fiksen...... Ik heb zelf weinig verstand van auto's dus hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Mijn koppakking heeft los van bovenstaande mogelijk ook een lekkage omdat ik iedere week een litertje koelvloeistof erbij gooi om zo de temperatuur van de motor goed te houden, dit speelt mee in de afweging voor de reparatie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

musje83
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 17 jun 2015 13:38

Re: Renault megane scenic motorophanging

Bericht door musje83 »

Hoi Daniela,

Als de motorsteun is afgebroken is deze zeker te vervangen. Een beetje goede (beun) garage heeft een takel tot zijn beschikking, dan is het een paar uurtjes werk (afhankelijk van hoe vast dat ding zit). Dit is wel er van uit gaande dat enkel de steun is gebroken en niet bijvoorbeeld het bevestigingspunt op het chassis of andere dragende delen.

Wat betreft je koppakking: komt er witte rook uit de uitlaat? Zo nee, dan is de kans aanwezig dat er een lek in het koelsysteem zit, wat een stuk eenvoudiger is om te repareren. Laat de motor een tijdje stationair draaien en check of het ergens vochtig wordt. Je slangen kunnen lekken, je radiator, je thermostaat of je waterpomp (onderdeel van je distributie).
Als je geen zin/tijd/mogelijkheid hebt kun je ook altijd een 'lek-stop' goedje kopen bij de betere auto materialen handel zoals de Brezan, informeer daar naar de mogelijkheden.

Het klinkt allemaal niet zo ernstig maar controleer e.e.a. voor je de auto voor veel te veel geld laat repareren of weer weg doet :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

musje83
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 17 jun 2015 13:38

Re: Renault megane scenic motorophanging

Bericht door musje83 »

Check op websites als deze even wat de onderdelen zouden kosten:

http://goo.gl/nbR2Q5

Eerst zeker weten welk onderdeel je moet hebben maar zoals je ziet is het allemaal heel betaalbaar. Ik zou je adviseren ook even de lokale sloop te bellen of zij nog wat hebben. Ik weet niet waar je woont, maar vlakbij Utrecht zit een hele goede, vriendelijke en goedkope: http://www.allround-autodemontage.nl/
Die hebben vrijwel altijd spullen van Renault liggen.

Succes en houd ons op de hoogte :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen