AC Snellaadpalen in NL en BE

Geldende voor alle Renault Z.E. modellen, over laadpalen etc.

electronaut
lid
lid
Posts in topic: 35
Laatste bezoek: 18 okt 2014 10:42
Actief als: particulier

Re: AC Snellaadpalen in NL

Bericht door electronaut »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Hoi E-mission. Ik heb getimed, 1 m 11 s per procent. 1 procent komt ongeveer overeen met 250 Wh bruto. Met bruto bedoel ik wat er uit het laadpunt komt. Er rekening mee houdend dat de lader ca. 85% rendement heeft.

(3600 / 71) * 0,25 = 12,7

Bij mij thuis laadt hij altijd op 8,8 kW (geijkte tussenmeter) en dan doe ik meestal iets van 36 % per uur.

1 m 11 s per % is 51 % per uur. (51/36) * 8.8 = 12,5

Dus volgens beide berekeningsmethodes ongeveer hetzelfde resultaat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
E-mission
lid
lid
Posts in topic: 85
Laatste bezoek: 04 jul 2018 16:10
Contacteer:

Bericht door E-mission »

Ik vond het al een triest nieuwsbericht. Want helemaal geen snelladen (geen 43 maar 22) en is ook niet de eerste (sowieso is die langs A6 al eerder). Maar dat hij in de praktijk net 13 kW levert maakt het nog triester.
E-mile
'18 Nissan Leaf Zero Edition 40kW
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Ad van der Meer
Lid
Lid
Posts in topic: 83
Laatste bezoek: 16 dec 2016 15:22

Bericht door Ad van der Meer »

Het is eigenlijk hetzelfde als de lader bij Ikea Haarlem. Ik vraag mij af of het aan de lader of de auto ligt. Misschien maar eens vragen hoe de Model S rijders het ervaren, die kunnen namelijk precies zien wat er binnenkomt (V/A).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

rasky
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 19
Laatste bezoek: 19 okt 2016 12:47

Bericht door rasky »

Hallo ich hoffe es spricht jemand Deutsch
ich möchte mit meinem Renault Zoe nach Hoorn an das Islemeer fahren,
ICH KOMME VON NIJMEGEN AUS.
Wo kann ich auf der Strecke schnell laden ?
Was macht Sinn ??
Ich habe Ladekarten von Essent, Love to Load Ladenetz.
Gruß Frank Buchholz

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

avdvee
lid
lid
Posts in topic: 51
Laatste bezoek: 04 dec 2017 13:50

Bericht door avdvee »

Arnold van der Veen, Renault Zoe ZEN Gris Neptune oktober 2013.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 71
Laatste bezoek: 27 apr 2025 21:33
Contacteer:

Bericht door renault15.17 »

Hallo Rasky (Frank),

Ich wurde diese möglichkeit nah an der Autobahn A1 probieren. Ich habe gute Erfahrungen bei die Ladesaulen von Greenflux. Die liefern auch (fast) 22 kW. Bei viele andere komt weniger raus als die versprochene 22 kW. Und bei La Place kann mann schön eine Tasse Kaffe trinken.
Greenflux La Place Laren

Wann fährst du? Teilst du deine Erfahrungen hier auch? Ich binn gespannt wie es funktioniert und wie du es erlebt.

Danke,
Dave
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
E-mission
lid
lid
Contacteer:

Bericht door E-mission »

Versuche nicht af die A Bahnen zu fahren. Es gibt sehr schöne N Wegen durch der Veluwe die ein bisschen langsamer sind, aber kurzer. Die Geschwindigkeit ist weniger und das hilft sehr viel der Range zu erhohen.

Es gibt ein guter 22 kW beim Vandervalk hotel in Breukelen. Vieleicht nur ein bisschen A Bahn in der Nahe von Amsterdam, aber nimmt auf der A10 die Ausfahrt nach Durgerdam und fang dan an auf der Durgerdammerdijk entlang das Wasser nach Hoorn. Sehr schon fahren (Marken, Volendam), viel mit mein Motorrad gefahren.

Zuruckfahren ist auch möglich via der N302 (Houtribdijk) nach Lelystad. Wenn du nicht in der Abend oder Wochenende fahrt ist es möglich frei zu laden auf 11 kW von prodrive training bei Flugplatz Lelystad, wenn du ein Tweet schickt . Das restaurant Flantuas dort ist sehrt gut, oben der Martinair Flugschule met panorama terrasse.
E-mile
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

avdvee
lid
lid

Bericht door avdvee »

@Ad: goed dat je dit aankaart bij Renault. Als de Zoe er bij ons inderdaad gaat komen (beslissing moet binnenkort worden genomen), komt er 100% zeker een iPhone houder naast de R-Link tablet, met daarop Apps en GoogleMaps met aanvullende laadpaalinfo etc. omdat R-Link inderdaad zeer onvoldoende informatie biedt. Dat TomTom abonnement ga ik er voorlopig zeker niet bijbestellen.
Vandaag gebeld door Renault Nederland en ze boden hun excuses aan voor het ongemak. Ze beloofden actief druk te blijven uitoefenen op TomTom en Renault Frankrijk/ fabriek.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Verwijderd 15584

Bericht door Verwijderd 15584 »

Laatste nieuws wat ik via de dealer heb gekregen op de vraag wanneer TT de laadpalen info gaat bijwerken, gaf men aan dat binnenkort op TT places wordt aangeboden.

Men werkt er hard aan. :think:

Kan alleen nog niet echt de verbinding met mijn SD kaartje en TT places voorelkaar krijgen op de Pc.
Iemand ervaring of suggesties?

Vond en vind nog steeds dat alle info in de R-link met TT moet zitten. :wink:

Ben dan ook absoluut niet van plan allerlei toeters en bellen in de auto te bouwen om de cruciale info als laadpalen in mijn omgeving waar ik op dat moment ben boven water te krijgen. Toch :?:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

avdvee
lid
lid

Bericht door avdvee »

Sja ik vind het eigenlijk nogal onbevredigend; de informatie (laadpalen) is bekend alsook de noodzaak om goed te plannen. Dan moet je niet al maanden (!) donderjagen maar een oplossing forceren. Als IT'er kan ik niet bevatten waarom dit zo lang moet duren tenzij er sprake is van een groter structureel probleem. Maar ook in dat geval is de informatieverstrekking vanuit Renault, tenzij actief om gevraagd, teleurstellend.

Als je grote ritten wenst te maken is een smartphone/ tablet/ notebook helaas nog noodzakelijk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Smartrix-Zoe
lid
lid
Posts in topic: 33
Laatste bezoek: 09 nov 2018 20:05
Contacteer:

Bericht door Smartrix-Zoe »

Vorige week werd ik door Renault teruggebeld n.a.v. mijn klacht over de slechte ervaringen met de laadpaal database van de zoe. Ze bestaan soms niet of ze doen het niet.
Er is een vraag vanuit Renault Frankrijk gekomen voor aanvullende info.

Naar aanleiding van ons telefoongesprek van deze morgen volgen hierbij de vragen die men heeft gesteld vanuit ons hoofdkantoor in Parijs:

1 Waar stonden de laadpalen die niet geschikt waren voor uw Renault Zoe
2 Wat voor een types waren het, wij hopen dat u nog over deze informatie beschikt.
3 Welke naam stond er op de laadpalen.
4 Welke type stekker staat geselecteerd in uw Renault Zoe

Verder is uiteraard alle aanvullende informatie hieromtrent welkom, waarvan u denkt dat dit nuttig kan zijn.

Dus als jullie nog suggesties hebben :D
Naast de Zoe als 2e auto een Model X

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Smartrix-Zoe
lid
lid
Posts in topic: 33
Laatste bezoek: 09 nov 2018 20:05
Contacteer:

Bericht door Smartrix-Zoe »

Info voor de google snellaad kaart.

De 4 punten bij Renault in Gouda zijn dus geen 22kw palen.
Zei dachten zelf van wel maar ik heb vorige week daar geladen en dat kwam neer op 11kw.
Ze weten zelf niet wat ze hebben.
Er kwam zelfs een verkoper naar me toe die me vroeg hoe het laden werkte met de kalender instellingen. :doh:

De investering om ZE dealer te worden schijnt ongeveer 60000 euro te zijn hoorde ik van de manager. Dan moet je toch wat serieuzer in de materie duiken lijkt me.
Naast de Zoe als 2e auto een Model X

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
E-mission
lid
lid
Contacteer:

Bericht door E-mission »

Voor dat hoofdkantoor kan je ze verwijzen naar elke laadpaal app of site en dan zelf laten vergelijken. In Lelystad staan 17 oplaadpunten, in de R-Link 1. In Muiden staan er minimaal 2 11kW palen, in de R-link nul. Etc.

Deze link geeft de Renault ZE Connect naar Tomtom voor laadpalen:
http://places.tomtom.com/search?where=l ... gory=56197
Een stuk meer dan de R-link (Ronde stekker), maar nog steeds niet zo veel als je vergelijkt met bijvoorbeeld http://www.oplaadpalen.nl
E-mile
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
E-mission
lid
lid
Contacteer:

Bericht door E-mission »

Kan iemand het 22 kW punt bij Autobedrijf Marc Huisman in Alphen ad Rijn checken met de Zoe als die er toevallig in de buurt is? Hij is gratis, 24hr, maar deed het niet toen ik hem nodig had. Geen errors, hij gaf zelfs aan dat hij ging laden, maar geen verwachtte tijd, geen piepen buiten, nada. Ze vertellen me net via facebook een instelling te hebben veranderd, dus wellicht dat hij het nu doet. Dan kunnen we dat we aanpassen in de 22/44kW kaart.

https://maps.google.nl/maps/ms?msid=206 ... 3ca41390d8
E-mile
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

erijder
lid
lid
Laatste bezoek: 13 jun 2017 20:41

Bericht door erijder »

Info voor de Google snel laad kaart:

Het punt in Ede op de Galvanistraat 2, is geen 22 kw maar een 11 kw paal. Hij staat bij de Rabobank in Ede? Op de snellaad kaart staat deze ingetekend in Bennekom ten zuiden van de A12 maar hij is ten noorden van de A12 in Ede.

Ik heb trouwens het idee dat de recente toevoegingen aan de kaart geen verbeteringen zijn. Bijvoorbeeld langs de A12 tussen Arnhem en Utrecht lijken er nu meerdere mogelijkheden te zijn maar met een Zoe is er volgens mij in werkelijkheid geen enkel geschikt snel laadpunt.

De kaart is overigens wel super en zeer gewaardeerd. Hoop dat ik wat kan bijdragen aan de betrouwbaarheid.

Bij de Greenflux punten bij Van der Valk en la Place heb ik steeds vaker dat de punten bezet zijn, terwijl de palen aangeven dat het laden voltooid is. Nog geen Zoe-'s tegen gekomen die de palen bezet houden, wel plug-in hybrides. Het zou fijn zijn als auto's bij snel laadpunten worden weg gehaald als ze vol zijn.
Zoe life 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 285
Laatste bezoek: 28 mar 2019 15:54
Contacteer:

Bericht door MartijnEV »

Bedankt voor de feedback. Ik zal meteen de kaart bijwerken.
De laadpaal-aanbieders en de laadpaal-kaartsites zijn kennelijk zelf niet in staat om een juiste weergave te bieden van het werkelijke laadvermogen van elke laadpaal.
De Galvanistraat in Ede bijvoorbeeld is duidelijk door EV-Box zelf aangegeven als 22kW laadpaal. Dankzij deze praktijkervaring heb ik deze nu naar status Rood gezet met vermelding van het issue. (Stond er overigens nog een EV te laden? Dan zou het wellicht kunnen dat de 22kW verdeeld moest worden over de twee EV's?). Punt is nog niet verwijderd van de kaart, zodat we een overzicht hebben van alle issues dat met de betreffende partijen - incl. Renault NL zelf - besproken kan worden teneinde binnen afzienbare termijn te kunnen beschikken over een écht accurate en nuttige laadpaaldatabase; liefst binnen R-Link zodat het niet meer via Google Maps hoeft.

Nogmaals dank voor de feedback! IDankzij jullie praktijkervaring en terugkoppeling kunnen we deze kaart zo goed mogelijk up-to-date houden, en zo ook zo bruikbaar en nuttig mogelijk houden. In ieder geval zolang R-Link ons nog niet helpt bij het vinden van 22/43kW punten.
Google Maps kaart met alle snelladers in Nederland: http://www.chargefast.nl
Twitter: @MartijnEV

2013-2018: Renault Zoe Intens Q210 ZE40 - Bleu Energie
december 2018-heden: Jaguar I-Pace EV400 S - Fuji White

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Contacteer:

Bericht door MartijnEV »

Bijvoorbeeld langs de A12 tussen Arnhem en Utrecht lijken er nu meerdere mogelijkheden te zijn maar met een Zoe is er volgens mij in werkelijkheid geen enkel geschikt snel laadpunt.
Wat bedoel je hier precies mee? Zijn de andere laadpalen tussen Arnhem en Utrecht langs de A12 niet geschikt gebleken voor de Zoe? (of privé en helemaal niet publiek toegankelijk, wat een issue lijkt te zijn bij de lijst die EV-Box online heeft staan...) Heb je die al geprobeerd? Bijvoorbeeld:
- Bunnik: Postiljon Hotel
- Bunnik: Kosterijland
- Driebergen: Odijkerweg
- Veenendaal: Fokkerstraat
- Veenendaal: Citadel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

avdvee
lid
lid

Bericht door avdvee »

Zag deze discussie voorbijkomen destijds maar realiseerde me eigenlijk niet zo goed wat een ENORME janboel het is met al die standaarden. Voor een normaal mens niet meer te bevatten lijkt me ....
Totaal_Zoe_compatible.JPG
Totaal_ook_niet_Zoe_compatible.JPG
Als je een beetje wilt clicken kun je hier https://mapsengine.google.com/map/edit? ... sSYQXIY-MM kijken; deze heb ik samengevat uit verschillende kaarten mij bekend .... (waaronder die van MartijnEV)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
E-mission
lid
lid
Contacteer:

Bericht door E-mission »

Aan The New Motion gevraagd wat de status is mbt snelladers in Nederland. Het antwoord was nou niet echt hoopgevend. Veel storingen, dus ondertussen lijken er nog minder "snel" laders dan er al waren:
Ivo Berg (The New Motion)
05-Nov 17:42 (CET)

Beste meneer Nossin,

Graag informeer ik u over de status van AC snel en semi-snelladen bij laders van The New Motion. Momenteel zijn er 40 locaties voorzien, meestal dicht langs de snelweg, waar de ZOE nu of in de toekomst terecht zou moeten kunnen. Ik verwijs daarvoor ook naar de overzichtskaart van snelladers (>40kW) op http://www.thenewmotion.com/snelladen. Zie ook de publieke sites http://www.oplaadpalen.nl of http://goo.gl/maps/b5RJ6 voor uitgebreide overzichten van AC laders.

- Op 2 locaties, bij de IKEA vestigingen in Haarlem en Duiven, staan AC/DC laders waar de ZOE al terecht kan voor 22kW semi-snelladen.

- Op 3 locaties, bij Van der Valk Akersloot, Haje De Lepelaar (oostzijde van de A6, iets ten zuiden van Lelystad) en Routiers Zurich, staan AC/DC laders waar de ZOE binnenkort terecht kan voor 22kW semi-snelladen. De AC zijde was eerder beschikbaar, maar blijkt bij gebruik door de ZOE vaak in storing te raken. In overleg met de leverancier en onze technische partner wordt een oplossing gezocht die, zodra bekend, geïmplementeerd zal worden.

