carminat + wisselaar
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 04 jun 2016 08:31
- Actief als: particulier
carminat + wisselaar
hallo allemaal
ben sinds kort in bezit van een renault megane 2 uit 2005. toen ik de auto kocht zat er een sony radio in deze heb ik vervangen voor een carminat met navigatie welke er standaard in hoort. onlangs ook nog een wisselaar op de kop getikt maar jullie raden het al geen code. via de dealer de code weten te achterhalen maar op de een of andere manier kan ik deze niet bevestigen op de manier zoals ik die van de carminat moet doen. is hier een andere manier voor??
wie weet mij te helpen.
vriendelijke groet evert
ben sinds kort in bezit van een renault megane 2 uit 2005. toen ik de auto kocht zat er een sony radio in deze heb ik vervangen voor een carminat met navigatie welke er standaard in hoort. onlangs ook nog een wisselaar op de kop getikt maar jullie raden het al geen code. via de dealer de code weten te achterhalen maar op de een of andere manier kan ik deze niet bevestigen op de manier zoals ik die van de carminat moet doen. is hier een andere manier voor??
wie weet mij te helpen.
vriendelijke groet evert
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 22 apr 2025 18:19
Re: carminat + wisselaar
Dan heb je het over een wisselaar welke in het dashboard zit onder de Carminat of niet? Een losse wisselaar onder de stoel zou geen code nodig hebben. De dashboardwisselaar neemt de code over van de radio waar hij aan gekoppeld zit. Weet je die code niet, dan is het in principe onmogelijk om de code nog te achterhalen. Op de onderkant van de wisselaar zit wel een barcodesticker, wellicht kan die nog uitkomst bieden.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Hide post links |
-
ik heb de code van de radio waar ie vanaf komt geprobeerd en de radio waar ie nu onder zit en de code van de wisselaar?
het is net als ik deze niet kan bevestigen met de onderste knop van de stuurwielbediening. ik kan de code wel invoeren en voor de carminat is dit geen probleem maar de vraagt ie om cd code die geef ik dan in en als ik de onderste knop dan vast hou doet ie niks naar ongeveer een minuut komt er dan error op het scherm.
het is net als ik deze niet kan bevestigen met de onderste knop van de stuurwielbediening. ik kan de code wel invoeren en voor de carminat is dit geen probleem maar de vraagt ie om cd code die geef ik dan in en als ik de onderste knop dan vast hou doet ie niks naar ongeveer een minuut komt er dan error op het scherm.
Hide post links |
-
- Global Moderator
Re: RE: carminat + wisselaar
Het lijkt er op dat je alles goed doet. Als de code niet goed zou zijn, dan zou de radio meteen ERROR moeten aangeven.
Alhoewel er wel Becker Carminat radio's zijn welke kunnen samenwerken met deze wisselaar, lijkt het er toch op dat deze Becker dat niet kan. Heb je een gezichtje boven de linker draaiknop (SH1), of REPEAT (SH3)?
De radio's uit de eerste jaren van bijvoorbeeld de Laguna II konden er ook niet mee overweg. Zelfs al was het Renault onderdeel nummer gelijk, dan moest je nog letten op de hardware/software versie op de sticker van de radio.
Alhoewel er wel Becker Carminat radio's zijn welke kunnen samenwerken met deze wisselaar, lijkt het er toch op dat deze Becker dat niet kan. Heb je een gezichtje boven de linker draaiknop (SH1), of REPEAT (SH3)?
De radio's uit de eerste jaren van bijvoorbeeld de Laguna II konden er ook niet mee overweg. Zelfs al was het Renault onderdeel nummer gelijk, dan moest je nog letten op de hardware/software versie op de sticker van de radio.
Hide post links |
-
boven de linker knop staat een gezicht die praat. dit toestel komt uit een megane van 2004 van de sloop de wisselaar komt uit een megane van 2007. toen ik de wisselaar haalde deed deze het in zijn auto.
Hide post links |
-
- Global Moderator
Re: RE: carminat + wisselaar
Het zal ook niet aan de wisselaar liggen. Je kunt de Becker even spanningsloos maken, dan de wisselaar aansluiten, de spanning er weer op en dan eerst de code van de Becker invoeren en daarna de code van de wisselaar. Wordt deze code niet meteen geaccepteerd, dan zal de Becker niet geschikt zijn om samen te werken met deze wisselaar.
Hide post links |
-
dank voor het advies. ik ga dat nog even proberen en anders op zoek naar een andere carminat dan maar denk ik.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-