Kachelweerstand Renault Clio 1996
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 26 aug 2013
- Laatste bezoek: 26 aug 2013 19:40
- Actief als: particulier
Kachelweerstand Renault Clio 1996
Hallo,
Mijn kachel deed het eerst op een stand. Momenteel doet deze niets meer. Ik denk zelf dat het de kachelweerstand is.
Waar kan ik deze vinden?
Groetjes,
Barry
Mijn kachel deed het eerst op een stand. Momenteel doet deze niets meer. Ik denk zelf dat het de kachelweerstand is.
Waar kan ik deze vinden?
Groetjes,
Barry
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Berichten: 16749
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 13 jul 2025 23:06
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: Kachelweerstand Renault Clio 1996
Onder de paravan, volgens mij thv de pasagiers kant.
Stuur je kachelmotor ook even rechtstreeks aan met 12V, en voel even of de motor wel goed draait. Een zwaar lopende motor kan de weerstand makkelijk doen sneuvelen.
Stuur je kachelmotor ook even rechtstreeks aan met 12V, en voel even of de motor wel goed draait. Een zwaar lopende motor kan de weerstand makkelijk doen sneuvelen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 26 aug 2013
- Laatste bezoek: 26 aug 2013 19:40
- Actief als: particulier
Re: Kachelweerstand Renault Clio 1996
Sorry ik ben een leek! Wat is een paravan??
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 09 jan 2013
- Laatste bezoek: 19 aug 2018 21:52
- Actief als: particulier
Re: Kachelweerstand Renault Clio 1996
Beetje late reactie misschien. De paravan is het stuk tussen motorkap en voorruit. Bij Jouw Clio open je de motorkap, haal je de ruitenwissers los dan de drie (of vijf?) zichtbare torx schroefjes. De plastic kap die bestaat uit twee delen en kan je met een beetje (maar gepaste) kracht uit de klemmetjes trekken.
Nu kan je goed bij de motor en de weerstand die er in gestoken zit. Draai met je hand even aan de motor, deze moet heel soepel ronddraaien. Loopt ie zwaar ga dan geen nieuwe kachelweerstand verspillen aan deze motor. Deze gaat anders snel weer stuk. De complete motor vervangen door een betere is ook prima zelf te doen. Kwestie van moertjes zoeken en losdraaien.
Nu kan je goed bij de motor en de weerstand die er in gestoken zit. Draai met je hand even aan de motor, deze moet heel soepel ronddraaien. Loopt ie zwaar ga dan geen nieuwe kachelweerstand verspillen aan deze motor. Deze gaat anders snel weer stuk. De complete motor vervangen door een betere is ook prima zelf te doen. Kwestie van moertjes zoeken en losdraaien.
Fuego GTX Automatic '82
Xantia 2.0i Hydractive II '93
Xantia 2.0i Hydractive II '93
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 662 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 8 Reacties
- 909 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 2 Reacties
- 331 Weergaves
-
Laatste bericht door RichTrip
-
- 3 Reacties
- 192 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 4 Reacties
- 575 Weergaves
-
Laatste bericht door scarface450
-
- 8 Reacties
- 1029 Weergaves
-
Laatste bericht door ap1
-
- 1 Reacties
- 491 Weergaves
-
Laatste bericht door IanMoone