- Op 35 diverse locaties door heel het land zijn laders gerealiseerd waar DC snelladen reeds mogelijk is, maar de stekker voor AC snelladen (43kW) nog geïnstalleerd moet worden. Allereerst heeft de levering van deze stekkers langer op zich laten wachten dan gehoopt. Helaas bleek na installatie van de stekker op een tweetal locaties bovendien, dat zich bij tests een aantal technische onregelmatigheden voordeden. Om die reden is de AC laadmogelijkheid niet-beschikbaar gemaakt en is gewacht met de verdere uitrol van de AC stekkers. Ook hiervoor geldt dat we momenteel met de leverancier en onze technische partner hard zoeken naar een oplossing.

De inspanningen die we leveren en investeringen die we doen zijn er uiteraard op gericht de laadmogelijkheden voor elektrische rijders, met welke auto dan ook, zo snel en goed mogelijk beschikbaar te hebben. Bij elk type lader en met elke auto kunnen zich weer problemen voordoen die overwonnen moeten worden. Via reguliere kanalen (website, nieuwsbrief, ed) zullen we u zo goed mogelijk informeren wanneer oplossingen geïmplementeerd zijn. Mocht u eerder vragen hebben, schroomt u dan niet contact op te nemen via care@thenewmotion.com of door te bellen naar 088-0109500.

Met vriendelijke groet,

Ivo Berg
E-mile
'14 BMW R1200GSA LC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Contacteer:

Bericht door MartijnEV »

meeste NIET geschikt voor Zoe
Dat zijn er veel zeg!
Waar heb je dat op gebaseerd? Dat deze niet geschikt voor Zoe zijn?

(provider, merk paal, stroomsterkte,...?)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

avdvee
lid
lid

Bericht door avdvee »

Het is een impressie geen keiharde kaart maar ik heb oa. jouw kaart gecombineerd met alles van oplaadpalen.nl en nog een bron (die ik kwijt ben). Als je dan vrolijk op de kaart clickt zie je dat veel rode punten sowieso niet geschikt zijn (schuko aansluitingen etc.) en de blauwe DC laders natuurlijk ook niet.

Ik realiseer me nu pas goed dat er voor AC snelladen eigenlijk heel weinig palen zijn. Wederom geen dealbreaker toen ik de Zoe kocht maar mijn beeld klopte niet en kan voor zakelijk gebruik wel degelijk een dealbreak zijn.

Nb. zie ik nou dat die Ivo Berg verwijst naar jouw kaartje????

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Contacteer:

Bericht door MartijnEV »

Het beeld dat je schetst vind ik wat te negatief:
- enerzijds zou je ook een kaartje moeten laten zien van de talloze, want enkele duizenden Mennekes laadlocaties van 3,7 kW tot en met 11kW waar de Zoe wél kan (of zou moeten kunnen) laden, met hier en daar een uitzondering mbt het 'ZE Ready incompatibiliteits-issue'
- anderzijds: geen enkele EV wil 'default' laden aan een Schuko doos, niet de Zoe, niet de andere EV's en PHEV's ookal kunnen die dat eventueel wel. Voorkeur is altijd Mennekes ivm veiligheid, Schuko is alleen voor noodgevallen, als het echt niet anders kan. Volvo heeft dit inmiddels ook begrepen en levert met de V60 PIH niet meer een Schuko kabel mee, maar een Mennekes-kabel.

En ja inderdaad nogal bijzonder dat The New Motion verwijst naar 'ons' Zoe AC 22/43kW snellaadkaartje! Dat voorziet duidelijk in een behoefte, met inmiddels ruim 16000 views.

Overigens kreeg ik zojuist een berichtje door dat de tot nu toe geheime locatie van het eerste elektrische snelwegtankstation van Fastned bekend is geworden: A1 na Amersfoort richting Apeldoorn!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

erijder
lid
lid
Laatste bezoek: 13 jun 2017 20:41

Bericht door erijder »

Hoi MartijnEV,
De Galvanistraat in Ede bijvoorbeeld is duidelijk door EV-Box zelf aangegeven als 22kW laadpaal. Dankzij deze praktijkervaring heb ik deze nu naar status Rood gezet met vermelding van het issue. (Stond er overigens nog een EV te laden? Dan zou het wellicht kunnen dat de 22kW verdeeld moest worden over de twee EV's?).
Er stond geen andere EV. Laatst hier nogmaals geladen. Nog 20% vol en dan nog 2 uur 20 te gaan tot vol, duidt volgens mij op een 11 kw paal. Hoop niet dat, dat gehalveerd wordt als er nog een EV staat want dan zijn deze palen vrij onbruikbaar.
Wat bedoel je hier precies mee? Zijn de andere laadpalen tussen Arnhem en Utrecht langs de A12 niet geschikt gebleken voor de Zoe? (of privé en helemaal niet publiek toegankelijk, wat een issue lijkt te zijn bij de lijst die EV-Box online heeft staan...) Heb je die al geprobeerd? Bijvoorbeeld:
- Bunnik: Postiljon Hotel
- Bunnik: Kosterijland
- Driebergen: Odijkerweg
- Veenendaal: Fokkerstraat
- Veenendaal: Citadel
Ik heb deze palen niet persoonlijk geprobeerd. Maar de beide palen bij Bunnink staan niet langer als 22kw op EV-box pagina. Uit een eerdere opmerking in het forum begreep ik dat geen van de palen in Veenendaal 22kw zijn.

Dus ik heb ernstige twijfels bij de betrouwbaarheid van de EV-box informatie en plan daar liever niet mijn reis op.

Hoop dat er snel wel een paar goede 22 kw of liever nog 43 kw palen verschijnen, zou de bruikbaarheid en het 'samengeknepen billen' gevoel verbeteren.
Zoe life 2013

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

avdvee
lid
lid

Bericht door avdvee »

Het beeld dat je schetst vind ik wat te negatief:
Welk beeld schets ik dan precies (al dan niet onbewust?); mijn gevoel is dat het voor 'normale' mensen lastig is een betrouwbaar beeld te krijgen. Zie ik mezelf als 'niet normaal' vanwege mijn bovengemiddelde interesse in deze materie en zelfs mij duizelt het regelmatig.
want enkele duizenden Mennekes laadlocaties van 3,7 kW tot en met 11kW waar de Zoe wél kan (of zou moeten kunnen) laden, met hier en daar een uitzondering mbt het 'ZE Ready incompatibiliteits-issue'
Daar zit dan toch de kern van het probleem? Zo lang niet duidelijk is of een punt wel compatible is loop ik potentieel het risico een sleepdienst te moeten bellen TENZIJ ik altijd rekening hou met een noodplan of actieradius van 50% (zodat ik altijd terug kom).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Contacteer:

Bericht door MartijnEV »

Daar ben ik het absoluut volledig mee eens.
Het is erg jammer dat zo'n fantastische auto als de Zoe helaas ook onverhoopte laadtrammelant met zich meebrengt, en nergens echte duidelijkheid wordt geboden waar wel en waar niet geladen kan worden, en waarom niet.

Wat ik met mijn opmerking in vorige post bedoelde is dat je slechts twee kaartjes toonde:
- een kaartje met de AC snellaadlocaties waar Zoe (meestal) zou moeten kunnen laden
- een kaartje met alle locaties waar Zoe zeker niet kan laden (Schuko, DC)

Wat ik voor de volledigheid daarbij miste is een derde kaartje:
- met alle AC 'langzaam/normaal'-laadlocaties waar je met Zoe wél terecht zou moeten kunnen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

avdvee
lid
lid

Bericht door avdvee »

Wat ik voor de volledigheid daarbij miste is een derde kaartje:
- met alle AC 'langzaam/normaal'-laadlocaties waar je met Zoe wél terecht zou moeten kunnen
Ah, dat zal ik dan nog doen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

avdvee
lid
lid

Bericht door avdvee »

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

PieterZoe
lid
lid
Posts in topic: 79
Laatste bezoek: 15 jan 2024 16:25

Bericht door PieterZoe »

Leuk om dit kaartje te zien. In de dagelijkse praktijk ben ik heel tevreden met de combinatie van de MartijnEV-22/43 kaart en de Oplaadpalen-app. Ik gebruik de MartijnEV-kaart voor langere ritten tussen steden en Oplaadpalen voor een laadplek in de steden. Gaat altijd prima en ik grijp eigenlijk nooit mis op een oplaadpunt. Wel jammer dat het nog zo lang duurt voordat die 44kw-plekken beschikbaar zijn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

avdvee
lid
lid

Bericht door avdvee »

Just to be sure; dit kaartje is niet anders dan een plot van de kaart van MartijnEV en Oplaadpalen.nl

En dan twijfel ik of het compleet is aangezien Google mekkert over een maximum van 1000 zaken per 'laag' als ook de export van Oplaadpalen.nl niet foutloos lijkt te zijn :oops:

Desalniettemin is het ook niet de bedoeling om 'mijn' kaartje actief te gebruiken; het is puur als illustratie bedoeld.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Ad van der Meer
Lid
Lid
Posts in topic: 83
Laatste bezoek: 16 dec 2016 15:22

Bericht door Ad van der Meer »

In Zoeterwoude is aan de A4 een nieuwe Laplace gekomen met Greenflux 22kW laders.

Als ik een foto van de opening bekijk zie ik 4 parkeerplaatsen voor EV's.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Contacteer:

Bericht door MartijnEV »

Ad, bedankt voor de tip! Ik heb deze locatie toegevoegd aan de AC 22/43kW kaart.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Contacteer:

Bericht door MartijnEV »

Het eerste Fastned snellaadstation wordt momenteel gebouwd op locatie Palmpol, Terschuur. Dit is achter Total tankstation Palmpol aan de A1, in de richting Apeldoorn, net na Amersfoort.

Bijgaand een foto van de bouw, die ik op Facebook vond. Er is net een stukje te zien van de fraaie houten, geelkleurige boogconstructie waar het zonnepanelendak op wordt gebouwd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

MartijnEV
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Contacteer:

Bericht door MartijnEV »

Nog een foto van Fastned - Palmpol, gevonden op Twitter.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 71
Laatste bezoek: 27 apr 2025 21:33
Contacteer:

Bericht door renault15.17 »

Yes, eindelijk een teken van leven van Fastned. :dance: Goede ontwikkeling, alleen voegt deze locatie voor mij persoonlijk nog helemaal niks toe. De informatievoorziening vanuit Fastned vind ik erg belabberd, op hun website is helemaal geen enkel spoortje van vooruitgang te vinden en ook hun facebook pagina blinkt uit in het niet actueel zijn. Ik hoop dat het niet bij dit ene Fastned station blijft..... :think:

Gaat er iemand naar de opening op 29 november?
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

RogerS
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 08 jan 2025 21:38

Bericht door RogerS »

Gisterenavond hadden wij een uitje in het centrum van Sittard en dan parkeren wij vaak op de Putstraat. Toen wij daar, met de Zoe, aankwamen gaf het parkeer route systeem van Sittard aan dat de parkeerplaats vol was. Op dat moment gaf de TomTom aan dat er een laadpaal op deze parkeerplaats zou zijn. De twee plaatsen bij de laadpaal waren nog netjes vrij. Dus de Zoe daar geparkeerd en voor het eerst een openbare laadpaal uitgeprobeerd. Dat was wel niet echt nodig maar wij wilden proberen of de laadpas ook daadwerkelijk functioneerde.
Op het einde van de avond was de Zoe netjes 100% vol. :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

avdvee
lid
lid

Bericht door avdvee »

Haha, dat herken ik. Vooralsnog nooit echt nodig gehad maar gewoon parkeren 'omdat het kan' :-)

Maar ik ben inderdaad echt benieuwd naar dat Fastned; daarnaast is voor mij die locatie wel erg handig want het ligt op mijn weg naar mijn familie in Twente; daar hebben ze geen laadplekken :-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut