Kachelweerstand Renault Clio 1996

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, verlichting, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
BarryRenaultClio
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 aug 2013
Laatste bezoek: 26 aug 2013 19:40
Actief als: particulier

Kachelweerstand Renault Clio 1996

Bericht door BarryRenaultClio »

Hallo,

Mijn kachel deed het eerst op een stand. Momenteel doet deze niets meer. Ik denk zelf dat het de kachelweerstand is.
Waar kan ik deze vinden?

Groetjes,

Barry

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Berichten: 16749
Lid geworden op: 24 apr 2008
Laatste bezoek: 13 jul 2025 23:06
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Kachelweerstand Renault Clio 1996

Bericht door mechanic »

Onder de paravan, volgens mij thv de pasagiers kant.
Stuur je kachelmotor ook even rechtstreeks aan met 12V, en voel even of de motor wel goed draait. Een zwaar lopende motor kan de weerstand makkelijk doen sneuvelen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
BarryRenaultClio
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 aug 2013
Laatste bezoek: 26 aug 2013 19:40
Actief als: particulier

Re: Kachelweerstand Renault Clio 1996

Bericht door BarryRenaultClio »

Sorry ik ben een leek! Wat is een paravan??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

woutosaurus
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 268
Lid geworden op: 09 jan 2013
Laatste bezoek: 19 aug 2018 21:52
Actief als: particulier

Re: Kachelweerstand Renault Clio 1996

Bericht door woutosaurus »

Beetje late reactie misschien. De paravan is het stuk tussen motorkap en voorruit. Bij Jouw Clio open je de motorkap, haal je de ruitenwissers los dan de drie (of vijf?) zichtbare torx schroefjes. De plastic kap die bestaat uit twee delen en kan je met een beetje (maar gepaste) kracht uit de klemmetjes trekken.
Nu kan je goed bij de motor en de weerstand die er in gestoken zit. Draai met je hand even aan de motor, deze moet heel soepel ronddraaien. Loopt ie zwaar ga dan geen nieuwe kachelweerstand verspillen aan deze motor. Deze gaat anders snel weer stuk. De complete motor vervangen door een betere is ook prima zelf te doen. Kwestie van moertjes zoeken en losdraaien.
Fuego GTX Automatic '82
Xantia 2.0i Hydractive II '93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht