Hallo allemaal,
Ben even een tijdje niet op het forum geweest.
De Twingo (1997, nu 99000km) doet het nog steeds prima gelukkig.
Bij aankoop 9 maand geleden had ie pas 79.000 op de teller maar door een project in Keulen rijd ik nu elke dag 200km snelweg. Dus dat loopt snel op.
De Twingo bevalt me nog steeds goed, door het vele snelweg rijden lijkt ie steeds losser te komen...en ik rijd continu 1:19. Echt super!
Maar, omdat het nu zo hard gaat begin ik me een beetje af te vragen wat de levensduur van zo'n blokje is gemiddeld...ik onderhoud netjes op tijd met de juiste producten, etc.
Iemand een idee? 150.000; 200.000, waar moet ik aan denken?
Groetjes, Bart
Levensduur D7F motor
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 509
- Lid geworden op: 18 dec 2004
- Laatste bezoek: 09 aug 2011 23:30
- Actief als: particulier
ik heb ze al over de 2 ton gezien hoor,
aan de motor zal het niet liggen...
eerder het subframe wat door gaat...
aan de motor zal het niet liggen...

eerder het subframe wat door gaat...

eens een Renault, altijd een Renault ...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 05 aug 2006
- Laatste bezoek: 18 feb 2017 19:18
- Actief als: particulier
- Locatie: Drenthe
beste Bart
ik heb ook een twingo van 1997 met een km stand van 204 duizend km, motorisch heb ik er nog niks mee gehad.
ik heb hem in 1998 gekocht met 40 duizend km.
de grootste reparaties(buiten de reguliere onderhoud) zijn wiellagers voor ,meerdere remschijven voor ,remcylinders achter
en wat er zit aan tekomen is de koppelingsplaat met drukgroep
gr mark
ik heb ook een twingo van 1997 met een km stand van 204 duizend km, motorisch heb ik er nog niks mee gehad.
ik heb hem in 1998 gekocht met 40 duizend km.
de grootste reparaties(buiten de reguliere onderhoud) zijn wiellagers voor ,meerdere remschijven voor ,remcylinders achter
en wat er zit aan tekomen is de koppelingsplaat met drukgroep
gr mark
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 2
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 31 jan 2006
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Hallo,
Ok, dat is geen slecht nieuws dan...
Gewoon blijven rijden zullen we maar zeggen. Gistermiddag het historische moment van de 100.000 op foto vastgelegd...
Is het subframe dan zo slecht bij de Twingo? Dacht dat roest bij de Franse autos al lang geen probleem meer was (tenminste bij de Citroens die ik tot nu toe had, nooit een enkel probleem gehad).
Kun je daar preventief nog iets tegen doen? Tectyleren bijvoorbeeld?
Of is dat niet nodig?
Anyway, bedankt maar weer voor de info,
Bart
Ok, dat is geen slecht nieuws dan...

Gewoon blijven rijden zullen we maar zeggen. Gistermiddag het historische moment van de 100.000 op foto vastgelegd...

Is het subframe dan zo slecht bij de Twingo? Dacht dat roest bij de Franse autos al lang geen probleem meer was (tenminste bij de Citroens die ik tot nu toe had, nooit een enkel probleem gehad).
Kun je daar preventief nog iets tegen doen? Tectyleren bijvoorbeeld?
Of is dat niet nodig?
Anyway, bedankt maar weer voor de info,
Bart
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 15 Reacties
- 1543 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 3 Reacties
- 669 Weergaves
-
Laatste bericht door EricR
-
- 2 Reacties
- 250 Weergaves
-
Laatste bericht door Vulptereen
-
- 5 Reacties
- 216 Weergaves
-
Laatste bericht door Kangoo130
-
- 1 Reacties
- 359 Weergaves
-
Laatste bericht door ap1
-
- 2 Reacties
- 164 Weergaves
-
Laatste bericht door Michel147
-
- 5 Reacties
- 708 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic